سریع ترین رم موبایل دنیا با سرعت 9.6 گیگابایت در ثانیه معرفی گردید؛ با LPDDR5T آشنا شوید

به گزارش وبلاگ نت قشم، گجت نیوز نوشت: کمپانی کره ای SK hynix از فراوری سریع ترین رم دینامیک موبایل دنیا با سرعت خیره کننده 9.6 گیگابایت رونمایی کرد. این حافظه ها 13 درصد سریع تر از رم های LPDDR5X هستند.

سریع ترین رم موبایل دنیا با سرعت 9.6 گیگابایت در ثانیه معرفی گردید؛ با LPDDR5T آشنا شوید

کمپانی کره ای SK Hynix که در زمینه فراوری تراشه های موبایلی فعالیت دارد به تازگی به دستاوردی شگفت انگیز رسیده است. این کمپانی پیروز شده سریع ترین رم دینامیک موبایل جهان، تحت عنوان LPDDR5T را رونمایی کند.

این حافظه های رم قادر به دستیابی به نرخ شگفت انگیز انتقال داده 9.6 گیگابیت بر ثانیه هستند که در مقایسه با نسل پیشین، LPDDR5X که در ماه نوامبر 2022 رونمایی شد، حدودا 13 درصد سریع تر هستند.

این کمپانی از پسوند T یا Turbo (توربو) برای این حافظه های تازه استفاده نموده تا بر روی سرعت بیشتر آن در مقایسه با نسل های قبل تاکید کند.

جزئیات عملکرد سریع ترین رم موبایل جهان

رم های تازه این شرکت کره ای در محدوده ولتاژ بسیار پایین 1.01 تا 1.12 ولت کار می نماید. بر اساس گزارش های رسیده، این حافظه ها علاوه بر این که بسیار سریع هستند، مصرف انرژی فوق العاده پایینی هم دارند. کمپانی سازنده بعلاوه تصمیم دارد در آینده این رم ها را در ظرفیت های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

SK hynix تا کنون اقدام به عرضه پکیج چند تراشه ای 16 گیگابایتی از این حافظه نموده و با ادغام چندین رم LPDDR5T با یکدیگر، به توان انتقال اطلاعات 77 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

کمپانی کره ای سازنده سریع ترین رم موبایل جهان تصمیم دارد این حافظه ها را در نیمه دوم سال 2023 با استفاده از تکنولوژی ساخت 1anm فراوری کند. این تکنولوژی، در حقیقت نسل چهارم فناوری های ده نانومتری کنونی به شمار می رود.

بر اساس گزارش های موجود و پیش بینی های متخصصین حوزه فناوری اطلاعات، در آینده نزدیک، به علت فراگیرتر شدن فناوری 5G در جهان، تقاضای بسیار بیشتری برای حافظه های با سرعت بیشتر و مشخصات قدرتمند در بازار ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل، کمپانی SK hynix پیش بینی نموده که با در دسترس قرار گرفتن فناوری های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و واقعیت مجازی، این رم های تازه و بسیار سریع بتوانند یاری بزرگی به کاربران سرتاسر جهان باشند.

سونگسو ریو، مسئول برنامه ریزی طرح DRAM در کمپانی SK hynix اعلام نموده که این کمپانی همه کوشش خود را برای پاسخ گویی به احتیاج بازار به محصولاتی با عملکرد سریع و قدرتمند که به طور فراگیر در دستگاه های مختلف قابل استفاده باشند، انجام داده است.

او بعلاوه اعلام نمود که SK hynix با هدف تبدیل شدن به رهبر بازار نیمه رساناهای نسل تازه، تحقیقات گسترده خود بر روی این فناوری را ادامه خواهد داد تا بتواند به بازیگری تاثیرگذار در بازار IT تبدیل گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سریع ترین رم موبایل دنیا با سرعت 9.6 گیگابایت در ثانیه معرفی گردید؛ با LPDDR5T آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین رم موبایل دنیا با سرعت 9.6 گیگابایت در ثانیه معرفی گردید؛ با LPDDR5T آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید