ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان در دستور کار نهاده شد

به گزارش وبلاگ نت قشم، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان در دستور کار نهاده شد.

ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان در دستور کار نهاده شد

سعید شاهرخی در نشست با شهردار، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر کرمان اضافه نمود: ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان یکی از پروژه های مهم اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی مطرح نمود: به زودی با اجرای پروژه ساماندهی فضای سبز به وسیله شهرداری و اجرای برنامه های فرهنگی به وسیله ارشاد اسلامی، از ساعت 14 به صورت رایگان در باغ موزه هرندی میزبان مردم کرمان خواهیم بود.

شاهرخی گفت: اکنون در پی انعقاد تفاهمنامه عملیاتی برای اجرای پروژه های مشترک با شهرداری هستیم که پروژه های قلعه دختر و قلعه اردشیر، بازار قلعه محمود، باغ موزه هرندی، قبه سبز، تخت درگاه قلی بیگ، هتل بام، راه اندازی تورهای یک روزه ویژه وبلاگ نت قشم و دیگر اقشار جامعه و نیز فعالیتهایی در زمینه صنایع دستی از جمله این موارد است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: برای معرفی ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر کرمان به همکاری و مشارکت شهرداری کرمان احتیاج داریم و اعتقاد دارم باید این 2 دستگاه مکمل یکدیگر باشند.

وی یادآور شد: با انعقاد تفاهمنامه مسیر تازه ای برای دستگاه های مرتبط با میراث فرهنگی به خصوص شهرداری ترسیم می گردد که بدون شک شاهد تقویت نگاه ها و اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

شاهرخی اعلام کرد: خوشبختانه استان کرمان دارای ظرفیتهای خوبی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در جهان حرف زیادی برای گفتن دارد و برای استفاده بهینه از آنها باید در برنامه ها بازاندیشی گردد تا بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم.

شهردار کرمان نیز گفت: اعتبارات شهرداری بافت تاریخی کرمان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده و در کوشش هستیم این اعتبار افزایش یابد.

سعید شعرباف در ادامه این نشست اضافه نمود: در سال 1402 اعتباری نزدیک به هزار میلیارد ریال به تملک پلاکهای اطراف قلعه دختر، قلعه اردشیر و دیگر بناهای تاریخی تخصیص یافته که قابل مقایسه با اعتبارات سالهای گذشته نیست.

وی مطرح نمود: خیابانهای گلبازخان، تجلی و ارگ که به عنوان ویترین شهر کرمان به شمار می روند اعتبارات خوبی را به خود اختصاص داده اند و در اطراف قلعه های دختر و اردشیر هم فعالیتهای خوبی در حال رخ دادن است به طوری که به زودی انباری که در نزدیکی این قلعه ها وجود دارد برداشته و حذف می گردد.

شهردار کرمان به بازسازی حمام باغ لَله کرمان اشاره نمود و گفت: برای بازسازی این باغ در پی سرمایه گذار بخش خصوصی بودیم که پیروز به جذب نشدیم و در حال حاضر مقرر شد که خود شهرداری بازسازی این حمام را با نظارت میراث فرهنگی بر عهده گیرد.

منبع: همگردی

به "ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید