رشد 26 هزار و 516 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش وبلاگ نت قشم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 26 هزار و 516 واحد روبه رو شد.

رشد 26 هزار و 516 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ نت قشم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز شنبه اولین روز کاری با افزایش 26 هزار و 516 واحد به رقم یک میلیون و 247 هزار و 951 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با افزایش 4 هزار و 523 واحد به رقم 369 هزار و 527 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 742 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 730 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 191 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 4 هزار و 227 میلیارد تومان رسید را نیز اضافه کنیم، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 10 هزار و 423 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص های بورس سبز شده و رشد پیدا نموده اند به گونه ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی هرکدام 2.1 درصد رشد نموده اند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هرکدام 1.2 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 2.2 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت.

امروز نماد های شاخص ساز شامل فولاد مبارکه، ملی مس، ایران خودرو، گل گهر، بانک ملت و چادرملو بوده اند و نماد توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نماد های پرتراکنش شامل سرمایه گذاری شاهد، سرمایه گذاری نیرو، سرمایه گذاری سیمان تأمین، زرماکارون، نیروی برق آبادان، تأمین سرمایه امین و توسعه معادن و فلزات بوده اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش 399 واحد به رقم 15 هزار و 994 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 87 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 761 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 223 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های شاخص ساز فرابورس شامل سرمایه گذاری سپهر صادرات، آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و فولاد هرمزگان بوده است.

نماد های پرتراکنش شامل صنایع لاستیک یزد، سرمایه گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، برق و انرژی پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک و توسعه راستا برق گیلان بوده اند.

لازم به ذکر است امروز شاخص بورس رو به رشد شد و پیش بینی کارشناسان مبنی بر اینکه روز های خوب بورسی هم در راه است به وقوع پیوست، اما همچنان توصیه می گردد سرمایه گذاران از پس انداز های خود در بورس سرمایه گذاری نمایند و از فروش سهام خود از جمله سهام عدالت به نرخ های پایین خودداری نمایند، چون نوسان جزو ذات بازار است و یک سرمایه گذار حرفه ای در موارد افت قیمت اقدام به خرید سهام می نماید و وقتی سهام رشد پیدا کرد سهام خود را می فروشند، بنابراین سهامداران حقیقی نباید از کانال های سیگنال فروش و افرادی که به شایعات دامن می زنند، پیروی نمایند، بلکه همیشه همراه با تحلیل و مشاوره و مطالعه اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 26 هزار و 516 واحدی شاخص بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 26 هزار و 516 واحدی شاخص بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید