پاریس، شهر عشق!

به گزارش وبلاگ نت قشم، رفتن به پاریس مرکز فرانسه، تصور شیرینی است. فرانسه آن هم با برج ایفل و خیابان های سنگ فرش شده و ساختما های قدیمی اش. این کشور پر از جاذبه دیدنی است. تا حدی که آدمی دلش نمی خواهد از آن بیرون بیاید. با ما باشید تا سری به جاذبه های دیدنی مرکز آن بزنیم.

پاریس، شهر عشق!

فرانسه یکی از کشورهای معروف اروپا و جهانست. کشوری که به خاطر ظاهرش به آن شش ظلعی هم می گویند. این کشور دارای جاذبه های طبیعی زیادی چون جاذبه های ساحلی در منطقه ها شمالی، غربی و منظره ها کوهستانی عمدتاً مربوط به رشته کوه های آلپ در قسمت شرقی است. کشور برج ایفل دارای سازه ها و بناهای تاریخی زیادی است. بناهایی که هر کدام راوی قصه های زیادی از از این سرزمین هستند. پاریس مرکز این کشور رویایی است. شهری که در آن با هر قدمی که برمی دارید لذت خاصی خواهید برد.

در پاریس خواهید دید:

کلیسای جامع نوتردام

این کلیسای معروف در جزیره سیته در میانه رود سن و مرکز شهر پاریس قرار گرفته است. این کلیسا دارای معماری زیبای گوتیک است. کلیسای جامع نوتردام از زیباترین کلیساهای اروپا با قدمتی بیش از هفتصد سال است و معماری آن بسیار خیره کننده و شگفت انگیز است. برای تزیین داخل و خارج آن، هنرمندان صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب را تراشیده اند. اگر بخواهیم به لحاظ معماری آن را آنالیز کنیم، در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده که نشانگر پادشاهانی هستند که قبل از ظهور عیسی حکومت می کردند.

با گذر زمان ناقوس های زیادی در برج های این کلیسا نصب شد که بزرگ ترین آن با نام امانوئل دارای سیزده تن وزن است. این ناقوس تنها در بعضی شرایط خاص به صدا در می آید. در گوشه و کنار این کلیسا نیز شاهد مجسمه ها، نقاشی ها و آتار بی نظیری خواهید بود.

خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه از خیابان های اصلی و اعیان نشین پاریس و فرانسه است. شانزلیزه بسیار زیباست. وقتی در این خیابان قدم می زنید، حس عجیبی خواهید داشت. در اینجا کافه تراس های معروف، فروشگاه های لوکس و... به چشمتان خواهد خورد. این خیابان به طول 1٬910 متر در شمال غربی پاریس قرار گرفته است. شانزه لیزه از میدان کنکورد شروع می گردد و به میدان شارل ختم می گردد. این خیابان مملو از پارک ها و گل کاری های زیباست. علاوه بر این ها، سالن های سینما و تئاتر، کافه و رستوران نیز برای گردشگران مهیا شده است. اگر گذرتان به این خیابان افتاد پیشنهاد می کنیم سری به کاخ الیزه که در نزدیکی اینجاست بزنید. فرانسوی ها شانزلیره را زیباترین خیابان جهان نامیده اند.

رودخانه سن

این رود پرآب ترین رود فرانسه است که در شمال غربی این کشور جریان داد و از دل پاریس می گذرد. سن با 776 کیلومتر طول، از بورگاندی سرچشمه گرفته و به کانال مانش سرازیر می گردد. بسیاری از مکان های تماشای پاریس در کناره این رودخانه قرار دارند. شما می توانید با قایق های معروف بتوبوس از این رودخانه و مکان های توریستی تماشا کنید. کناره های رود سن در پاریس در سال 1991 وارد لیست میراث جهانی یونسکو شد.

منطقه لادفانس

این منطقه مدرن در حاشیه غربی پاریس و امتداد محور خیابان شانزه لیزه قرار گرفته است. بسیاری از شرکت های بزرگ و مطرح جهان در این منطقه قرار گرفته اند. لادفانس در واقع بزرگ ترین منطقه تجاری و مالی اروپا است. در منطقه لادفانس تا چشم کار می نماید ساختمان ها و سازه های مدرن و شیشه ای به چشم تان خواهد خورد. اما یکی از جاذبه های معروف فرانسه نیز به نام طاق پیروزی در اینجا قرار گرفته است.

محله هنرمندان

محله هنرمندان یا مونت مارتر یکی از جاذبه های تماشای شهر پاریس است. تپه ای که ارتفاعش حدودا به 130 متر می رسد و در شمال شهر پاریس قرار گرفته است. به لحاظ تاریخی مونت مارتر از شهادت دنیس مقدس، اسقف پاریس، که در سال 250 میلادی، در بالای این تپه گردن زده شد ریشه می گیرد. از اواسط قرن هجدهم، هنرمندان مونت مارتر را خانه نامیدند. پیسارو و ژونگ کیند دو نفر از اولین هنرمندانی بودند که در مونت مارتر زندگی کردند و بعد از آنها افرادی چون ادگار دوگاس، آنری متیس، تولوز-لوترک، پیر آگوست رنوار و پابلو پیکاسو در اینجا زندگی نموده اند. امروزه، با ساخت و ساز اندکی که در این منطقه شده است، مونت مارتر خصوصیات روستاوار خود را حفظ نموده است. اگر به اینجا قدم گذاشتید پیشنهاد می کنیم به تماشای موزه مونت مارتر بروید.

جایی که موریس اوتریلو در آنجا زندگی نموده و نقاشی کشیده است. بنای پشت این موزه نیز تماشای است، جایی که رنوار در آن زندگی می نموده است. گورستان هنرمندان نیز تماشایی است. جایی که آرامگاه بسیاری از هنرمندان بزرگ است. یکی از بخش های معروف مونت مارتر کلیسای قلب مقدس است. گنبد سفید این کلیسای کاتولیک با معماری رومی، بر بلندای مونت مارتر، بلندترین نقطه شهر است.

پانتئون

این بنا در منطقه لاتن شهر پاریس قرار گرفته است. در ابتدا از این بنا به عنوان کلیسا استفاده می شد اما اکنون پانتئون مقبره مشاهیر بزرگ فرانسوی است. افراد معروف زیادی در اینجا دفن شده اند. افرادی چون؛ ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری و...

کاخ ورسای

این کاخ در قدیم در دهکده ای به نام ورسای در نزدیکی پاریس قرار داشت اما اکنون دهکده و کاخ ورسای در حومه شهر پاریس هستند. از سال 1682 تا سال 1789 که خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتی پادشاهان فرانسه بود. کاخ ورسای به عنوان یکی از میراث های جهانی به وسیله یونسکو ثبت شده است. از نظر تاریخی، تا زمان پادشاهی لویی چهاردهم کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه کاخ لوور بود. اما پس از شروع پادشاهی لویی چهاردهم، او تصمیم می گیرد کاخ شکوهمندی برای خود بسازد. برای همین دهکده زیبای ورسای رو انتخاب کرد.

معماران معروفی به نام لویی لووا، طراح فضای سبز آندره لونوتر و شارل لُبران نقاش بزرگ در این کاخ مشغول فعالیت شدند. مجموعه کاخ های ورسای در چهار مرحله ساخته و تکمیل شدند. اولین بنا شامل باغ و قسمت ورودی افتخار آشنایی نام گرفت که ظرفیت 600 مهمان را داشته است. بنای دوم، پیمان آخن بود که با سرانجام جنگ اسپانیا و فرانسه و امضای معاهده صلح میان آنها در منطقهء آخن سرانجام یافت. بنای سوم پس از سرانجام جنگ با آلمان و امضای معاهده نیمیخن که شامل بال شمالی و غربی قصر بعلاوه باغ پرتقال بود سرانجام یافت. تالار معروف آینه در این قسمت واقع شده است. آخرین قسمت با سرانجام جنگ نه ساله کامل شد. در اینجا وسایل و تزئینات بسیار مجللی قرار گرفته شد. در دوران پادشاهان بعدی، عمارت هایی به اینجا اضافه شد.

موزه لوور

حتما بارها نام موزه معروف لوور در فرانسه را شنیده اید. این موزه در شهر پاریس و در نزدیکی خیابان شانزه لیزه قرار گرفته است و میزبان بیش از 35 هزار اثر هنری است که در هشت بخش مختلف آن نگه داری می شوند. در این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا به اکنون نگه داری می گردد. از معروف ترین آثار هنری این موزه می توان لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی را نام ببریم. بنای موزه لوور قبل از انقلاب بزرگ فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود که در آن آثار هنری با ارزش نگه داری می شد، پس از انقلاب فرانسه این بنا به موزه ملی فرانسه مبدل شد. در پشت این کاخ، باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد دیده می گردد.

گالری لافایت

یکی از جاذبه های تماشای پاریس، گالری لافایت است که یک فروشگاه معروف و با شکوه فرانسوی است. این فروشگاه ده طبقه قدیمی، دکوراسیون داخلی زیبایی دارد. در اینجا چشمتان به تزئینات شیک و گنبد ساخته شده از استیل و شیشه دودی خواهد خورد. در این مرکز خرید با شکوه، مارک های معروف زیادی شامل کیف، کفش، ساعت و... وجود دارند. گالری لافایت یکی از برترین مراکز خرید در فرانسه است.

دیزنی لند

دیزنی لند پاریس مقصدی مهیج برای گردشگران فرانسه است که در حومه پاریس واقع شده است. این مجموعه بزرگ شامل دو شهربازی و دهکده های کوچک و بزرگ کارتون ها و فیلم های مختلف دیزنی، فروشگاه، هتل، رستوران و... است. به جرئت می توان گفت، بازدید این مجموعه از بازدید سالانه موزه لوور وبرج ایفل نیز بیشتر است. اگر به فرانسه رفتید پیشنهاد می کنیم هیجان رفتن به دیزنی لند را از دست ندهید. اینجا، به قدری برای بچه ها و حتی بزرگسالان مجذوب کننده است که از گشت و گذار در آن خسته نخواهید شد.

برج ایفل

بدون شک وقتی نامی از فرانسه می بریم برج ایفل است که در فکر نقش می بنند. سازه ای بزرگ و زیبا. این برج در میدان شان دو مارس و در مجاورت رود سن در پاریس سر به آسمان کشیده است. سازنده این برج گوستاو ایفل نام داشته است. از همین رو نام این برج را ایفل گذاشته اند. ساخت برج ایفل در سال 1887 شروع و در 31 مارس 1889 به سرانجام رسید. ساخت این بنای بزرگ حدود دو سال طول کشیده است. این برج از 18 هزار و 38 قطعه ساخته شده و برای اتصال آن ها از دو و نیم میلیون پیچ و مهره به کار گرفته شده است. ارتفاع برج 324 متر است که در زمان خود مرتفع ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از 10 هزار تن است. تماشای این برج در تصویرها لذت بخش است چه برسد به آنکه از نزدیک تماشاگر آن باشید.

برای سفر به پاریس، می توانید در تور اروپابا وبلاگ نت قشم همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ نت قشم

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "پاریس، شهر عشق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس، شهر عشق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید