BMW علیه دنا پلاس توربو و تارا اتوماتیک

به گزارش وبلاگ نت قشم، بازگشت BMW به ایران در حد زمزمه است؛ شایعه ای که 24 ساعت پیش شکل گرفته و تا لااقل تا الان کسی زحمت تایید یا تکذیب آن را به جان نخریده. با توجه به اینکه سقف قیمت خودرو های مجاز وارداتی 20 هزار دلار معین شده، BMW موردنظر را کوچکترین و به روایتی ضعیف ترین ماشین تولیدشده به وسیله این برند سرشناس آلمانی می خوانند. محصولی که به نام BMW 116i نامیده می گردد و برای اینکه به دردسر دچار نگردد، احتمالا برخی آپشن های آن را هم قلم خواهند گرفت.

BMW علیه دنا پلاس توربو و تارا اتوماتیک

نگاهی سریع به BMW 116i

به گزارش وبلاگ نت قشم، موتور BMW 116i سه سلیندر است با حجم 1.5 لیتر که به قابلیت توربو شارژ مجهز شده تا توانایی فراوری 136 اسب بخار با گشتاور 220 نیوتن متر را داشته باشد. روی BMW 116i دو نوع گیربکس قابل نصب است که اولی از نوع هفت سرعته دو کلاچه و دومی هشت سرعته اتوماتیک موسوم به ZF است. اینکه روی نمونه وارداتی احتمالی به ایران کدام گیربکس را خواهیم دید، تعیین نیست.

BMW 116i در بازار های جهانی با امکاناتی مثل نورپردازی کابین، آنتن کوسه ای، شیفتر های پشت فرمان، دکمه های تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه و گرمکن، آینه الکتروکرومیک، چراغ LED، سنسور های نور و باران، سنسور هشدار هنده موانع در جلو و عقب خودرو و سیستم کروز کنترل هوشمند عرضه شده است. رادار هشدار برخورد با عابر پیاده، رادار هشدار خروج از خط، سانروف، سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی، دوربین عقب، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه استارت/استاپ، شش کیسه هوای ایمنی، رینگ های آلومینیومی، بلنگو های هارمن کاردن و سامانه کنترل پایداری نیز روی نمونه های دیگری نصب شده تا قیمت و قابلیت های خودرو افزایش پیدا کند.

آیا BMW 116i شانس ورود به ایران را دارد؟

BMW 116i و شایعه ورودش به ایران را می گردد جدی نگرفت، چون طبق قوانین فعلی تنها ماشین هایی مجوز واردات می گیرند که قیمت شان نهایتا 20 هزار دلار باشد. تا الان درباره خودرو هایی مثل میتسوبیشی ASX، فیات 500، هیوندای النترا و هیوندای i10 حرف می زدیم و برای مجذوب کننده شدن بحث هیوندا کونا و هیوندا K5 که به اپتیمای 2023 معروفیت دارد را هم جزو لیست خودرو های وارداتی به ایران قرار می دادیم تا حواس ها از چینی هایی مثل دانگ فنگ ایولوس یی ژوآن Max یا چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T پرت گردد، اما وقتی پای خودرو وارداتی وسط می آید، آدم ناخودآگاه دلش می خواهد دست به رویاپردازی بزند.

قیمت BMW 116i مدل 2020 در بازار دوبی از 98 هزار درهم آغاز می گردد

BMW 116i اگر همان رویاپردازی سرخوشانه نباشد، پس چیست؟ با این حال می گویند کار تا مرحله ثبت سفارش رسیده و حتی امکان دارد سال آینده، یکی از آن محموله هایی که بار کشتی شده اند و با سلام و صلوات در یکی از بندر های جنوب ایران پهلو می گیرد، همین خودرو آلمانی محبوب را سوغاتی می آورد.

قیمت BMW 116i در بازار دوبی از 180 هزار درهم آغاز می گردد. این عدد به جدیدترین نسخه یعنی مدل 2023 تعلق دارد، اگر واردکننده ها روی مدل های فراوری شده در سال 2020 دست بگذارند، قیمت آن تا 98 هزار درهم کاهش پیدا می نماید. چنانچه امکان واردات همین خودرو را معیار محاسبه و تخمین قیمت قرار دهیم با توجه به ارزش تقریبی 13 هزار تومانی درهم در بازار آزاد، قیمت احتمالی BMW 116i در بازار ایران به یک میلیارد و 274 میلیون تومان می رسد.

قیمت احتمالی و موقعیت BMW 116i در ایران

حذف برخی آپشن های رفاهی از روی BMW 116i می تواند به کاهش قیمت این خودرو در بازار منجر شده و ارزش آن را با قوانین و مقررات واردات خودرو سازگار کند. آنالیز های وبلاگ نت قشم نشان می دهد قیمت جهانی این ماشین با آپشن ها حدود 28 هزار و 500 دلار است.

قیمت BMW 116i در ایران را بدون احتساب حق و حقوق گمرگی، سود واردکننده، کارمزد فروشنده، هزینه شماره گذاری و مالیات نمی توان به طور دقیق محاسبه کرد. اگر آن را ماشینی در بازه یک تا 1.5 میلیارد تومان فرض کنیم، موی دماغ خیلی از خودروها، حتی نمونه های پرطرفدار داخلی خواهد شد. نباید فراموش کنید قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو که در کارخانه 398 میلیون و 365 هزار تومان است، در بازار آزاد به حدود 910 میلیون می رسد. پژو 207 اتومات با سقف پاناروما و 207 اتومات را به ترتیب یک میلیارد و 100 میلیون و یک میلیارد و 50 میلیون می فروشند. تارا اتومات هم جزو خودرو هایی است که به عنوان میلیاردی شناخته می شوند و هم سنگ پژو 207 مدل MC به شمار میرود. بین محصولات سایپا، تنها چانگان CS35 از چنین موقعیتی برخوردار است. وجود این خودرو ها باعث می گردد محاسبات منطقی درباره قیمت احتمالی BMW 116i در بازار ایران را به دست فراموشی بسپریم و برای تخمین قیمت احتمالی سراغ سایر گزینه ها برویم.

پرشیا خودرو در سال های گذشته نمونه های مشابه این خودرو را وارد کشور نموده که نمونه های کارنموده آن با مدل 2016 و 2018 در بازار پیدا می گردد. میانه قیمت BMW 120i مدل 2016 تقریبا دو میلیون و 750 میلیون تومان است. مدل های مربوط به سال 2018 دو نسخه Premium و Executive هستند که قیمت کارنموده شان به حدود سه میلیارد تومان می رسد. برای خرید BMW 125i کارنموده مدل 2018 هم باید 3.5 میلیارد تومان پول داشت. خلاصه که شرایط این شکلی است و اگر خبر واردات BMW 116i حقیقت داشته باشد، حتی بعد حذف آپشن ها با هدف منطبق شدن بر دستورالعمل های واردات خودرو، نباید توقع تماشا ماشینی ارزانقیمت را داشته باشیم.

منبع: فرارو

به "BMW علیه دنا پلاس توربو و تارا اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "BMW علیه دنا پلاس توربو و تارا اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید