اخبار و رویدادها

کامپیوتر گیمینگ در برابر کامپیوتر معمولی؛ 10 تفاوت کلیدی که باید بدانید

اگر هنوز وارد دنیای بازی های کامپیوتری نشده اید و یک کیس دستکاپ گیمینگ اسمبل نکرده اید، احتمالا برای شما این سوال ایجاد شده که یک کامپیوتر گیمینگ دقیقا چه تفاوت هایی نسبت به کامپیوترهای معمولی دارد؟ از بسیاری جهات طبیعتا با شباهت های زیادی روبرو هستیم...

5 اردیبهشت 1403

هر گردنبند برای کدام مدل یقه مناسب است؟

وجود تنوع گسترده در طرح و اندازه گردنبند ها، انتخاب بهترین گردنبند برای استایل را چالش برانگیز می کند. مهم ترین قانون، انتخاب گردن بند با در نظر داشتن یقه لباس است. یقه شما همچون یک راهنما، طرح کلی بهترین گردنبندی که می توانید با لباس خود ست کنید را به...

3 اردیبهشت 1403

اصول یادگیری و آموزش به طرح هایی برای مواد آموزشی

با توجه به اینکه در نظام آموزشی و جامعه فرهنگیان توجه زیادی به مسائل مربوط به یاددهی و یادگیری می شود ، لذا اهمیت الگوهای برتر تدریس ، نظیر درس پژوهی ، طراحی آموزشی و طرح درس ملی بر کسی پوشیده نیست. برای روشن شدن موضوع در رابطه با هر یک از موارد ذکر شده...

2 اردیبهشت 1403

شاسی بلندی که همه رقبا به آن تعظیم می نمایند! ، تاج قدرت بر سر این هیولای آمریکایی ، عکس

کادیلاک اسکلید V به معنای واقعی، یک جانور بزرگ الجثه و وحشی است. با وجود مشخصات قوی و جالب توجه، تیونرهای بزرگی مانند هنسی در پی تقویت بیشتر این خودرو هستند.

30 فروردین 1403

شلیک گاز اشک آور و گلوله رنگی از دوربین امنیتی

استارتاپ اسلوونیایی PaintCam راهکاری نوآورانه برای سیستم های امنیتی خانگی ارائه نموده است. محصول تازه این شرکت Eve نام دارد و از هوش مصنوعی برای شناسایی افراد مزاحم استفاده می نماید. Eve بعلاوه می تواند با شلیک گلوله های رنگی و گاز اشک آور، با مزاحمان مقابله...

28 فروردین 1403

گردشگری رویداد همچنان اندر خم کوچه غربت، روز ملی عطار نیشابوری

این مجموعه بی نظیر می تواند بهانه رویدادی بزرگ و چند روزه در نیشابور باشد . فرصتی که کشور همسایه ایران ترکیه با وجود آرامگاه مولانا از آن سود برده و سالیانه هزاران جهانگرد خارجی را جذب و عایدی چشمگیری نصیب اقتصاد خود می کند.

25 فروردین 1403

خزر دریاست یا دریاچه؟

دریای خزر بزرگ ترین پهنه آبی محصور در خشکی دنیا است، با این حال به علت ویژگی های خاص آن توافقی در خصوص اینکه آن واقعاً یک دریا است یا یک دریاچه بزرگ وجود ندارد.

21 فروردین 1403

بارش های سیل آسا در راه 24 استان !

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش های سیل آسا در 24 استان از جمله ارتفاعات تهران طی امروز و فردا توصیه کرد مردم در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنند.

19 فروردین 1403

بیش از 60 درصد گیمرها مشغول تجربه بازی های قدیمی به جای بازی های تازه هستند

یک گزارش نو نشان می دهد که بازی هایی که حداقل شش سال از طول عمر آن ها می گذرد، بیش از 60 درصد زمان بازی صرف شده به وسیله بازیکنان را در سال 2023 به خود اختصاص داده اند.

18 فروردین 1403

آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس

آواتر 12 یکی از زیباترین خودروهایی است که تا به امروز دیده ایم. به تازگی تصاویری مجذوب کننده از آواتر 12 کانورتیبل منتشر شده و تحسین مخاطبان را برانگیخته است و شاید جالب باشد که بدانید طراح آن یک ایرانی است.

16 فروردین 1403

ویژگی های پیچ مورداستفاده در نصب چوب ترمو

نصب اصولی ترموود با پیچ های مخصوص چوب ترمومقاومت و زیبایی سازه ترموود، علاوه بر کیفیت الوارها، به اصولی بودن نصب بستگی دارد. یکی از مزایای ترموود نسبت به سایر متریال های مرسوم، طریقه آسان نصب آن است؛ اما همچنان نکاتی در نصب وجود دارند که با عدم رعایت...

15 فروردین 1403

رونیز محبوب در ایران با ظاهری تازه می آید!، عکس

نیسان احتمالاً در پی بازتولید خودرو اکسترا یا همان رونیز است؛ اتفاقی که قطعاً هواداران قدیمی این برند را به وجد می آورد.

12 فروردین 1403

آیا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای آیفون کافی است؟

اپل می گوید که مدل 128 گیگابایتی آیفون 15، فضای ذخیره سازی زیادی برای تصاویر دارد؛ این شعار تا چه اندازه با واقعیت هم راستا است؟

12 فروردین 1403

نقدها و نمرات Dragons Dogma 2 منتشر شد؛ دنباله ای شایسته

بازی Dragons Dogma 2 بیش از یک دهه از زمانی که نسخه قبل آن تجربه ای پیشگامانه از ژانر نقش آفرینی را ارائه کرد، عرضه شده است. این بازی شما را در دنیای فانتزی قرار می دهد که در آن یکی از برگزیدگانی هستید که باید با یک اژدهای ترسناک مبارزه کنید. شما شخصیت خود را شخصی...

8 فروردین 1403

دیده شدن تفنگ تک تیرانداز نو سوکام، عکس

تصویر انتشاریافته، یک عضو نیروهای عملیات ویژه آمریکا مسلح به تفنگ تک تیرانداز نیمه اتوماتیک Mk1 Mod 0 را در طی رقابت های تک تیرانداز 2024 نیروی زمینی آمریکا نشان می دهد.

5 فروردین 1403

بازگشت بینایی به افراد نابینا ، ادعای باورنکردنی ایلان ماسک

در دورانی که به لطف پیشرفت فناوری مرز بین فیلم های علمی تخیلی و واقعیت در حال کم رنگ شدن است، نورا به عنوان یکی از استارتاپ های خبرساز جهان، هدف های جاه طلبانه ای را با اتکا بر علم دنبال می نماید.

2 فروردین 1403

کشف گورستان 6 هزار ساله انسان و حیوان

باستان شناسان چندین گور ماقبل تاریخ را در مکانی کشف نموده اند که شرکت چندملیتی فناوری آمریکایی اینتل در حال برنامه ریزی برای ساخت دو کارخانه است.

1 فروردین 1403

آیا بازی های اقتباس شده از شوگون به مقدار سریال آن پیروز هستند؟

شوگون (Shogun) یک مینی سریال آمریکایی است که از فوریه 2024 از شبکه های هولو و اف ایکس در حال پخش است. این درام تاریخی که در قرن هفدهم ژاپن اتفاق می افتد، از رمان محبوب جیمز کلاول (James Clavell) به همین نام در سال 1975 اقتباس شده است.

26 اسفند 1402

کپی غیر قانونی اسناد تصویری بخش مستندنگاری موزه سعدآباد تکذیب شد

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کپی غیر قانونی اسناد تصویری بخش مستندنگاری موزه سعدآباد تکذیب شد.

24 اسفند 1402

چرا دیوید لینچ از فیلم تلماسه خود متنفر است؟

رمان علمی تخیلی تلماسه به نوعی ارباب حلقه های داستان های فضایی است. در حالی که این رمان آشکارا مملو از اسطوره های غنی، شخصیت های به یادماندنی و داستانی با پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به یک مجموعه سینمایی داشت، دشواری های آوردن چنین اثری به قالب سینما،...

22 اسفند 1402
تعداد: (1530)