9 سبزی و ادویه خوشمزه که برای کاهش فشار خون معجزه می نمایند

به گزارش وبلاگ نت قشم، فشار خون بالا که به آن هایپرتنشن هم گفته می گردد، این روزها افراد زیادی را گرفتار نموده است. فشار خون بالا رایج ترین عامل خطر قابل پیشگیری بیماری قلبی به تعداد می رود. در این مقاله از خبرنگاران مگ تصمیم داریم شما را با 9 سبزی و ادویه ی عالی آشنا کنیم که به کاهش فشار خون بالا یاری می نمایند. تا سرانجام مقاله در کنار ما بمانید.

9 سبزی و ادویه خوشمزه که برای کاهش فشار خون معجزه می نمایند

گیاهان و ادویه های مفید برای مدیریت فشار خون بالا

می توانید فشار خون بالا را با دارو مدیریت کنید. علاوه بر این تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند فشار خون را کاهش دهد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کم کند.

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که برخی از گیاهان و ادویه ها ممکن است در کاهش سطح فشار خون مفید باشند. افراد مبتلا به فشار خون بالا می توانند گیاهان و ادویه های زیر را در رژیم غذایی خود جای دهند.

1. ریحان

ریحان یک سبزی خوش طعم است که انواع مختلفی دارد. این سبزی ترکیبات قوی دارد و به همین علت دارای خواص درمانی است. ریحان شیرین مقدار زیادی اوژنول دارد. تحقیقات بین این آنتی اکسیدان گیاهی و فواید زیادی برای سلامتی بدن از جمله کاهش فشار خون ارتباط برقرار نموده اند. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که اوژنول ممکن است به وسیله عمل کردن به اسم مسدودنماینده طبیعی کانال کلسیم به کاهش فشار خون یاری کند.

مطالعات حیوانی نشان داده اند که عصاره ریحان شیرین به ریلکس کردن رگ های خونی و رقیق کردن خون یاری می نماید که این موضوع در کاهش فشار خون اثرگذار است. با این وجود دانشمندان باید تحقیقات بیشتری درباره اثرات ریحان روی کاهش فشار خون در انسان ها انجام دهند.

2. جعفری

جعفری هم یک سبزی مفید دیگر در کاهش فشار خون به تعداد می رود. این سبزی ارزش غذایی شگفت انگیزی دارد. جعفری حاوی ترکیبات مغذی مختلف از جمله ویتامین C و کاروتنوئیدهای غذایی است که ممکن است فشار خون را کاهش دهند.

چندین مطالعه به این نتیجه رسیده اند که آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی در کاهش فشار خون و سطح کلسترول بد یا همان LDL اثربخش هستند. سطح بالای کلسترول بد عامل خطر بیماری قلبی به تعداد می رود.

مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داده اند که جعفری با عمل کردن به اسم مسدودنماینده کانال کلسیم، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش داد.

مسدودنماینده ها کانال کلسیم نوعی دارو هستند که به ریلکس کردن و اتساع رگ های خونی یاری می نمایند. با این حال مطالعات انسانی کمی درباره ارتباط بین جعفری و فشار خون صورت گرفته است و به مطالعات بیشتری در این زمینه احتیاج است.

3. تخم کرفس

تخم کرفس سرشار از مواد مغذی مختلف مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم و فیبر است. برخی از تحقیقات اسم می نمایند که تخم کرفس ممکن است در کاهش فشار خون اثرگذار باشد. محققان در یک مطالعه حیوانی روی موش های صحرایی به آنالیز اثرات عصاره تخم کرفس روی فشار خون پرداختند.

محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره تخم کرفس سطح فشار خون را در موش های مبتلا به فشار خون بالا کاهش داد، اما منجر به تغییری در سطح فشار خون موش های سالم نشد. تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات موجود در عصاره تخم کرفس ممکن است به اسم مسدودنماینده کانال کلسیم عمل نموده و از این طریق به کاهش فشار خون یاری نمایند.

تخم کرفس منبع خوبی از فیبر غذایی به تعداد می رود که با کم کردن سطح فشار خون در ارتباط است. توجه کنید که مطالعات کمی درباره رابطه بین تخم کرفس و فشار خون وجود دارد. محققان باید تحقیقات انسانی بیشتری در این زمینه انجام دهند.

4. باکوپا منیری

باکوپا منیری گیاهی است که در آسیای جنوبی رشد می نماید. از این گیاه برای درمان بیماری های مختلف از جمله اضطراب، مسائل حافظه و فشار خون بالا استفاده می گردد. در مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داده شد که گیاه باکوپا منیری به وسیله تحریک رگ های خونی برای آزاد کردن نیتریک اکسید به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک یاری کرد.

یک مطالعه 12 هفته ای روی 54 فرد سالم به آنالیز اثرات گیاه باکوپا منیری روی حافظه، اضطراب، افسردگی و فشار خون پرداخت. این گیاه علاوه بر کاهش فشار خون، روی سلامت ذهنی هم اثرات مثبتی داشت.

اگرچه نتایج مطالعات حیوانی امیدوارنماینده هستند، اما نتایج تحقیقات انسانی درباره تأثیر باکوپا منیری روی فشار خون هنوز ناتعیین است. محققان باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام دهند. می توانید گیاه باکوپا منیری را در شکل پودر یا کپسول مصرف کنید.

5. سیر

سیر غنی از بسیاری از ترکیبات مهم است که ممکن است برای قلب فوایدی داشته باشند. سیر به طور تعیین حاوی سولفور است که شاید به افزایش جریان خون و ریلکس کردن رگ های خونی یاری کند. این موضوع ممکن است در کاهش فشار خون تأثیرگذار باشد.

یک آنالیز روی 12 مطالعه که در مجموع روی بیش از 550 بیمار مبتلا به فشار خون بالا انجام شد به این نتیجه رسید که مصرف سیر کاهش فشار خون سیتولیک و دیاستولیک را به همراه داشت. یک مطالعه 24 هفته ای روی 30 نفر به این نتیجه رسید که مصرف 600 تا 1500 میلی گرم از عصاره سیر به مقدار داروی آتنوول در کاهش فشار خون مفید بود.

6. آویشن

آویشن یک گیاه مفید و سرشار از ترکیبات سالم است. رزمارینیک اسید یکی از این ترکیبات به تعداد می رود. تحقیقات نشان داده اند که این ترکیب با خواص زیادی برای سلامتی بدن در ارتباط است. از جمله فواید رزمارینیک اسید می توانیم کاهش التهاب و سطح قند خون، بعلاوه افزایش جریان خون را نام ببریم.

این ترکیب ممکن است به کاهش فشار خون هم یاری کند. مطالعات انسانی نشان داده اند که مصرف رزمارینیک اسید به وسیله جلوگیری از فعالیت آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) در کاهش چشمگیر فشار خون سیستولیک مفید است. آنزیم مبدل آنژیوتانسین مولکولی است که رگ های خونی را باریک می نماید و فشار خون را بالا می برد. بنابراین جلوگیری از فعالیت آن ممکن است در پایین آوردن فشار خون اثرگذار باشد.

سایر مطالعات صورت گرفته روی حیوانات به این نتیجه رسیده اند که عصاره ی آویشن عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول کلی، کلسترول بد (LDL)، تر ی گلیسیرید و فشار خون را کاهش می دهد. با این وجود در نظر داشته باشید که مطالعات انسانی کمی دربار ه رابطه ی بین آویشن و فشار خون صورت گرفته است و ضروری است محققان در این زمینه بیشتر تحقیق نمایند.

7. دارچین

دارچین یک ادویه خوش عطر است. قرن هاست که از این ادویه برای درمان مسائل قلبی و فشار خون بالا استفاده می گردد. تعیین نیست که دارچین چطور فشار خون را کاهش می دهد، اما مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان می دهند که این ادویه می تواند به اتساع رگ های خونی یاری کند.

یک آنالیز روی 9 مطالعه که در مجموع روی 641 نفر انجام شد به این نتیجه رسید که مصرف دارچین فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شرکت نمایندگان را به ترتیب 6.2 و 3.9 میلی متر جیوه کاهش داد. این تأثیر زمانی که شرکت نمایندگان بیش از 12 هفته ی متوالی دارچین مصرف کردند، قوی تر شد.

علاوه بر این یک آنالیز روی 3 مطالعه که در مجموع روی 139 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد، به آنالیز اثرات مصرف دارچین پرداخت. در این مطالعه نشان داده شد کسانی که بیش از 12 هفته هر روز 500 تا 2400 میلی گرم دارچین مصرف کردند، به طور میانگین کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را تجربه کردند. دارچین را می توانید به راحتی در رژیم غذایی خود جای دهید. بعلاوه می توانید از مکمل دارچین بهره ببرید.

8. زنجبیل

زنجبیل گیاهی با خواص درمانی فراوان است. قرن هاست که مردم از زنجبیل برای بهبود جریان خون، سطح کلسترول و فشار خون استفاده می نمایند که همگی روی سلامت قلب اثرگذار هستند. مطالعات صورت گرفته روی انسان ها و حیوانات به این نتیجه رسیده اند که مصرف زنجبیل به چند روش منجر به کاهش فشار خون می گردد.

این گیاه به اسم مسدودنماینده طبیعی کانال کلسیم و بازدارنده طبیعی آنزیم آنژیوتانسین عمل می نماید. مسدودنماینده های کانال کلسیم و بازدارنده های طبیعی آنزیم آنژیوتانسین دو نوع دارو برای کاهش فشار خون بالا هستند.

یک مطالعه روی بیش از 4 هزار نفر به این نتیجه رسید کسانی که بیشترین مقدار زنجبیل (2 تا 4 گرم در روز) را مصرف کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار گرفتند. زنجبیل یک ادویه خوشمزه است که می توانید از آن در تهیه غذاهای مختلف بهره ببرید . بعلاوه می توانید برای بهره بردن از خواص زنجبیل، مکمل این گیاه را مصرف کنید.

9. هل

هل یک ادویه لذیذ با مزه ای کمی شیرین است که آنتی اکسیدان های مختلفی دارد و ممکن است به کاهش فشار خون یاری کند. یک مطالعه 12 هفته ای روی 20 نفر که به تازگی متوجه شده بودند دچار فشار خون بالا هستند به این نتیجه رسید که مصرف 3 گرم پودر هل در روز به طرز چشمگیری فشار خون را کاهش داد و آن را به محدوده طبیعی نزدیک کرد.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی اسم می نمایند که هل ممکن است با عمل کردن به اسم ادرارآور و مسدودنماینده طبیعی کانال کلسیم به پایین آوردن فشار خون یاری کند. ترکیب ادرارآور ترکیبی است که به خارج کردن تجمع آب در بدن به وسیله ادرار یاری می نماید. اگرچه این یافته ها امیدوارنماینده هستند، اما تحقیقات صورت گرفته در این زمینه هنوز نو هستند.

بنابراین محققان باید در زمینه ذکر شده تحقیقات انسانی بیشتری انجام دهند. افراد از هل در آشپزی و کیک پزی استفاده می نمایند. بعلاوه می توانید تحت نظر پزشک مکمل یا عصاره هل را مصرف کنید.

سخن پایانی

فشار خون یکی از رایج ترین عوامل خطر قابل پیشگیری بیماری قلبی محسوب می گردد. این عارضه افراد زیادی را در دنیا درگیر نموده است. برترین روش برای مدیریت فشار خون بالا، استفاده از داروهای مناسب، دنبال کردن رژیم غذایی سالم و مغذی و مرتب ورزش کردن است. علاوه بر این می توانید برای کاهش فشار خون خود برخی از سبزی ها و ادویه ها را در رژیم غذاییتان جای دهید. از جمله این سبزی ها و ادویه ها می توانیم به نعناع، جعفری، تخم کرفس، باکوپا منیری، سیر، آویشن، دارچین، زنجبیل و هل اشاره کنیم.

در نظر داشته باشید که بسیاری از سبزی ها و ادویه ها ممکن است با داروهای رقیق نماینده خون تداخل پیدا نمایند. علاوه بر این درباره بی خطر بودن بسیاری از عصاره ها و مکمل های ذکر شده در این مقاله مطالعات زیادی وجود ندارد. بنابراین برترین کار این است که قبل از مصرف هر نوع سبزی و ادویه برای پایین آوردن فشار خون با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری سلامتی شما را تهدید نمی نماید. دقت کنید که هیچ وقت نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده فشار خون را قطع کنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ نت قشم مگ را بخوانید.

منبع: health line

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 سبزی و ادویه خوشمزه که برای کاهش فشار خون معجزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 سبزی و ادویه خوشمزه که برای کاهش فشار خون معجزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید