رونیز محبوب در ایران با ظاهری تازه می آید!، عکس

به گزارش وبلاگ نت قشم، نیسان احتمالاً در پی بازتولید خودرو اکسترا یا همان رونیز است؛ اتفاقی که قطعاً هواداران قدیمی این برند را به وجد می آورد.

رونیز محبوب در ایران با ظاهری تازه می آید!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نت قشم و براساس گزارش زومیت، مدیر ارشد برنامه ریزی نیسان آمریکا به وب سایت اتوبلاگ گفت: نیسان در پی افزودن یک خودرو برقی با توانایی آفرود به خط فراوری خود است. کارشناسان خودرو حدس می زنند که نیسان در پی بازفراوری مدلی از خودروهای قدیمی خود با فناوری های به روز باشد. آن ها فکر می نمایند منظور مدیر ارشد نیسان آمریکا، باز فراوری نیسان اکسترا باشد.

نیسان Xterra شاید پرفروش ترین و معروف ترین شاسی بلند نیسان نباشد، ولی بی تردید یکی از پیروز ترین فراوریات این شرکت به شمار میرود.

نیسان رونیز (Paladin)

اکسترا که با نام رونیز هم شناخته می گردد، در سال 1999 برای حضور در بازار آمریکای شمالی رونمایی شد و تا سال 2015 فراوریش ادامه داشت.

یکی از دلایل پیروزیت رونیز، تنوع پیشرانه های آن در بازارهای مختلف بود. به طوری که مشتریان می توانستند از بین چهار مدل بنزینی و دو مدل دیزلی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در سبد محصولات نیسان، این خودرو در جایگاهی بین اکس تریل و پاترول قرار می گیرد.

نیسان از سال 2000 تغییراتی در شاسی و قوای محرکه رونیز اعمال کرد و نام آن را Paladin گذاشت. با آغاز دهه 80 در ایران، شرکت پارس خودرو با نیسان وارد مذاکره شد و امتیاز فراوری Paladin را در بازار ایران را کسب کرد. این خودرو که در ایران رونیز نام گرفت در سال 1382 با پیشرانه 2.4 لیتری و توان 160 اسب بخار عرضه شد.

رونیز وزن بالایی داشت و خودرو سریعی محسوب نمی شد و حتی جعبه دنده آن دستی بود؛ اما تا سال 1389 به محبوبیت چشمگیری در بازار ایران رسید.

فیس لیفت 2021

نیسان در سال 2021 یک فیس لیفت از رونیز را انحصاراً برای بازار خاورمیانه معرفی کرد؛ اما به علت مسائل مربوط به مصرف سوخت، بعضی استانداردهای الزامی برای صادرات و جذابیت خودروهای برقی، این محصول نتوانست فروش خوبی را کسب کند.

خودرو مفهومی Hyper Adventure

حالا پس از مدت ها کارشناسان انتظار دارند که نیسان بار دیگر توسعه رونیز را کلید زده باشد. مدل تازه رونیز احتمالاً شباهت بسیار زیادی به خودرو مفهومی Hyper Adventure که سال پیش به وسیله نیسان معرفی گردید، خواهد داشت.

خودرو مفهومی برقی Hyper Adventure با آیرودینامیک مناسب و سیستم چهار چرخ متحرک پیشرفته، دارای باتری با ظرفیت بالا است تا توانایی حرکت زیاد و گشت وگذار خارج از جاده را تضمین کند.

فراوری مدل تازه رونیز هنوز تأیید نشده است و هیچ ایده ای از قیمت خودرو نداریم؛ بااین حال بازگرداندن رونیز اقدامی هیجان انگیز از سوی نیسان خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رونیز محبوب در ایران با ظاهری تازه می آید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونیز محبوب در ایران با ظاهری تازه می آید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید