قیافه عجیب اولین تانکی که ژاپن ساخت ، عکس

به گزارش وبلاگ نت قشم، روزیاتو نوشت: اولین تانکی که پا به خاک ژاپن گذاشت، تانک انگلیسی Mark.IV بود که مستقیماَ از بریتانیا وارد شد تا به عنوان راهنمای مطالعات اولیه برای مهندسان نظامی تازه کار ژاپنی عمل کند.

قیافه عجیب اولین تانکی که ژاپن ساخت ، عکس

ژاپن تا سال 1925 که دستور تاسیس اولین گردان تانک از ارتش امپراطوری صادر شد، به واردات تانک از کشورهای دیگر، عمدتاً از سراسر اروپا ادامه داد. اما مشکل این بود که تنها تعداد انگشت شماری تانک در اختیار ژاپنی ها بود و همه آن ها نسخه های دست دوم به جامانده از جنگ جهانی اول بودند. ارتش امپراطوری ژاپن برای اینکه ثابت کند می تواند بدون یاری خارجی از پس نوسازی برآید، تیمی از مهندسان خود را مامور ساخت اولین تانک کاملاً بومی کرد و آن ها تنها دو سال فرصت داشتند تا این کار را انجام دهند. نتیجه تانکی به نام Type 87 Chi-I بود.

تانک Type 87 Chi-I براساس چک فهرست الزامات ارسالی از بخش فنی ارتش امپراطوری توسعه یافت. این الزامات شامل محدوده وزنی 12 تا 15 تن، فضای کافی برای حمل 5 خدمه، زره کافی برای مقاومت در برابر گلوله 37 میلی متری، برجک کالیبر 57 میلی متری، موتور 120 اسب بخاری و شعاع صعود 43 درجه ای و یک سری نیازمندی های دیگر بود.

فرآیند طراحی این تانک در تابستان 1925 شروع شد و حدود یک سال ادامه داشت. سپس، در سال 1926، فراوری آن رسماً در کارخانه توپخانه اوزاکا، یکی از بزرگ ترین فراوریکنندگان تسلیحات نظامی ژاپن در آن موقع، شروع شد. این کارخانه باید در فرآیند فراوری کمی خلاقیت به خرج می داد، چرا که هنوز ابزار اختصاصی برای مونتاژ تانک نداشت. بعضی تغییرات و جایگزینی ها باید انجام می شد، مانند استفاده از صفحات آهنی ساده به جای صفحات زرهی واقعی. با وجود بعضی مسائل، این روند به آرامی ادامه یافت و در نهایت، تایپ 87 تنها چند ماه پس از موعد مقرر به وسیله ارتش امپراطوری تکمیل شد.

آیا تانک چی- آی برای مدت زمان طولانی در سرویس ماند؟

ساخت چی - آی در سال 1927 به انتها رسید، درست طبق برنامه. متاسفانه، در حالی که این یک تانک کامل به معنای واقعی کلمه بود، اما دقیقاً آماده میدان نبرد نبود. از یک طرف، بسیار بزرگ و سنگین بود و 18 تن وزن داشت که بسیار بیشتر از چیزی بود که درخواست شده بود. این افزایش وزن ناشی از کوشش برای تقویت پایداری قطعات بود . وزن سنگین به این معنی بود که تانک نمی توانست با سرعت یا مهارتی که ارتش امپراطوری می خواست در میدان نبرد حرکت کند.

تایپ 87 بیشتر به عنوان اثبات نسخه مفهومی در نظر گرفته شده بود تا یک محصول کاربردی. اگر چه این تانک بی نقص نبود، اما یک تانک کارآمد بود که ثابت کرد ژاپن می تواند تانک های خود را در داخل کشور فراوری کند. مهندسان که از این اختراع هیجان زده شده بودند، بیشتر روی مفهوم چی - آی تمرکز کردند و آنچه را که خوب بود را حفظ نموده و آنچه را که کار نمی کرد، حذف کردند. دو سال بعد، در سال 1929، آن ها تانک میانه Type-89 را ساختند که به تانک جنگی اصلی ارتش امپراطوری ژاپن تبدیل شد و شاهد استفاده فعال در درگیری ها با چین بود. در سال های بعد، ژاپن به توسعه نمونه های اولیه تانک تازه ادامه داد تا قدرت نظامی خود را بیش از پیش تقویت کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قیافه عجیب اولین تانکی که ژاپن ساخت ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیافه عجیب اولین تانکی که ژاپن ساخت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید