تارا اتوماتیک V4 LX تا خاتمه سال وارد بازار می گردد

به گزارش وبلاگ نت قشم، پروژه فراوری تارا اتوماتیک V4 LX با امکانات به روز و تازه در ایران خودرو تعریف شد. این محصول هم اکنون در مراحل آماده سازی برای فراوری انبوه واقع شده است و تا انتها سال روانه بازار خواهد شد.

تارا اتوماتیک V4 LX تا خاتمه سال وارد بازار می گردد
در کانال بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - گروه صنعتی ایران خودرو، با هدف ایجاد تثبیت و ارتقای جایگاه محصول تارا و افزایش سهم بازار با توجه به تقاضا و احتیاج بازار، به تعریف پروژه و فراوری تارا اتوماتیک V4 LX اقدام نموده است.

قوای محرکه تارا اتوماتیک V4 LX، موتور TU5P است که در محصولات قبلی این خانواده نیز از آن بهره برداری شده است. موتور TU5P نسل تازه موتور TU5 و ارتقایافته از منظر قدرت همراه با کاهش مصرف سوخت و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی است.

این موتور نسبت به موتور مبنای خود، دارای بهبود عملکرد پنج تا هفت درصدی بوده و به تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا همان CVVT مجهز شده است. ارتقای فن آوری موتور، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاک های داخل موتور با تجهیز به پیستون های ضد سایش، ارتقای آلایندگی به یورو پنج، کاهش مصرف روغن و افزایش توان و گشتاور و بهبود شتاب گیری خودرو، از مزایای موتور TU5P به شمار می رود.

ایمنی تارا اتوماتیک LX تیپ V4

به منظور افزایش ایمنی سرنشینان در تصادفات و کاهش وزن بدنه و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، در سازه بدنه تارا از ورق های فولاد با استحکام بالا به صورت گسترده استفاده شده است.

این محصول بعلاوه مجهز به فرمان برقی است که موجب عملکرد قابل تنظیم، برنامه پذیری، حساس به سرعت و عملکرد نرم تر در حالت پارک، تعداد قطعات کم تر و کاهش هزینه تعمیر و نگه داری، کاهش مصرف سوخت خودرو به دلیل حذف پمپ هیدرولیک، کاهش آلایندگی محیط زیست با حذف روغن هیدرولیک و هم چنین قابلیت کنترل اتوماتیک فرمان در شرایطی مانند وزش باد جانبی شدید و در نتیجه افزایش پایداری و ایمنی خودرو می گردد.

تارا اتوماتیک V4 LX، مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است. این فناوری که به منظور پایداری خودرو به کار می رود، به شکل بالقوه موجب بهبود ایمنی به وسیله شناسایی و به حداقل رساندن لغزش ها می گردد. به طور کلی، زمانی که این سامانه انحراف خودرو را تشخیص می دهد، بدون دخالت راننده به ترمزگرفتن برای راهنمایی خودرو به مسیر مورد نظر راننده اقدام می نماید. این ترمزها می تواند به صورت جداگانه و هوشمندانه بر روی هر یک از چرخ های خودرو اعمال گردد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

سامانه کنترل نیروی پیشران (TCS) نیز از سامانه های به روز به کاررفته در محصول تارای تازه ایران خودرو است. چنان چه یکی از چرخ های محرک بر روی سطح با اصطکاک پایین یا در حال هرزگردی باشد. هنگام آغاز حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف گردد. در این شرایط، سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجاست، موجب افزایش پایداری و شتاب رو به جلوی خودرو می گردد.

تمامی رانندگان تا به امروز تجربه حرکت خودرو به سمت عقب، در فاصله برداشتن پا از روی پدال ترمز و فشردن پدال گاز در مسیر شیب دار را داشته اند. در این شرایط امکان برخورد با خودروی پشت سری وجود دارد. برای جلوگیری از چنین شرایطی، تارا اتوماتیک V4 LX مجهز به سیستم آغاز حرکت در سربالایی (HSA) شده است. این سیستم با نگه داشتن فشار ترمز به مدت دو تا سه ثانیه، حتی بعد از رهاکردن پدال ترمز نیز این فرصت را به راننده می دهد تا بدون جابه جایی خودرو، با فشردن پدال گاز آغاز به حرکت کند.

در تارا اتوماتیک V4 LX مجموعه چراغ عقب دارای طرح تازه بوده و رودری های جلو و عقب نسبت به محصول مبنا، به روز و تازه شده است. هم چنین به منظور پاسخ گویی به خواست مشتریان، کنسول جلوی خودرو تغییریافته و به منظور راحتی راننده، جاموبایلی در کنسول تعبیه شده است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

سنسور پا یا همان کیک سنسور، یکی دیگر از امکانات رفاهی بسیار کارآمد است که در بعضی خودروهای به روز تعبیه شده و در تارای تازه نیز از این سیستم بهره گرفته شده است. این امکان بدون احتیاج به استفاده از کلید بازکن در صندوق روی ریموت خودرو، با حرکت پا در ناحیه زیر سپر عقب، درِ صندوق را باز می نماید.

در این محصول، آیینه ها الکتروکرومیک است که به دید عقب در روز و شب یاری می نماید. از طرفی دوربین دید عقب از نوع دینامیکی است که موجب نشان دادن مسیر حرکت مطابق با گردش فرمان در زمان حرکت با دنده عقب می گردد. تفاوت دوربین عقب دینامیک و استاتیک شامل زاویه دید دوربین است. در دوربین عقب دینامیک، از استاتیک بیش تر بوده و با دریافت اطلاعات تغییرات زاویه فرمان، مسیر حرکت خودرو را پیش بینی نموده و نمایش می دهد.

از سایر مشخصات و امکانات به کاررفته در این محصول تازه می توان به صندلی برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه گرم کن، باز و بست درها بدون کلید (KEYLESS) ارتقایافته، رودری های جلو و عقب با کلید بالابر شیشه ها، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، روکش صندلی تازه، زیرآرنجی صندلی های عقب، چراغ خوشامدگویی درهای جلو و آنتن کوسه ای اشاره نمود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

هم چنین برخورداری از چراغ داشبورد، آفتاب گیر تازه با چراغ، سانروف برقی، سقف کاذب تازه با چراغ سقف عقب و کنسول سقف به همراه جا عینکی، دستگیره سقف جانبی تاشو در قسمت راست جلو به همراه دستگیره های سقف تاشو عقب و برف پاک کن های ژله ای، توییترهای جلو و دو جکه شدن صندوق عقب از سایر امکانات تارا اتوماتیک V4 LX به شمار می رود.

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می گردد

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه 2500 میلیاردی مونتاژکاران

شیائومی SU7 با 299 اسب بخار قدرت رونمایی شد / تایکان منطقه ها محروم!

مرحله تازه فروش فوری شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از پنجشنبه

چانگان سهام سایپا را خریداری می نماید؟ / ماجرای بازدید عربستانی ها و چینی ها از سایپا

منبع: بیت ران

به "تارا اتوماتیک V4 LX تا خاتمه سال وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا اتوماتیک V4 LX تا خاتمه سال وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید