نقش مهم و موثر ایران در فعالیت های کشاورزی در منطقه خاورمیانه

به گزارش وبلاگ نت قشم، خبرنگاران: نماینده شرکت های فراوریکننده قطعات کشاورزی در ایتالیا گفت: ایران تنها کشور در خاورمیانه است که تکنولوژی فراوری تراکتور را دارد و قشر تحصیل نموده آن بسیار زیاد است به طوری که تا 10 سال آینده نقش عظیم کشاورزی در منطقه را برعهده می گیرد.

نقش مهم و موثر ایران در فعالیت های کشاورزی در منطقه خاورمیانه

به گزارش وبلاگ نت قشم از مشهد مقدس، الساندرو مالاووتی صبح امروز در حاشیه بازدید ار نمایشگاه کشاورزی در مشهد مقدس در جمع وبلاگ نت قشم اظهار کرد: شرکت ایما در ایتالیا بزرگترین شرکت فراوری نماینده قطعات و ماشین آلات کشاورزی است که بیشتر ماشین آلات کوچک را می سازد و مبادلات خوبی با سایر کشورها در صادرات این محصولات دارد.

وی اضافه کرد: شرکت ایما در سال 1969 نخستین نمایشگاه ماشین آلات فراوری کشاورزی خود به صورت سالانه برگزار کرد و از سال 2006 این نمایشگاه را هر دو سال یک بار برگزار می نماید که بزرگترین نمایشگاه ادوات کشاورزی در تمام دنیا به شمار می رود.

مالاووتی با بیان اینکه وضعیت کشاورزی در ایتالیا همانند ایران است، گفت: پیدا کردن شرکای کاری در ایران برای شرکت ما بسیار مهم و مطلوب است و با توجه به اینکه شرکت ایما محصولات خود را براساس مناطق مختلف جغرافیایی می سازد، شرکت های زیادی در نمایشگاه آن شرکت می نمایند.

نماینده شرکت های فراورینماینده قطعات کشاورزی در ایتالیا با اشاره به هدف خود از سفر به ایران اعلام کرد: برای مشاهده ماشین آلات کشاورزی در ایران سفر کردم و در این سفر طی 2 روز با مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی دیداری داشتم که صحبت های خوبی برای همکاری و آشنایی از فعالیت های یکدیگر انجام شد و بنده از وی و وزیر کشاورزی ایران برای حضور در نمایشگاه شرکت ایما که از 12 تا 16 نوامبر در ایتالیا برگزار می گردد، دعوت می کردم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ایرانی در خصوص فعالیت های کشاورزی اهمیت قائل هستند، مطرح نمود: با بازدید که از نمایشگاه مشهد داشتم باید بگویم که آن یکی از نمایشگاه های تجاری خوب محسوب می گردد و امیدواریم با ارتباطات بیشتر بتوانیم گام های موثرتری برداریم.

مالاووتی تاکید نمود: هم اکنون جمعیت دنیا روز به روز در حال افزایش است که این جمعیت نیازمند تامین غذا هستند و این غذا باید به وسیله محصولات کشاورزی تامین گردد و با توجه به اینکه کشورهای زیادی هستند که با شکل کمبود آب روبرو اند، بنابراین هدف اصلی شرکت ایما ارائه تکنولوژی با حفظ و احترام و حریم طبیعت و فراوری منابع غذایی بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 کشور در نمایشگاه شرکت ایما حضور می یابند، توضیح داد: در آخرین نمایشگاهی که برگزار کردیم 200 هزار نفر از آن بازدید کردند که 145 هزار نفر آن ایتالیایی و مابقی از سایر کشورها بودند و این نمایشگاه فرصتی برای ملاقات فعالان حوزه کشاورزی و همچنین مقامات سیاسی کشورهای مختلف برای به اشتراک گذاشتن اقدامات آنها است.

نماینده شرکت های فراورینماینده قطعات کشاورزی در ایتالیا اعلام کرد: تاکنون از ایران شرکتی برای حضور در این نمایشگاه نبوده و تنها 200 بازدیدنماینده ایرانی از آن بازدید به عمل آورده اند.

وی تاکید نمود: ایران کشور بزرگی با زمین های قابل کشت خوب و اقلیمی متفاوت در هر نقطه از خود است که از این امر می تواند به خوبی استفاده کند و تنها کشور در خاورمیانه است که تکنولوژی فراوری تراکتور را دارد و قشر تحصیلکرده آن بسیار زیاد است به طوری که تا 10 سال آینده نقش عظیم کشاورزی در منطقه را برعهده می گیرد و در حال حاضر نیز رقیب اصلی آن کشور ترکیه است.

ب

منبع: تسنیم

به "نقش مهم و موثر ایران در فعالیت های کشاورزی در منطقه خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مهم و موثر ایران در فعالیت های کشاورزی در منطقه خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید