نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد در همدان

به گزارش وبلاگ نت قشم، خبرنگاران/همدان نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد نوشته ماتئی ویسنی یک، به کارگردانی حسین صفی در تئاتر شهر همدان واقع در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی به روی صحنه می رود.

نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد در همدان

ماتئی ویسنی یک نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و شاعر دو ملیتی رومانیایی- فرانسوی است که نمایشنامه پیکر زن همچون میدان نبرد را در سال 1997 به نگارش در آورده است.

کارگردان نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد درباره متن نمایش به خبرنگار وبلاگ نت قشم گفت: این نمایش داستان زنی رنج کشیده از سرزمین بالکان است که در یک آسایشگاه بازمانده از ارتش دوران جنگ در بوته روانکاوی یک زن جستجوگر از سرزمینی دیگر در کشمکشی نفسگیر روایت می گردد.

حسین صفی درباره شیوه کارگردانی این نمایش شرح داد: کوشش شده است در اجرای نمایش، درون مایه ای از رنج مویه زنان در سرزمین هایی از انسان بی انسانیت که فاقد تاریخ و جغرافیای بدون مرزی هستند، به صحنه رود.

این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد: نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد با بهره وری از طراحی صحنه شیوه پردازانه، رنگ آمیزی نمادین متکی بر موقعیت های دراماتیک و نورپردازی اتمسفرمحور به روی به نمایش درمی آید.

وی با بیان اینکه این نمایش را شاید بگردد در گونه تراژدی مدرن به شمار آورد که از شیوه اپیک مدرن نیز بی بهره نیست، اظهار داشت: در نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد که کاری از گروه نمایشی فریاد است، بهاره جلیلیان و صالحه اسدی نقش آفرینی می نمایند و این نمایش قرار است از ابتدا تا نیمه دی ماه در ساعت 17:30 دقیقه به روی صحنه رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش پیکر زن همچون میدان نبرد در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید