کدام شهر دنیا بالاترین میزان جمعیت را دارد؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، آیا می دانید کدام شهر عنوان پرجمعیت ترین شهر جهان را با خود یدک می کشد؟

کدام شهر دنیا بالاترین میزان جمعیت را دارد؟

بعضی از شهرهای دنیا در سال های اخیر، با رشد جمعیتی بالایی روبرو شده اند. اگر به تصاویر این شهرها نگاهی بیندازید، انبوه مردم را می بینید که دسته دسته در حال رژه رفتن در خیابان ها هستند، اتومبیل های بی شماری که مدت ها پشت چراغ قرمز انتظار می کشند، برج های بلندی که همچون جنگل های بتونی در کنار یکدیگر قد برافراشته اند و میلیون ها نفر در آن ها زندگی می نمایند.

در این مقاله فهرستی از شهرهای دنیا بر پایه جمعیت را ارائه می دهیم و قصد داریم شما را با شهرهای پرجمعیت دنیا آشنا کنیم؛ شهرهایی که بیش از 14 میلیون جمعیت را در خود جای داده اند و همچنان با رشد فزاینده ای در آینده روبه رو خواهند بود.

توکیو، ژاپن

توکیو پرجمعیت ترین شهر دنیا شناخته می گردد و در رتبه اول فهرست شلوغ ترین شهرهای دنیا واقع شده است. جمعیت این شهر در سال 2016 حدود 38 میلیون نفر گزارش شده است. توکیو که به خاطر طراحی مدرن، استفاده از فناوری پیشرفته و خیابان های شلوغ خود شهرت دارد، به پرازدحام ترین شهر دنیا معروف است.

سازمان ملل متحد پیش بینی نموده است که توکیو تا سال 2030، همچنان بالاترین میزان جمعیت را در میان شهرهای دنیا حفظ خواهد نمود؛ بااین وجود انتظار می رود جمعیت این شهر طی 13 سال آینده کاهش یافته و به 37 میلیون نفر برسد.

دهلی، هند

دهلی در شمال هند واقع شده است. این شهر در رتبه دوم پرجمعیت ترین شهرهای دنیا جای گرفته و انتظار می رود که در سال های آینده با افزایش جمعیت بیشتری هم روبه رو گردد.

جمعیت این شهر در سال 2016 برابر با 26٬454٬000 نفر بوده است. سازمان ملل متحد پیش بینی می نماید که تا سال 2030 تقریباً 10 میلیون نفر بر جمعیت کنونیِ دهلی افزوده خواهد شد.

شانگهای، چین

شانگهای به عنوان پرازدحام ترین شهر چین شناخته می گردد. این شهر علاوه بر اینکه یکی از مقاصد مشهور گردشگری است، یکی از مهم ترین بندرهای تجاری دنیا را در خود جای داده و مرکز مالی کشور چین محسوب می گردد.

شانگهای در سال 2016 چیزی حدود 24 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده بود و هم اکنون در رتبه سوم فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا واقع شده است.

بمبئی، هند

تنها با یک نگاه به عکس های وسایل نقلیه پرتعداد بمبئی ، درمی یابید که این شهر چقدر شلوغ است.

بمبئی علاوه بر اینکه یکی از پرجمعیت ترین شهرهای هند و دنیا محسوب می گردد، دارای ثروتی نزدیک به 280 میلیون است و یکی از ثروتمندترین شهرهای هند به شمار می رود. جمعیت این شهر در سال 2016 برابر با 21٬357٬000 نفر گزارش شده است.

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو با جمعیتی نزدیک به 22 میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر نیم کره جنوبی و برزیل است و در رده پنجم فهرست ما واقع شده است.

سائوپائولو شهری است چندفرهنگی که صنایع متنوع در آن، رو به رشد هستند. این شهر در سال 2016 دارای جمعیتی برابر یا 21٬297٬000 نفر بوده است.

پکن، چین

چهار شهر پرجمعیت دنیا در چین قرار گرفته اند و پکن دومین شهر شلوغ این کشور محسوب می گردد. بر پایه گزارش ها، جمعیت این شهر در سال 2016 برابر با 21٬240٬000 نفر بوده و انتظار می رود این میزان تا سال 2030 به 27٬706٬000 نفر برسد.

مکزیکوسیتی، مکزیک

مکزیکوسیتی و نواحی شهری پیرامون آن، آمیزه ای منحصربه فرد از فرهنگ باستانی و صنعت مدرن را ارائه می دهند.

این شهر نه تنها، پایتخت ازتک های باستان یعنی تنوچتیلان را در خود جای داده است، بلکه مرکز مالی و بازرگانی آمریکای لاتین نیز محسوب می گردد. جمعیت مکزیکوسیتی در سال 2016 برابر با 21٬157٬000 نفر گزارش شده است.

اوزاکا، ژاپن

بر پایه گزارش ها، اوزاکا در سال 2016 دارای جمعیتی برابر با 20٬337٬000 نفر بوده است؛ بااین حال جمعیت کنونی آن، به علت نرخ پایین زادوولد در سال های اخیر کاهش یافته و انتظار می رود تا سال 2030، همچنان کاهش چشمگیری داشته باشد. این در حالی است که جمعیت شهروندان خارجی تبارِ این شهر همچنان رو به افزایش خواهد بود.

قاهره، مصر

قاهره شهری است که نام آن، به خاطر وجود اهرام جیزه ، با تاریخ باستانی مصر پیوند خورده است و به عنوان یکی از پرازدحام ترین کلان شهرهای دنیا نیز شناخته می گردد.

قاهره علاوه بر صنعت گردشگری پیروز، بیمارستان ها و دانشگاه های مدرن فراوانی دارد. جمعیت این شهر در سال 2016 برابر با 19٬128٬000 نفر گزارش شده است.

نیویورک-نوارک، ایالات متحده

ناحیه شهری بین نیویورک سیتی و شهر نوارک در ایالت نیوجرسی یکی از شلوغ ترین نواحی ایالات متحده است و در رده دهم این فهرست واقع شده است. لازم به ذکر است بیش از دوپنجم کل جمعیت ایالت نیویورک در نیویورک سیتی زندگی می نمایند. جمعیت این منطقه در سال 2016 برابر با 18٬604٬000 نفر بوده است.

داکا، بنگلادش

داکا یکی از کلان شهرهای رو به ترقیِ بنگلادش به شمار می رود وبه طرز باورنکردنی دارای جمعیت زیادی است. این شهر در سال 2015 پرجمعیت ترین شهر دنیا شناخته شد و جمعیت آن برابر با 44٬500 نفر در هر کیلومترمربع گزارش شده است.

کراچی، پاکستان

کراچی به عنوان مرکز مالی و صنعتی پاکستان همواره روبه پیشرفت و گسترش بوده است. کراچی همچنین عظیم ترین شهر پاکستان محسوب می گردد و دو بندر مهم این کشور یعنی کراچی و بن قاسم را در خود جای داده است که در صنایع بازرگانی و حمل ونقل کالا مورد استفاده قرار می گیرند.

بنا بر گزارش ها، جمعیت کراچی در سال 2016 برابر با 17٬121٬000 نفر بوده است. همچنین تخمین زده می گردد، جمعیت این شهر با میزان رشد ثابت تا سال 2030، به 24٬838٬000 نفر خواهد رسید.

بوینس آیرس، آرژانتین

بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، به خاطر وجود صنایع گوناگون این کشور از جمله گردشگری، فراوری و تامین سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر در رده سیزدهم فهرست پرازدحام ترین شهرهای دنیا واقع شده است.

اگرچه جمعیت بوینس آیرس در سال 2016 برابر با 15٬334٬000 نفر گزارش شده است، اما انتظار می رود این رقم تا سال 2030 تحت تاثیر عواملی چون پیری جمعیت و نرخ پایین زادوولد با رشد پایینی روبه رو شده و تنها به رقم 16٬956٬000 نفر افزایش پیدا کند.

کلکته، هند

کلکته در بخش شرقی هند و در نزدیکی مرز بنگلادش واقع شده است. این شهر همچنین مرکز ایالت بنگال غربی است. گفته می گردد در مجموع حدود 14 دانشگاه در این شهر واقع شده که توسط دولت ایالتی اداره می شوند و به مردم محلی خدمات می دهند.

این شهر در سال 2016 دارای جمعیتی برابر با 14٬980٬000 نفر بوده و در صندلی چهاردهم این فهرست قرار گرفته است.

استانبول، ترکیه

استانبول در آخرین رتبه ی فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا واقع شده است. جمعیت این شهر در سال 2016 برابر با 14٬365٬000 نفر گزارش شده است.

استانبول علاوه بر اینکه قطب گردشگری محسوب می گردد و بازدیدنمایندگان را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می نماید، مرکز مالی و پرازدحام ترین شهر ترکیه نیز به شمار می رود.

انتظار می رود فرودگاه جدید استانبول که در سال 2018 بازگشایی شد، تا سال 2025 میزبان 200 میلیون نفر مسافر در هر سال باشد.

منبع: گردشبان

به "کدام شهر دنیا بالاترین میزان جمعیت را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهر دنیا بالاترین میزان جمعیت را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید