چرا سفارش مان دیر می رسد؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست مان می رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما گاهی این هیجان با تاخیر کالا حسابی بهم می ریزد.

چرا سفارش مان دیر می رسد؟

تاخیر در ارسال کالا یکی از مسائلی است که معمولا فروشگاه های اینترنتی درگیر آن هستند و بین این فروشگاه ها، دیجی کالا برای همین مساله با انتقاد روبرو می گردد. معمولا هم کاربری در شبکه های اجتماعی از این که کالایش هنوز به دستش نرسیده یا دیرتر از زمانی که معین نموده بوده برایش ارسال شده، گله می نماید و خیلی ها هم با او همراهی می نمایند.

از بین رفتن هیجان تحویل گرفتن کالا و دیر رسیدن آن ناراحت نماینده است اما گاهی اتفاقاتی در راه ارسال افتاده که ما از آن بی خبریم.

از میان تمام سفارش هایی که دیجی کالا دارد تنها 6 تا 7 درصد با تاخیر ارسال می شوند. اما علت این تاخیرها چیست؟

  • تاخیر فروشنده ها
  • حوادث غیرمترقبه
  • کمبود موجودی انبار
  • بالا رفتن فروش هنگام برگزاری کمپین ها و در مناسبت های خاص

وقتی فروشنده دیر نموده است

دیجی کالا تیمی به نام دیجی اکسپرس دارد که لجستیک این بازار آنلاین یعنی ارسال را برعهده دارد. براساس آمار و ارقامی که این تیم دارد علت بخشی از دیر رسیدن کالاها، عملکرد فروشنده هاست.

تعداد زیادی از کالاهایی که کاربران از دیجی کالا سفارش می دهند اگر در انبار دیجی کالا نباشد، به وسیله فروشنده تامین می گردد. در این مسیر ممکن است سفارشی دیرتر ارسال گردد.

چرا این اتفاق می افتد؟ معمولا علت اصلی این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار می رساند و وقتی این اتفاق می افتد تمام فرایند ارسال دچار مشکل می گردد.

غیر از این علت، در بحث لجستیک هم ممکن است مسائلی به وجود بیاید. بیشتر هم حوادث غیرمترقبه مثل شرایط آب و هوایی و تصادف است که نمی گردد جلوی آنها را گرفت.

جبران می کنیم

دیجی اکسپرس برای تاخیر فروشنده ها و مسائل لجستیک راهکارهایی دارد. وقتی کالایی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می رسد در دیجی اکسپرس کوشش می نمایند که این تاخیر در رسیدن کالا، برای کاربر به چند ساعت برسد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی اکسپرس دارد به شکلی برنامه ریزی می گردد که تاخیر جبران گردد. برای مسائلی مثل تصادف یا برف و باران هم سیستم را به شکلی تعریف می نمایند که قابلیت جبران یک سری احتمال ها و خطاها را داشته باشد.

با همین راهکارها از آن 6 تا 7 درصد تاخیر در ارسال دیجی کالا که خواندید، 2 درصد به وسیله دیجی اکسپرس جبران می گردد و برای بقیه موارد راهکارهایی مثل معین زمان نو تحویل و همراهی بیشتر با کاربر در نظر گرفته می گردد تا کسی ناراضی و دست خالی از دیجی کالا برنگردد.

منبع: مجله شنبه

به "چرا سفارش مان دیر می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سفارش مان دیر می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید