بهترین راه های جلب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، بهترین راه های جذب مخاطب در مغازه و نمایشگاه کدامند؟ این سوالی است که بسیاری از خرده فروشان می پرسند. برای داشتن فروش بالاتر، به مشتری های بیشتری احتیاج خواهید داشت و سوال این است که این مشتری ها را چطور باید به مغازه، فروشگاه یا نمایشگاه خود، جلب نمایید؟

بهترین راه های جلب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟

در ادامه به معرفی روش هایی کاربردی و کارآمد برای جذب مخاطب می پردازیم که می توانید با استفاده از آن ها در دنیای واقعی کسب و کار فروش خود، به درآمدزایی بالاتری دست یابید.

راه های جذب مخاطب در مغازه و نمایشگاه

1. یک علامت به یاد ماندنی و جذاب داشته باشید

برای جذب مخاطب و آوردن وی به داخل مغازه و نمایشگاه خود، باید از ویژگی های بصری مختلف، نهایت استفاده را ببرید. کار سختی نیست که نام فروشگاه خود را با یک رنگ سیاه روی صفحه ای زمخت و بی رنگ و لعاب بنویسید! اما کار عظیم آن است که از علامت های جذاب و وسوسه برانگیز در ورودی مغازه بهره ببرید. مشتری هایی که از مقابل مغازه شما عبور می نمایند، این علامت ها را دیده و باید برای دنبال کردن آن ها مشتاق گردند.

2. ویترینی عالی و متفاوت داشته باشید

ویترین یک مغازه یا نمایشگاه، درست همان نقطه ای است که باید تمامی فرصت های جذب را به وسیله آن ایجاد کرد. داشتن یک ویترین ساده و معمولی، چیزی نیست که رهگذران را در مقابل مغازه شما میخکوب کند. برای جذب کردن مشتری های بیشتر، باید ویترین مغازه یا نمایشگاه خود را به شکلی منحصر به فرد و کاملا جذاب طراحی کنید. استفاده از نورپردازی مناسب و رنگ های گیرا، قدم های رهگذران را سست نموده و آن ها را به مشتری های بالقوه تبدیل خواهد ساخت. پس از آن نوبت شما است که آن ها را بالفعل ساخته و برای خود نگاه دارید.

3. از یک فرش قرمز خوش آمدگویی بهره ببرید

این قانونی است که هتلداران به خوبی از آن آگاه هستند. با پهن کردن یک فرش قرمز خوش آمدگویی متناسب با فضای خود، مشتریان را به داخل مغازه یا نمایشگاه هدایت خواهید کرد. این فرش قرمز، از نخستین فاکتورهایی است که حواس مشتریان را به خود جلب خواهد ساخت و آن ها را ترغیب می نماید تا به داخل مغازه وارد شوند.

4. بهترین محصولات خود را جلوتر قرار دهید

اگر مغازه یا نمایشگاهی با محصولات انبوه و متنوع دارید، هر روز بهترین محصولات خود را در بخش جلوی فروشگاه قرار دهید. هیچ چیز بهتر از آن نیست که مشتری ها، به سرعت بهترین محصولات را در مقابل چشمان خود ببینند. اگر شما یک فروشنده موتورسیکلت هستید، شاید جا به جا کردن موتورسیکلت ها برایتان سخت باشد، اما باور داشته باشید که این کار معجزه خواهد نمود!

5. از دکور دیوارهای بیرونی مغازه یا نمایشگاه غافل نشوید

شما باید از هر پتانسیلی برای تبلیغات و جذب مخاطب استفاده نمایید. اگر مغازه شما دارای دیوارهایی باشد، بهترین فرصت را در اختیار خواهید داشت. از این دیوارها برای جذب مخاطب بهره بجویید. شما می توانید تصاویر جذابی از بهترین محصولات خود را روی دیوارها زده و یا پیغام هایی در آن جا قرار دهید. قرار نیست که این دیوارها قیمت ها را نمایش داده و به صورت مستقیم مشتریان را به خرید دعوت نمایند، بلکه باید از آن ها در راستای جلب توجه مشتری های خود و نشان دادن محصولات کاربردی استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: 11 مورد از مهمترین تکنیک های تبلیغات برای افزایش فروش

6. صادق باشید

با خود و مشتریان صادق باشید. به فرآیندهای جاری در مغازه یا فروشگاه خود نگریسته و نیروهای کار و روش های بازاریابی را آنالیز کنید. ضعف ها و نقاط آن ها را شناسایی نموده و با نگاهی صادقانه و بی غرض به برطرف تک تک آن ها بپردازید.

از سمتی دیگر باید با مشتریان خود نیز صادق باشید. در مورد توضیحات محصولات یا پیشنهاد دادن کالاهای مختلف، غرض ورزی ننموده و کاملا بی طرفانه و با صداقت به هدایت مشتری بپردازید. به یاد داشته باشید که صداقت یکی از مهمترین فنون مذاکره در بازاریابی و فروش برای افزایش فروش است.

حتما بخوانید: روش های ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین

7. از پتانسیل های دنیای مجازی بهره ببرید

از تکنیک ایمیل مارکتینگ بهره ببرید؛ اگر یک لیست ایمیل از مشتریان وفادار و مشتری های بالقوه خود دارید، اطلاعات فروش جدید، شماره تلفن، آدرس، فروش های فصلی و … را در فواصل زمانی تعیین برای آن ها ایمیل نمایید. همین طور شما می توانید کانال فروشگاه یا مغازه خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد نموده و مطالبی در مورد فروش های ویژه و محصولات تازه در آن قرار دهید.

راه اندازی وب سایت مرتبط با فروش نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به باشگاه مشتریان نیز فکر نموده و از آن، در جهت به دست آوردن مشتریانی وفادار بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها برای راه اندازی سایت؛ 18 ایده ناب و کاربردی

8. کارکنان خود را آموزش دهید

کارکنان شما نباید در حد یک فروشنده باقی بمانند، بلکه ضروری است که طی آموزش هایی از آن ها کارشناسان محصول بسازید. کارشناسانی که با داشتن اطلاعات کامل از محصولات و روانشناسی مشتریان، فروش را به ماهرانه ترین شکل، به انجام می رسانند.

به علاوه ضروری است که با کارمندان خود ارتباطی محبت آمیز و صمیمانه برقرار کنید. کارمندانی خشنود و راضی، مشتریانی خشنود و راضی به وجود می آورند. این را به خاطر داشته باشید که کارکنان مغازه یا نمایشگاه شما، قادر هستند که مشتریان بالقوه را به مشتریانی وفادار تبدیل ساخته و یا با آن ها برای همواره خداحافظی نمایند.

کاری کنید تا کارکنان از کار کردن در محیط مغازه و فروشگاه، احساس رضایت داشته و نسبت به سرنوشت آن حساس و دلسوز باشند. این جز با همراهی و احساس احترام مشترک به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: تشویق به کار گروهی با 17 روش کلیدی

9. از تزئینات بهره ببرید

هیچ چیز ارزان تر از بادکنک آرایی نیست. اما با همین ابزار ساده، می توانید توجهات بسیاری را به مغازه و فروشگاه خود جلب کنید. همچنین چراغ های ریسه ای در ساعات تاریکی هوا، فوق العاده جذاب خواهند بود و رهگذران را به سمت فروشگاه شما جذب خواهند کرد.

سخن پایانی

آیا پیش از این تجربه مدیریت یک مغازه، نمایشگاه یا فروشگاه را داشته اید؟ چطور می توان مشتریانی وفادار به دست آورد؟ در غیر این صورت به عنوان یک مشتری یا حتی رهگذر، کدام مغازه ها و فروشگاه ها، نظر شما را به خود جلب نموده و مشتاق ورود به آن ها می شوید؟ ایده های خود را در بخش اپیغام های انگیزه، با ما در میان بگذارید. توصیه می کنیم نحوه برخورد با مشتریان ناراضی و جلب اعتماد دوباره آنها را نیز حتما بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "بهترین راه های جلب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه های جلب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید