ادبیات

گردشگری رویداد همچنان اندر خم کوچه غربت، روز ملی عطار نیشابوری

این مجموعه بی نظیر می تواند بهانه رویدادی بزرگ و چند روزه در نیشابور باشد . فرصتی که کشور همسایه ایران ترکیه با وجود آرامگاه مولانا از آن سود برده و سالیانه هزاران جهانگرد خارجی را جذب و عایدی چشمگیری نصیب اقتصاد خود می کند.

25 فروردین 1403

آیا بازی های اقتباس شده از شوگون به مقدار سریال آن پیروز هستند؟

شوگون (Shogun) یک مینی سریال آمریکایی است که از فوریه 2024 از شبکه های هولو و اف ایکس در حال پخش است. این درام تاریخی که در قرن هفدهم ژاپن اتفاق می افتد، از رمان محبوب جیمز کلاول (James Clavell) به همین نام در سال 1975 اقتباس شده است.

26 اسفند 1402

چرا دیوید لینچ از فیلم تلماسه خود متنفر است؟

رمان علمی تخیلی تلماسه به نوعی ارباب حلقه های داستان های فضایی است. در حالی که این رمان آشکارا مملو از اسطوره های غنی، شخصیت های به یادماندنی و داستانی با پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به یک مجموعه سینمایی داشت، دشواری های آوردن چنین اثری به قالب سینما،...

22 اسفند 1402

رویداد سه گاه با موضوع و موضوع میراث ناملموس و نوروز و چهارشنبه سوری برگزار گردید

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، رویداد سه گاه با موضوع و موضوع میراث ناملموس و نوروز و چهارشنبه سوری برگزار گردید.

16 بهمن 1402

10 ویژگی منحصربه فرد افرادی که با ادبیات داستانی بزرگ شده اند

افرادی که با مطالعه ادبیات داستانی بزرگ شده اند ویژگی های منحصربه فرد و متفاوتی دارند. کسانی که ترجیح می دهند به جای بالا و پایین کردن کانال های تلویزیونی برگه های کتاب را ورق بزنند و خود را در دنیاهای مختلف غرق و به جای شخصیت های کتاب تصور کنند. بزرگ شدن...

4 بهمن 1402

کارگردان تئاتر مازندرانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران از ساری، بهزاد شاهنده کارگردان تئاتر، نویسنده و شاعر مازندرانی صبح دوشنبه بر اثر ابتلا به بیماری درگذشت.

13 شهریور 1402

کاربرد مهندسی معکوس در کسب وکار

به گزارش خبرنگاران، کتاب کشف اسرار کارهای منحصربه فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب وکار نوشته ران فریدمن به ترجمه نرگس قاسمی در 300 نسخه در 274 صفحه به بهای 179500 تومان از سوی انتشارات پندار تابان منتشر شده است.

25 تیر 1402

برای برندسازی و اشتغال آفرینی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی قزوین برنامه داریم

ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، برای برندسازی و اشتغال آفرینی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی قزوین برنامه داریم.

21 تیر 1402

تقدیر از کتاب شعر هنگام باران بود در جشنواره ادبی قلم زرین

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، از میان آثار کانون پرورش فکری، 14 عنوان کتاب در بخش داستان کودک و نوجوان و یک عنوان کتاب در بخش شعر کودک و نوجوان به مرحله نیمه نهایی این دوره از جایزه قلم راه یافته بود.

17 تیر 1402

آیا باید کودکی داشته باشیم که فقط از زندگی لذت ببرد؟

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، آخرین باری که بی حوصله شدید کی بود؟ ممکن است بگویید آنقدر سرم شلوغ است که وقت بی حوصلگی ندارم یا کسی بگوید همین الانِ الان بی حوصله است و نمی داند برای برطرف آن باید چه کار کند؟ شما هم فکر می کنید بی حوصلگی احساس بدی...

1 تیر 1402

آنالیز آثار علی باباچاهی در عصر چهارم آوانگارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، عصر آوانگارد که تا به امروز سه جلسه آن برگزار شده، سلسله نشست های تخصصی شعر و داستان است که با دبیری احمد بیرانوند تشکیل می شوند.

30 خرداد 1402

تصاویر ، قایق تفریحی مدرن با طرح خودروهای محبوب دهه 1920

طرح بدیع و جدیدی از سوی شرکت طراحی کشتی های تفریحی اندی وو با الهام از طراحی بدنه خودروهای محبوب دهه 1920 ارائه شده است.

28 خرداد 1402

شکایت باشگاه استقلال از سرمربی و سرپرست صنعت نفت ، بیانیه تند و تیز آبی ها علیه ویسی و فیروزی

باشگاه استقلال از سرمربی و سرپرست تیم صنعت نفت آبادان به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی شکایت می نماید.

16 اردیبهشت 1402

بگو و بخند جایگزین خندوانه شد ؛ عبدالله روا به جای رامبد جوان

پس از انتها فصل نهم خندوانه صحبت هایی مبنی بر توقف و فراوری برنامه ای نو مطرح بود که حالا با تهیه و فراوری برنامه بگو و بخند معین شد که پروژه مورد نظر مسولین سیما اجرایی شده است.

29 اسفند 1401

فال حافظ امروز یکشنبه 23 بهمن ماه 1401؛ کاری بس اشتباه نموده ای

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 23 بهمن از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 23 بهمن را بخوانید.

23 بهمن 1401

طرز تهیه بورانی بادمجان در زمان قاجار

ماده اصلی نیز برای تهیه بورانی ماست است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بورانی نیز برای خود تاریخچه ای دارد و از گذشته های دوربر سفره ایرانیان جایگاهی داشته است.

5 بهمن 1401

تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن [علائم خرابی]

تعمیر تلویزیون کار مهم و حساسی است و خیلی اوقات تعمیر خرابی تلویزیون به راحتی و در خانه امکان پذیر نیست و باید به وسیله یک فرد متخصص انجام گردد؛ اما تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن از جمله مواردی است که در صورت برخورداری از مهارت فنی کافی، می توان آن...

12 شهریور 1401

10 کتاب راهنمای مفید برای نویسنده ها و علاقمندان به نویسندگی

نوشتن سخت است. شاید نه برای همه، اما حقیقتی انکارناپذیر است که بسکمک از نویسنده ها زمان زیادی را تنها صرف زل زدن به صفحه ای خالی می نمایند تا بلکه تک جمله ای در آن پدیدار گردد؛ تازه اگر نخواهند همان را هم پاک نمایند و از شروع بنویسند. و برخلاف آن چه که تصور...

23 تیر 1401

نویسندگانی که مهمان دانش آموزان کتابخوان شدند ، جشن امضای کتاب برگزیده جایزه جلال در یک مدرسه

به گزارش خبرنگاران، در حاشیه اولین دورهمی نویسندگان و محققان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی(انتشارات راه یار) در مشهد مقدس، به دعوت مدرسه غیرانتفاعی متوسطه اول نوردخت، چند تن از نویسندگان انتشارات راه یار در این مدرسه حضور پیدا نموده و نشستی...

11 اردیبهشت 1401

کتابی که رفتار مصرف کننده و بحث کالای داخلی را آنالیز می نماید

به گزارش خبرنگاران لیلا علیزاده ده آبادی: نشست معرفی و آنالیز کتاب رفتار مصرف کننده پیشرفته چهارشنبه (اول دی ماه 1400) با حضور سینا نعمتی زاده (نویسنده)، عباس حیدری (منتقد) و وحیدرضا میرابی (منتقد) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار گردید....

27 فروردین 1401
تعداد: (45)