یک پیشنهاد زمستانی: سفر به جزیره قشم

به گزارش وبلاگ نت قشم، خوشبختانه مقصدی چندمنظوره است و برای هر نوع سلیقه ای جذابیت خودش را دارد. جای خوبی برای خرید است و جان می دهد برای گشت وگذار و سیاحت، البته که این تمام داستان نیست. قشم خوراک سفرهای ماجراجویانه است. همه چیز در قشم پیدا می گردد؛ اقلیم متنوع جغرافیایی، سواحل زیبا، جاذبه های عجیب وغریب، موسیقی، غذای دریایی، ورزش های آبی و مراسم آیینیِ خاص. خلاصه پشت چهره تجاری قشم قلبی از طلا خوابیده.

یک پیشنهاد زمستانی: سفر به جزیره قشم

به شما قول داده بودیم که شهرهایی را معرفی کنیم که مناسب سفر در فصل سرد هستند. در پست های قبل یزد و شوشتر را معرفی کردیم. حالا نوبت رسیده به جزیره جادوییِ قشم.

راه های رسیدن به قشم

برای سفر به قشم، چندین راه وجود دارد. بسته به اینکه کدام نوع سفر را ترجیح می دهید و چقدر زمان دارید، می توانید یکی از روش های زیر را برای سفر به قشم انتخاب کنید.

1- هواپیما: راه راحت و آسان

هواپیما یکی از راحت ترین و بی دغدغه ترین وسیله ها برای سفر به قشم است. تنها کافی است سری به سایت وبلاگ نت قشم بزنید و برترین قیمت بلیط را پیدا کنید و مثل آب خوردن بلیط هواپیمای قشم را بخرید.

2- هواپیما + اتوبوس دریایی: ترکیب آسمان و زمین

اگر می خواهید بخشی از سفر شما در آسمان و بخشی در میان آب های خلیج فارس بگذرد، پیشنهاد ما ترکیب هواپیما و اتوبوس دریایی است. یک بلیط هواپیمای بندرعباس خریداری می کنید، در فرودگاه بندرعباس فرود می آیید. سپس با تاکسی به اسکله مسافربری شهید حقانی بروید و از آن جا با اتوبوس دریایی (کشتی های مسافربری) به قشم بروید.

3- قطار + لنج یا اتوبوس دریایی: یک سفر زمینی هیجان انگیز

مرحله اول این سفر که تعیین است: ایستگاه راه آهن بندرعباس که در بلوار شهدا واقع شده است. بعد از اینکه به این ایستگاه رسیدید، دو راه پیش پای شماست:

قطار + اتوبوس دریایی: با قطار به بندرعباس می روید، از ایستگاه راه آهن به اسکله مسافربری شهیدحقانی و از آن جا با اتوبوس دریایی به قشم بروید.

قطار + خودروی شخصی + لنجِ خودروبر: با قطار به بندعباس می روید، با پرداخت مبلغی مناسب خودروی شخصی تان را با خودتان به بندرعباس ببرید. سپس با خودروی شخصی به بندر پُهل بروید و از آن جا با لنج های حمل خودرو به جزیره قشم بروید.

4- اتوبوس زمینی + اتوبوس دریایی

از هر مبدأیی که سوار اتوبوس بشوید، بعد از چند یا چندین ساعت در پایانه مسافربری خلیج فارس بندرعباس (در بلوار آزادی) از اتوبوس پیاده می شوید. سپس از اسکله شهید حقانی با اتوبوس دریایی به قشم بروید.

5- خودروی شخصی+ لنج خودروبر

از هر جای ایران می توانید خودتان را به بندعباس برسانید. در بندعباس هم از بندر پُهل با یاری لنج های خودروبر به قشم بروید. برای مثال اگر بخواهید از تهران با خودروی شخصی به قشم بروید، این راستا 1600کیلومتری حدود 17ساعت طول می کشد:

تهران ← قم ← کاشان ← اردستان ← نائین ← اردکان ← مهریز ← انار ← شهربابک ← سیرجان ← بندرعباس ← بندر پهل ← قشم

راستی اگر در پی بلیط لحظه آخری قشم هستید، می توانید به مقاله بلیط لحظه آخری قشم مراجعه کنید تا ببینید جریان این بلیط های مقرون به صرفه لحظه آخری قشم چیست.

هتل ها و مراکز اقامتی قشم

این که در قشم کجا اقامت کنید به مقدار هزینه و تدبیر و سلیقه شما بستگی دارد. هتل، هتل آپارتمان، مهمان خانه، سوئیت ها و آپارتمان های شخصی انواع مراکز اقامتی قشم هستند. اگر اولویت تان آرامش و استراحت است، سفرتان کوتاه است، یا زیاد حوصله و وقت تهیه و تدارک غذا ندارید، هتل برترین گزینه است. اگر سفرتان طول می کشد یا اگر می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، هتل آپارتمان و سوییت های اجاره ای جزیره هم گزینه های خوبی اند.

برای رزرو هتل و اقامتگاه در قشم کافی است سری به صفحه هتل های قشم در سایت وبلاگ نت قشم بزنید.

خوش مزه ها قشم

سفره اهالی قشم به دلیل مجاورت با دریا از غذای دریایی سرشار است و از عطر و بو هم چیزی کم ندارد، دلیلش هم ادویه های شگفت انگیز و خوش عطر و بویشان است. سخت بتوانید در مقابل هم جواریِ غذاهای دریایی با انواع ادویه مقاومت کنید.

ماهی برشته (کبابی)، قلیه ماهی، مهیاوه، کلمبا، زیبون، هواری و انواع نان های چاشنی دار مانند نان تُموشی، نان بادی، نان رِختا و… برخی از غذاهای خوش مزه و محلی قشم هستند. علاوه بر این ها انواع غذاهای ایرانی و فست فود را هم می توانید در رستوران های جزیره پیدا کنید. از ما می شنوید، از خوردن غذاهای محلیِ اهالی قشم پشیمان غافل نشوید. می توانید از رستوران ها، آشپزخانه های محلی، یا حتی برخی از زنان خانه دار جزیره که برای مسافران غذا طبخ می نمایند، غذا بگیرید یا غذای دلخواه تان را سفارش بدهید. یک راه آشنایی با آشپزها و آشپزخانه های محلی پرس وجو از محلی ها به خصوص از راننده های تاکسی و مسافرکش هاست. البته در برخی رستوران های جزیره هم (که یکی شان نزدیک قلعه پرتغالی هاست و می توانید قبل از سفارش، کمی از هر غذا تست کنید)، از انواع غذاهای دریایی تازه و صید روز مثل ماهی، میگو، صدف و کالاماری لذت ببرید.

تماشای های قشم

چیزی که در سفر به قشم زیاد می بینید انواع جاذبه تماشایی است. از جاذبه تاریخی گرفته تا تماشای های طبیعی و جغرافیایی و هم جاذبه های سرگرمیی. برای گشتن و تماشا جاهای تماشای داخل جزیره قشم می توانید یک تاکسی کرایه کنید و از راننده بخواهید جاهای تماشای و مجذوب کننده را به شما نشان بدهد. اما برای رفتن به جزایر نزدیک به جزیره قشم، مثل جزایر ناز یا جزیره هرمز، باید قایق کرایه کنید. که تماشا هر دو را به شما توصیه می کنیم. اگر هوا مساعد بود شاید تنی هم به آب بزنید. عمده جاذبه های تماشای قشم این ها هستند:

آثار تاریخی قشم

قشم در موقعیت جغرافیایی ویژه ای واقع شده است و به دلیل پیشینه ای تاریخی طولانی اش، یکی از متفاوت ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای ایران تبدیل شده است. قشم در گذشته محل تلاقی و داد و ستد ایران با آفریقا، عربستان و اروپا بوده. به همین خاطر تنوع فرهنگی قشم بسیار بالاست. سفر به قشم سفری است به دل تاریخ و فرهنگ بشر. مهم ترین آثار تاریخی قشم موارد زیر هستند:

  • غارهای تاریخی خربس
  • کولغان
  • چاه های طلا (تل آو)
  • قلعه های تاریخی مثل قلعه پرتغالی ها، قلعه نادری لافت، چاه های تلا (تل آب، طلا)
  • قبرستان انگلیسی ها
  • چهل دختران
  • گورستان های تاریخی قشم
  • جزیره لافت
  • آب انبارهای قشم
قلعه پرتغالی در قشم

طبیعت گردی در قشم

بزرگترین جزیره هرمزگان قطعا طبیعت فوق العاده برای تماشا و گشتن دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبیعت قشم را جزو عجایب هفتگانه دنیا می دانند. سرتاسر قشم پر از مکان های متنوع و غریب که خوراک طبیعت گردی و گشت و گذار است. دره ستارگان که لوکیشن فیلم اژدها وارد می گردد است و حتما دیده اید که چقدر اسرار آمیز و مجذوب کننده است. چاذبه های طبیعی کیش در یک نگاه موارد زیر هستند:

  • ژئوپارک قشم
  • دره ستاره ها
  • جنگل های دریایی حرا
  • تنگه شگفت انگیز چاهکو
  • غارهای نمکی نمکدان
  • انجیر معابد
  • دوکوهک: زیستگاه امن پرندگان در خاورمیانه
  • بام جزیره، کاسه سلخ
جاذبه های قشم - دره ستارگان

برترین پارک های قشم

پارک های قشم با فضاهای سرسبز، بزرگ و رویایی در تمام سال طراوت و سرسبزی ویژه ای دارند. برترین و معروف ترین پارک های قشم موارد زیر هستند:

  • ژئو پارک قشم
  • پارک حیات وحش
  • پارک ساحلی
  • پارک زیتون

ورزش های آبی در قشم

پیش از اینکه به ورزش های آبی هیجان انگیز قشم بپردازیم، باید بگویم که اگر استرس اذیتتان می نماید و یا با هیجانات بالا میانه خوبی ندارید، ابتدا در خصوص ورزش های آبی کاملا تحقیق کنید و سپس امتحانشان کنید. در ادامه چند سرگرمی آبی هیجان انگیز در سفر قشم را به شما معرفی می کنم.

اسکوتر زیر دریایی: شما سوار بر چیزی شبیه موتور برقی می شوید و با یک کپسول اکسیژن به زیر آب می روید و سری به دنیا زیرین می زنید و در هوای ماهیها و مرجان های دریایی نفس می کشید.

اسکی روی آب: از هیجان اسکی روی آب که هرچقدر که بگوییم باز هم کم گفته ایم. راستی اصلا لازم نیست که نگران این باشید که بلد نیستید؛ چون اول یاد می گیرید و بعد اسکی بازی را آغاز می کنید.

غواصی: اگر اهل غواصی یا ورزش های آبی باشید، سایت هایی برای غواصی و وروزش های آبی مثل کرایه جت اسکی و غیره در جزیره وجود دارد. علاوه بر این پارک زیتون هم امکان غواصی را به شما می دهد.

خرید در قشم

در سفر به قشم اگر فرصت زیادی برای خرید نداشتید، می توانید فقط به سیتی سنتر 1 و 2 سر بزنید و خرید خوبی داشته باشید. اما اگر قصدتان خرید مبسوط است و وقت کافی دارید، علاوه بر مراکز خرید قشم، یک یا چند روز را به مراکز خرید درگهان اختصاص دهید. درگهان با ماشین 20دقیقه تا قشم فاصله دارد و در سطح جزیره به ویژه خیابان ها و میدان های اصلی، می توانید ماشین های مسافرکش به مقصد درگهان را پیدا کنید.

مهم ترین مراکز خرید قشم موارد زیر است:

مجتمع تجاری ستاره: چهارراه پردیس، بلوار ولی عصر

مجتمع تجاری پردیس: چهارراه پردیس، بلوار ولی عصر

مجتمع تجاری فردوسی: چهارراه پردیس، بلوار ولی عصر

مجتمع تجاری خلیج فارس: چهارراه پردیس، بلوار ولی عصر

مجتمع تجاری مرجان: چهارراه پردیس، بلوار ولی عصر

مجتمع تجاری سیتی سنتر1: انتهای بلوار امامقلی خان

مجتمع تجاری سیتی سنتر2: انتهای بلوار امامقلی خان

مجتمع تجاری پاسارگاد: میدان گلها

مجتمع تجاری مهتاب: چهارراه پردیس، نبش میدان طالقانی

بازار قدیم: میدان پاسداران

مراکز خرید درگهان

مهم ترین مراکز خرید درگهان عبارتند از: مجتمع تجاری دریا، مجتمع تجاری زمرد، مجتمع تجاری دو دلفین، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری مروارید، مجتمع تجاری صدف، مجتمع تجاری اطلس، مجتمع تجاری نگین، مجتمع تجاری پرشین گلف

این تمام اطلاعات اولیه ای است که برای سفر به قشم احتیاج دارید، اگر هنوز سوالی به جای مانده یا پیشنهاد دیگری دارید، نظرتان را بنویسید.

و در نهایت

سفر به قشم، قصه های زیادی دارد و یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز است. در این پیچ و خم ها اتفاقات مجذوب کنندهی می افتد و یک تجربه تازه است. یک تجربه و تازه و ناب در زندگی که شاید آغاز تازه ای باشد؛ برای خیلی چیزها.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "یک پیشنهاد زمستانی: سفر به جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پیشنهاد زمستانی: سفر به جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید