تصاویر ، طولانی ترین مسیر هوشمند دوچرخه سواری دنیا ، ویژگی های شهر 20 دقیقه ای در همسایگی ایران

به گزارش وبلاگ نت قشم، مدیران بزرگ ترین شهر در امارات متحده عربی، از لوپ (Loop) به عنوان طولانی ترین مسیر هوشمند دوچرخه سواری دنیا رونمایی کردند.

تصاویر ، طولانی ترین مسیر هوشمند دوچرخه سواری دنیا ، ویژگی های شهر 20 دقیقه ای در همسایگی ایران

به گزارش وبلاگ نت قشم، دوبی در آینده نه چندان دور میزبان یک لوپ به طول 93 کیلومتر خواهد بود که با تمرکز بر اصول پایداری و هوشمند احداث می گردد. کاربران لوپ قادر خواهند بود تنها طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه تمام مسیر آن را طی نمایند و خود را به مقصد برسانند. این پروژه به پیروی از طرح شهر 20 دقیقه ای دبی اجرا خواهد شد و بهبود کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد. معماران لوپ ادعا نموده اند که امکان پیوند سه میلیون شهروند امارات به وسیله دوچرخه را به روشی سالم در مسیر هوشمند تازه فراهم خواهند آورد.

لوپ از فضایی برخوردار خواهد بود که در طول سال از نظر اقلیمی کاملاً مطلوب خواهد بود و دمای آن به طور هوشمند تنظیم می گردد که این ویژگی، ساکنان بیشتری را به تردد به وسیله پیاده روی و دوچرخه سواری جذب خواهد نمود. در واقع، برنامه ریزان بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی ادعا نموده اند که احداث لوپ از یک سو و اعمال سایر اقدامات از سوی دیگر، بیش از 80 درصد از ساکنان سراسر شهر را تا سال 2040 به اتخاذ تردد سبز سوق خواهد داد.

این افراد ادعا نموده اند که لوپ آینده حمل ونقل دوبی را از آن خود خواهد نمود چراکه مردم را در محیطی بسیار رضایت بخش و هوشمند به مقصد سفر خود راهنمایی می نماید، ضمن این که در تسهیل تردد کارمندان و کارکنان در شهری با نرخ بالای کارآفرینی بسیار اثربخش خواهد بود.

لوپ ها زیرساخت هایی برای انواع روش های حمل ونقل به شمار می رود که از فضاها و امکانات متعددی در مسیر خود برخوردار است و قابلیت استراحت، سرگرمی و حتی بهره مندی از خدمات مختلف را برای کاربران فراهم می آورد. به همین علت، تصور می گردد که این زیرساخت ها در آینده، بخش اعظم فضاهای تردد شهری و برون شهری را به خود اختصاص دهد و همیشه بر تعداد شهرنشینانی بیفزاید که تردد سبز نظیر استفاده از دوچرخه ها یا پیاده روی را برای عبور و مرور روزمره خود انتخاب می نمایند.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، طولانی ترین مسیر هوشمند دوچرخه سواری دنیا ، ویژگی های شهر 20 دقیقه ای در همسایگی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، طولانی ترین مسیر هوشمند دوچرخه سواری دنیا ، ویژگی های شهر 20 دقیقه ای در همسایگی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید