اگر رژیمتان را شکستید با این روش جبران کنید

به گزارش وبلاگ نت قشم، دیروز حسابی پرخوری نموده اید و همه قوانین رژیمی را زیر پا گذاشته اید. مهمانی بوده اید و از هر چیزی که روی میز گذاشته بودند، خورده اید و حالا علاوه بر نفخ شدید و شکم بزرگی که اذیتتان می نماید، عذاب وجدان عظیمی هم دارید که چرا رژیم کاهش وزن تان را شکسته اید.

اگر رژیمتان را شکستید با این روش جبران کنید

واقعاً اوضاع به همین بدی ای است که فکر می کنید؟ هیچ راه برگشتی وجود ندارد؟ هیچ راهی وجود ندارد که دوباره به رژیمتان برگردید و باز هم وزن کم کنید؟ البته که وجود دارد؛ این شما و این رژیم یک روزه پاک سازی برای بعد از پرخوری های اساسی!

کلید متابولیسم را بزنید

یک صبحانه پروتئینی برای راه انداختن سوخت وساز

سفیده تخم مرغ

پروتئین به شما یاری می نماید که سریع تر احساس سیری نموده و دیرتر هم گرسنه شوید. این یعنی می توانید تا حد زیادی در دریافت کالری در فاصله صبحانه تا ناهار صرفه جویی کنید. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ یکی از برترین انواع این ماده مغذی است که فقط 17 کالری دارد و در عوض در هر یک دانه اش 4 گرم پروتئین ذخیره شده است. سفید تخم مرغ را به صورت سفت یا هم زده همراه املت بخورید و یادتان باشد که باید از زرده های پرچرب فاکتور بگیرید.

قهوه سیاه

آبی که همراه قهوه می خورید باعث می گردد بخش زیادی از سدیم اضافه موجود در بدنتان که این همه نفخ و ورم را به وجود آورده، به سرعت دفع گردد. این اثر وقتی با اثر دیورتیک یا ادرارآور پروتئینی که در وعده صبحانه خوردید همراه می گردد، شما را در یک چشم به هم زدن از شر نفخ خلاص می نماید. البته قهوه منبع عالی کافئین هم هست که سوخت وساز پایه بدن را تقویت می نماید.

ناهار چی؟

سبزیجات را کنار هم بچینید و یک سالادرژیمی مخصوص تحویل بگیرید

سالادتان را با اضافه کردن یک قاشق مرباخوری روغن زیتون(سرشار از اسیدچرب غیراشباع) یا دو قاشق سرکه و هر ادویه ای که دوست دارید، مزه دار کنید.

یکی از این حبوبات پرپروتئین را برای روی سالادتان انتخاب کنید؛ 2/1 تا یک فنجان نخود یا لوبیا یا لوبیای سویا که اثرات مفیدشان روی کاهش وزن به علت نداشتن چربی چند برابر است.

حالا چند حلقه خیار اضافه کنید که کم کالری و پر آب بوده و 70 برابر میزان سدیمش، پتاسیم دارد! حالا نوبت چند برش گریپ فروت است که اصلاً سدیم ندارد.

با اسفناج آغاز کنید که مملو از فیبر و پتاسیم هستند. پتاسیم اثر سدیم را که در بدن باعث احتباس آب و مایعات شده، خنثی می نماید و دشمن شماره یک فشارخون است.

اسنک فوری لاغری

این سبزی ریشه ای آب زیادی دارد، بنابراین وقتی آن را گاز می زنید و صدای خرت خرتش را از زیر دندانتان می شنوید، خیالتان راحت باشد که کالری چندانی به بدنتان نمی رسد. البته از تأثیر فیبری که در هویج هست هم نمی گردد گذشت. هویج منبع خوب پتاسیم نیز هست که اثرات بد سدیم در بدن را خنثی می نماید و در کنار همه این ها جزو برترین منابع بتاکاروتن یا پیش ساز ویتامین آ هم محسوب می گردد.

شام چی؟

به یک شام پروتئینی بدون نشاسته بچسبید

شکمتان را با خوردن سبزیجات تردی مثل هویج، خیار، فلفل دلمه ای و کرفس پر کنید و بعد از آن سراغ صد گرم گوشت سفید کم چرب مثل فیله مرغ یا ماهی بروید و بعد از آن، دو فنجان سبزیجات بخارپز شده مثل مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کدو بخورید.

سوپرایز بعد از شام

این که دورِ یکسری از خوراکی ها را به طور کامل در رژیمتان خط بکشید، نه تنها یاریی به لاغر شدن نمی نماید، بلکه اثر عکس دارد و شما را از رژیمتان دور می نماید. پس یک اسنک 150 کالری تدارک ببینید، مثلاً 30 گرم شکلات تلخ بخورید (به میزان یک قوطی کبریت) یا با چهار لیوان ذرت بوداده بدون روغن و کره از خودتان پذیرایی کنید.

چرا آب باعث کاهش وزن می گردد؟

H2O در کنار فیبر اثر معجزه آسایی روی دستگاه گوارش دارد و اجابت مزاجتان را تنظیم می نماید. علاوه بر این، نوشیدن آب احساس گرسنگی را به تأخیر می اندازد و کاملاً در جهت اهداف شما برای کاهش وزن است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر رژیمتان را شکستید با این روش جبران کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر رژیمتان را شکستید با این روش جبران کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید