راهنمای سفر به مراکش

به گزارش وبلاگ نت قشم، راهنمای مسافرتی به مراکش

شاید یکی از دلایل علاقه گردشگران به قاره آفریقا یه غیر از حیات وحش بینظیرش کشور مراکش در شمال غربی این قاره باشد. با گردش در شهرهای تاریخی این کشور چنان درگیر ساختمان هایی با معماری باشکوه و سنت های جالب مردمش می شوید که هوس می کنید در آینده باز هم به اینجا بیایید. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر احتیاج است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، بعلاوه بدانیم که برای گشت و گذار به کدام منطقه ها کشور مراکش باید برویم. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به مراکش اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما کرده است؛ با ما در سفر به کشور مراکش همراه باشید.

راهنمای سفر به مراکش

موقعیت جغرافیایی مراکش

مراکش در شمال غربی آفریقا قرار گرفته است و ساحل طولانی اش با اقیانوس اطلس از شمال به جبل الطارق و دریای مدیترانه می رسد. این کشور از شرق با کشور الجرایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و درشمال با دریای مدیترانه همسایه است . بزرگ ترین شهر این کشور کازابلانکا ولی مرکزش شهر رباط است.

اطلاعات کلی کشور مراکش

زبان رسمی: آمازیغی و عربی

واحد پول: درهم مراکشی مراکش

نوع برق شهری: 220 ولت و 50 هرتز

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 19
  • آمبولانس و آتش نشانی: 15

اختلاف ساعت با تهران: 3 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه مراکش - منارا

آب و هوای کشور مراکش

این کشور آب و هوای متنوعی دارد اما به طور کلی معتدل و بارانی است. مراکش در منطقه ها شمالی تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای و در سمت غرب از آب و هوای اقیانوس اطلس تاثیر می گیرد. در نواحی داخلی آب و هوایی قاره ای دارد و در نواحی کوهستانی ریزش برف و بارانش بیشتر است، منطقه ها جنوبی آن هم گرم و بیابانی است. اگر می خواهید آب و هوایی مطبوع را تجربه کنید برترین زمان برای سفر به آن آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) و سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) است.

هزینه اقامت در کشور مراکش

برای اقامت در شهر، مراکش به راحتی می توانید بین هتل های لوکس و ارزان این شهر مطابق با بودجه ای که دارید یکی را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می کنید بهتر است که در مرکز شهر مراکش اقامت داشته باشید، برای همین برترین مکان برای اقامت، منطقه قدیمی شهر یعنی مدینه و میدان بزرگی است که در مرکز آن قرار گرفته است. در این منطقه اقامتگاه هایی با قیمت و امکانات مناسب وجود دارد که مهمان خانه هایی به سبک مهمان خانه های سنتی مراکش هستند. در ادامه راهنمای سفر به مراکش ما به چند هتل مناسب برای اقامت در این کشور می پردازیم و بعلاوه حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 30 بهمن 1396 ذکر شده است).

هتل های سه ستاره 225,000 تا 650,000 تومان

هتل های چهار ستاره 350,000 تا 850,000 تومان

هتل های پنج ستاره 680,000 تا 2,000,000 تومان

هتل های پیشنهادی در کشور مراکش

  • هتل سوفیتل (Hotel Sofitel Casablanca Tour Blanche)

هتلی 5 ستاره در شهر کازابلانکا، که می توان گفت یکی از برترین هتل های این کشور است. تمامی امکاناتی برای اقامت مسافران احتیاج هست، این هتل نیز فراهم آورده است.

شماره تلفن: 00212522456200

آدرس: مراکش - کازابلانکا Rue Sidi Belyout، Casablanca 20250، Morocco

  • هتل نووتل (Hotel Novotel)

هتل نووتل، هتلی 4 ستاره است که در مرکز شهر کازابلانکا مراکش قرار گرفته است. امکانات خوب و بی نظیر این هتل آن را بین مسافران بسیار محبوب نموده است.

شماره تلفن: 00212520480001

آدرس: مراکش - کازابلانکا Rue Sidi Belyout، Casablanca 20250، Morocco

  • هتل آی بیس (Hotel ibis)

هتل آی بیس هتلی نقلی در شهر کازابلانکاست، اتاق های کوچکی دارد ولی برای اقامت گردشگری گزینه بسیار خوب و ارزان ای است.

شماره تلفن: 00212520484970

آدرس: مراکش - کازابلانکا Boulevard Zayid Ou Hmad، Casablanca 20250، Morocco

هزینه خورد و خوراک در کشور مراکش

در راهنمای سفر به مراکش ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید 30 درهم مراکشی پرداخت نمایید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ 150 درهم مراکشی را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید 52 درهم مراکشی بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 3.50 درهم مراکشی می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 13 درهم مراکشی پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در کشور مراکش

  • رستوران Basmane

یکی از برترین رستوران ها در شهر کازابلانکا به گفته گردشگر ها رستوران basmane است. طعم فوق العاده به همراه موسیقی از جمله ویژگی های برتر این رستوران است.

شماره تلفن: 00212522797532

آدرس: مراکش - کازابلانکا Rue Ali Ibn Harazm، Casablanca 20250، Morocco

  • رستوران Restaurant du Port de Peche

شاید یکی از برترین رستوران های دریایی کازابلانکا که درست در کنار اسکله این شهر قرار گرفته همین رستوران باشید. لذت خوردن غذای دریایی در کنار اسکله هیجان دیگری دارد.

شماره تلفن: 00212522318561

آدرس: مراکش - کازابلانکا Boulevard des Almohades، Casablanca 20250، Morocco

  • رستوران ایتالیایی (Bacco E Venere Italian Restaurant)

اگر خواستید در سفرتان به کشور مراکش، غذای ایتالیایی میل کنید رستوران ایتالیایی Bacco E Venere گزینه مناسبی است.

شماره تلفن: 00212522274173

آدرس: مراکش - کازابلانکا Avenue Hassan Souktani، Casablanca 20250، Morocco

هزینه حمل و نقل در کشور مراکش

هزینه بلیط تک سفره 4 درهم مراکشی

هزینه بلیط ماهانه 160 درهم مراکشی

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 6 درهم مراکشی و به ازای هر یک کیلومتر 5 درهم مراکشی به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 5 درهم مراکشی باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 9.64 درهم مراکشی

شهرهای مهم گردشگری در کشور مراکش

رباط (Rabat): مرکز کشور مراکش است که در کنار سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این شهر بندر تجاری ندارد و مرکز حکومتی است به طوری که همه سفارتخانه های خارجی در این شهر قرار دارند.

کازابلانکا: بزرگ ترین شهر مراکش و مهمترین بندر این کشور در کنار اقیانوس اطلس است. این شهر در بخش غربی مرکزی کشور قرار گرفته است و یکی از مراکز مالی قاره آفریقا است. با اینکه رباط مرکز سیاسی مراکش است اما کازابلانکا مرکز تجاری و مالی مراکش به شمار میرود. طبق سرشماری سال 2016 جمعیت آن حدود 6 میلیون نفراست.

فاس: قدیمی ترین مرکز مراکش بوده و منابع ارزشمند باستانی و قدمی ترین دانشگاه دنیا (تاسیس در سال 859 میلادی) در آن قرار گرفته است. این شهر بعد از کازابلانکا و رباط سومین شهر بزرگ مراکش است. فاس که از شهرهای فرهنگی اسلامی است 700 مسجد و 403 کاخ و بناهای قدیمی دارد.

مراکش: از شهرهای مهم کشور مراکش که چون همه ساختمان هایش قرمز است به آن شهر سرخ می گویند. این شهر از مهمترین شهرهای گردشگری مراکش است و میدان جامع فنا که یکی از معروف ترین میدان های دنیا است در آن قرار گرفته است.

طنجه: سومین شهر مهم مراکش است که در نزدیکی جبل الطارق بین اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر با تاریخی طولانی بناهای تاریخی زیادی دارد.

جاذبه های گردشگری در کشور مراکش

کشور مراکش جاذبه های زیادی دارد تنها 3 نمونه از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

قصر باهیه (Bahia palace): با بازدید از قصر باهیه با سبک زندگی مردم مراکش در قرن 19 آشنا می شوید و نمونه ای عالی از معماری شرقی را می بینید.

مسجد کتیبه (Koutoubia Mosque) : این مسجد که در سال 1150 ساخته شده بزرگ ترین مسجد مراکش است و منار بزرگ 65 متری اش از بیشتر نقاط شهر معلوم است. معماری خیره کننده این مسجد آن را در شمار یکی از زیباترین مساجد مراکش نموده است.

باغ ماژورل (Majorelle garden): این باغ از دیدنی ترین جاذبه های مراکش است و گشت و گذار در آن و تماشای گیاهان و درختان شگفت انگیزش از برترین تفریحات سفر به این کشور است.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید