هوش مصنوعی

حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان نما، زیر 30 هزار دلار

درحالی که به نظر می رسد جهان بیش از هر وقت دیگری در آستانه به کارگیری ربات های مستخدم انسان نما در خانه ها نزدیک شده ، ایلان ماسک اعلام کرده است که فروش ربات انسان نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالاً از سال 2025 آغاز می شود.

7 اردیبهشت 1403

شلیک گاز اشک آور و گلوله رنگی از دوربین امنیتی

استارتاپ اسلوونیایی PaintCam راهکاری نوآورانه برای سیستم های امنیتی خانگی ارائه نموده است. محصول تازه این شرکت Eve نام دارد و از هوش مصنوعی برای شناسایی افراد مزاحم استفاده می نماید. Eve بعلاوه می تواند با شلیک گلوله های رنگی و گاز اشک آور، با مزاحمان مقابله...

28 فروردین 1403

آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس

آواتر 12 یکی از زیباترین خودروهایی است که تا به امروز دیده ایم. به تازگی تصاویری مجذوب کننده از آواتر 12 کانورتیبل منتشر شده و تحسین مخاطبان را برانگیخته است و شاید جالب باشد که بدانید طراح آن یک ایرانی است.

16 فروردین 1403

نقدها و نمرات Dragons Dogma 2 منتشر شد؛ دنباله ای شایسته

بازی Dragons Dogma 2 بیش از یک دهه از زمانی که نسخه قبل آن تجربه ای پیشگامانه از ژانر نقش آفرینی را ارائه کرد، عرضه شده است. این بازی شما را در دنیای فانتزی قرار می دهد که در آن یکی از برگزیدگانی هستید که باید با یک اژدهای ترسناک مبارزه کنید. شما شخصیت خود را شخصی...

8 فروردین 1403

ابداع برچسب جدیدی که امکان صحبت بدون نیاز به تار های صوتی را به بیماران می دهد

یورو نیوز: محققان در ایالات متحده برچسب جدیدی برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات صوتی اختراع کرده اند که می تواند با استفاده هوش مصنوعی، حرکات ماهیچه های گلو را بخواند و آن ها را به گفتار تبدیل کند.

28 اسفند 1402

پیرو یا پیشاهنگ؛ اکنون زمان انتخاب است

قدم گذاشتن به قلمرویی که بسیاری از بخش های آن برای کسب وکارها رنگ و بوی تازه ای دارد، نیازمند آینده نگری و انعطاف پذیری است. گاه به موقع حرکت می کنیم و با توشه ای پربار، آماده حضور در میدانی تازه هستیم و گاه در پلک به هم زدنی خود را در فضایی می یابیم که سال...

12 اسفند 1402

اولین بیماری که با نورا درمان شد!

ایلان ماسک، بنیانگذار نورا ، روز دوشنبه 19 فوریه (30 بهمن) گفت اولین فردی که تراشه این شرکت در مغز او قرار داده شده توانسته است از افکار خود برای حرکت دادن نشانگر ماوس یک کامپیوتر استفاده کند.

2 اسفند 1402

کامپیوتر غیرقابل هک ساخته شد، دستاورد بزرگ دانشمند ایرانی در آمریکا

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا تحت سرپرستی پروفسور نادر انقطاع و مشارکت فیروز افلاطونی پیروز به ابداع یک تراشه رایانه ای غیر قابل هک شده اند که با نور کار می کند و برای استفاده در مدل های هوش مصنوعی ساخته شده است.

28 بهمن 1402

CHATGPT با قابلیت های بیشتر در راه است!

دیجیاتو نوشت: OpenAI میخواهد هزینه های مدل GPT-3.5 Turbo را کاهش دهد. این شرکت وعده داده است که این مدل پاسخ های بهتر و دقیق تری را نیز ارائه خواهد نمود. بعلاوه مدل به روزشده GPT-4 Turbo همراه با قابلیت ویژن نیز احتمالاً در ماه های آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد...

9 بهمن 1402

هوش مصنوعی ادعا می نماید اثر انگشت انسان ها منحصربه فرد نیست

هوش مصنوعی می گوید که اثر انگشت افراد ممکن است مشابه هم باشند. آیا این یافته روش های معمول استفاده شده در پزشکی قانونی را زیر سؤال می برد؟

26 دی 1402

زلزله در دنیای هوش مصنوعی؛ مدیرعامل شرکت خالق چت جی پی تی از مقامش برکنار شد

هیات مدیره شرکت اوپن ای آی (OpenAI) سازنده ابزار هوش مصنوعی چت جی پی تی روز آدینه سام آلتمن، مدیرعامل این شرکت را برکنار کرد.

28 آبان 1402

هوش مصنوعی شهرهای مریخی آیندگان را به تصویر کشید، عکس

معماران لنز می گویند در پنجاه سال آینده، بشریت آغاز به ساخت شهرهایی در مریخ خواهد نمود. ما مطمئن هستیم که با در نظر گرفتن عوامل مختلف اقلیمی و تشعشعی، معماری در سیاره سرخ با زمین متفاوت خواهد بود. از جمله وظایف اصلی و مهم معماران و دانشمندان، استفاده...

27 شهریور 1402

هوش مصنوعی، جای ناخن کارها و آرایشگرها را هم می گیرد، عکس

گجت نیوز نوشت: اگر تصور می کردید فقط و فقط کسب و کارهای حوزه دیجیتال به وسیله هوش مصنوعی تهدید می شدند، بهتر است بدانید حتی ناخن کارها و آرایشگرها هم از خطر هوش مصنوعی در امان نیستند!

7 تیر 1402

نوبت به سامسونگ رسید تا CHATGPT خود را بسازد!

این مدل هوش مصنوعی مولد تنها در اختیار کارکنان سامسونگ قرار می گیرد و به طور عمومی عرضه نخواهد شد.

25 اردیبهشت 1402

برگزیدگان رقابت علمی کنز تقدیر می شوند، 6 برگزیده از 4 کشور

به گزارش خبرنگاران، سعید سهرابپور رئیس مسابقات رقابتی کنز امروز در نشست خبری گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) یک مسابقه علمی با نام کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) ایجاد نموده که با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به...

11 اردیبهشت 1402

نسخه نو چت جی پی تی به فکر انسان نزدیک می شود

از همان اواخر نوامبر که چت جی پی تی عرضه شد، خیلی ها در انتظار انتشار جی پی تی-4 (GPT-4) بودند و اینک بسیاری از کاربران که با نسخه قبلی این برنامه کار کرده بودند، از قابلیت های خیره کننده این برنامه هوش مصنوعی شگفت زده شده اند.

24 اسفند 1401

7 هدفون بی سیم پرفروش انکر تا 2 میلیون تومان

انکر یکی از برترین برندهای تولیدنماینده لوازم جانبی گوشی های هوشمند به شمار میرود که در سبد محصولات آن می توان به آیتم های متعددی از جمله پاوربانک، کابل شارژر، اسپیکر، هدفون بی سیم و سیمی و… دسترسی داشت. آنچه که در این مطلب قصد داریم به معرفی و آنالیز...

11 اسفند 1401

سریع ترین رم موبایل دنیا با سرعت 9.6 گیگابایت در ثانیه معرفی گردید؛ با LPDDR5T آشنا شوید

گجت نیوز نوشت: کمپانی کره ای SK hynix از فراوری سریع ترین رم دینامیک موبایل دنیا با سرعت خیره کننده 9.6 گیگابایت رونمایی کرد. این حافظه ها 13 درصد سریع تر از رم های LPDDR5X هستند.

13 بهمن 1401

مارک زاکربرگ سریع ترین ابر کامپیوتر دنیا را می سازد

مارک زاکربرگ بیان کرد که امپراتوری شبکه های اجتماعی او در حال ساختن چیزی است که وی ادعا می نماید سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی دنیا به عنوان بخشی از برنامه های ساخت یک متاور مجازی است.

3 دی 1401

این ربات توییتر می تواند عکس های سیاه و سفید را در چند ثانیه رنگی کند

Colorize Bot یک ابزار کارای توییتر است که با استفاده از هوش مصنوعی (AI) عکس های سیاه و سفید را به رنگی تبدیل می کند.

12 آذر 1401
تعداد: (26)