طرز تهیه پیاز داغ نگینی مجلسی و خوش رنگ

به گزارش وبلاگ نت قشم، پیاز ستون اصلی بیشتر غذاهای خوش طعم است. اما بسته به نحوه پخت پیاز می توانید طیف گسترده ای از طعم ها از پیاز سرخ شده کاراملی تا پیاز داغ چیپسی را تولید کنید. حتی شاید جالب باشد بدانید که سایز و نحوه خرد کردن پیاز هم باعث می شود آن را مناسب غذای خاصی کند. در ادامه طرز تهیه پیاز داغ نگینی را بررسی می کنیم.

طرز تهیه پیاز داغ نگینی مجلسی و خوش رنگ

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ نگینی

  • پیاز به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه پیاز داغ نگینی

1. خرد کردن پیاز

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ نگینی این است که پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. برای این کار ابتدا پیاز را حلقه حلقه کنید بعد حلقه ها را ریز خرد کنید.

2. سرخ کردن پیاز

اکنون در این مرحله از طرز تهیه پیاز داغ نگینی یک تابه بزرگ بردارید و میزانی روغن زیتون به آن اضافه کنید. بهتر است از تابه های نچسب برای تفت دادن پیاز استفاده کنید.

تابه را روی حرارت میانه رو به بالا قرار دهید و پیازها را اضافه کنید. با شروع گرم شدن روغن، پیازها شروع به پختن می کنند. رطوبت زیادی در پیاز رفته رفته از بین می رود. وقتی پیازها شروع به نرم شدن و شفاف شدن کردند دیگر خوب است حواستان باشد که پیازتان نسوزد.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز داغ

تهیه پیاز داغ در کل کار ساده ای است که نیاز به حوصله دارد. اگر دوست دارید همیشه پیاز داغ داشته باشید بهتر است آن را همیشه به صورت کلی آماده کنید و در فریزر یا یخچال نگهداری کنید چه طرز تهیه پیاز داغ نگینی باشد چه طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن.

طرز تهیه پیاز داغ به روش های مختلف

بسته به غذایی که می خواهید تهیه کنید بهتر است پیاز داغ متناسب با آن را هم آماده و به عبارتی بپزید. یکی از روش های تهیه پیاز داغ، تهیه پیاز داغ چیپسی است و یکی دیگر از روش های تهیه پیاز داغ این است که از پیاز رنده شده استفاده کنید. اما سوای این موارد یکی از روش های امروزی تهیه پیاز سرخ شده این است که آن را در سرخ کن سرخ کنید.

انتخاب پیاز مناسب برای تهیه پیاز داغ

در کل سه نوع پیاز مناسب برای تهیه پیاز داغ، چه نگینی باشد چه انواع دیگر وجود دارد که این ها شامل پیاز قرمز، پیاز سفید، و پیاز زرد است. اما بهترین پیاز که لایه های نازک برای سرخ کردن داشته باشند شامل پیاز قرمز و سفید هستند البته پیازهای منطقه ها مختلف با هم کمی تفاوت دارند بنابراین بسته به محل زندگی خود باید پیازی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را لایه لایه کنید.

بهترین روغن برای سرخ کردن پیاز

هنگام سرخ کردن پیاز یا هر چیز دیگری باید مطمئن شوید که روغن شما طعم خنثی داشته باشد و نقطه دودش هم بالا باشد. در حین سرخ کردن پیاز، دما می تواند تا 190 درجه سانتی گراد افزایش یابد بنابراین اگر می خواهید از روغنی استفاده کنید که بتواند برای مدت طولانی ثابت بماند، روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان و روغن کانولا می توانند به راحتی در این دماها ثابت بمانند.

اگر رژیم کتو دارید یا سعی می کنید سبک زندگی سالم تری داشته باشید، روغن نارگیل هم گزینه خوبی برای سرخ کردن پیاز است زیرا می تواند تا دمای 180 درجه سانتی گراد ثابت بماند.

نکته مهم: اگر پیازهای قهوه ای کاملا خوش رنگ می خواهید همیشه از روغن تازه استفاده کنید. روغنی که قبلا یک بار برای سرخ کردن استفاده شده است، دو یا سه برابر زمان می برد تا پیاز قهوه ای شود و در نهایت پیازهایی را خواهید داشت که روغن زیادی به خود گرفته اند!

میزان روغن مناسب برای تهیه پیاز داغ

در زمان طرز تهیه پیاز داغ نگینی اگر میزان پیازتان کم باشد، می توانید از روغن بسیار کم استفاده کنید و مدام هم بزنید تا رنگ خوبی پیدا کند. اما برای پیاز در حجم زیاد قطعا باید از روغن کافی برای سرخ کردن استفاده کنید. بنابراین بسته به میزان پیازتان روغن استفاده کنید.

مراحل سرخ شدن پیاز

برای داشتن پیاز داغ با رنگ مناسب بهتر است بعد از گذاشتن قابلمه روی گاز حتما شعله آن را روی درجه بالا بگذارید بعد رفته رفته آن را کم کنید و به این نکته دقت داشته باشید که رسیدن به رنگ مناسب به زمانی دارد که پیاز را سرخ می کنید. فرایند سرخ شدن پیاز به شکل زیر است:

  • 5 تا 10 دقیقه: روغن داغ می شود و پیازها شروع به ترشح آب می کنند. (هر 5 دقیقه یک بار از کناره ها هم بزنید)
  • 15 دقیقه: پیازها با تبخیر آب شروع به کم شدن آب می کنند و شروع به کوچک شدن می کنند. (یک یا دو بار هم بزنید تا قهوه ای یکدست شوند)
  • 20 دقیقه: پیازها طلایی بسیار روشن می شوند و اکنون رسما شروع به ترد شدن کرده اند. (یک یا دو بار هم بزنید و حالا حواستان به ماهیتابه باشد)
  • 25 دقیقه: پیازها شروع به ترد شدن کرده اند. برخی از پیازهای نازک تر قبلا طلایی شده اند. شعله را ملایم کرده و مدام هم بزنید. شروع به برداشتن پیازهایی کنید که طلایی شده اند.
  • بین 25 تا 30 دقیقه: این زمان زمان طلایی و مهم است. وقتی می بینید پیازها به رنگ عالی رسیده اند، شعله را کم کرده و با کفگیر شروع به برداشتن آن ها کنید. روغن داغ است و پیازها هم پس از جدا شدن کمی تیره تر می شوند. اگر صبر کنید تا به رنگ مناسب برسید و سپس شروع به برداشتن پیاز کنید، آخرین دسته ای که بردارید می سوزد.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پیاز داغ نگینی مجلسی و خوش رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیاز داغ نگینی مجلسی و خوش رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید