فراوری خرما در خرمشهر 60 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ نت قشم، مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: شوری آب در شهرستان باعث شد سال جاری حدود 60 درصد کاهش فراوری خرما داشته باشیم و خسارت های فراوانی به نخلستان های خرمشهر وارد گردد.

فراوری خرما در خرمشهر 60 درصد کاهش یافت

محمد مطرودی در گفت وگو با وبلاگ نت قشم، با اشاره به شروع برداشت خرما از نخلستان های خرمشهر اظهار کرد: از چند روز گذشته برداشت خرما از نخلستان های خرمشهر شروع گردیده است و کار برداشت توسط کشاورزان تا اواخر مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مساله شوری آب و خشکسالی در شهرستان خرمشهر باعث شد تا کیفیت خرمای فراوری گردیده در شهرستان افت پیدا کند و در این زمینه کارگاه های بسته بندی خرما باید همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر توضیح داد: شوری آب در شهرستان باعث شد سال جاری حدود 60 درصد کاهش فراوری داشته باشیم. هر سال فراوری خرمای شهرستان حدود 8 هزار تن است اما سال جاری خوشبینانه پیش بینی می کنیم که بتوانیم فقط حدود 4 هزار تن فراوری خرما داشته باشیم.

مطرودی ادامه داد: سطح نخیلات در خرمشهر حدود 3700 هکتار است که از این میزان حدود 2100 هکتار نخیلات بارور هستند و حدود 1600 هکتار نیز نخیلاتی هستند که به مرحله باردهی نرسیده اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به کاهش کیفیت خرمای فراوری گردیده در خرمشهر، بخشی از این خرما برای صادرات مناسب است و باید بر روی این موضوع کار گردد و کارگاه های بسته بندی خرما نیز همکاری لازم را داشته باشند تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری خرما در خرمشهر 60 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خرما در خرمشهر 60 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید