تاکید بر ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی

به گزارش وبلاگ نت قشم، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، تاکید بر ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی صورت پذیرفت.

تاکید بر ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی

جمشید جعفرپور در جلسه شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: این حریم ها برای مردم در شهرهای مختلف مسائلی ایجاد کرده که در تلاشیم به مرور زمان و با حفظ ضوابط و قوانین میراث فرهنگی این مسائل را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه به مشخص تکلیف بناهای واجد ارزش اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه آثار تاریخی یا اثر ثبتی هستند و یا جزء نفایس به شمار می روند، بنابراین باید آثار واجد ارزش مشخص تکلیف شوند و اگر شرایط لازم را برای ثبت دارند، پرونده آنها آماده و به وزارت میراث فرهنگی ارسال شود.

مدیر کل حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه اعتبار کافی برای بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی وجود ندارد، بیان نمود: میراث فرهنگی دستگاهی فرابخشی است و با توجه به اینکه تفاهمنامه های متعددی هم با دستگاه های مختلف منعقد کرده ولی همچنان در این زمینه دچار مسائلی است.

جعفرپور از انعقاد تفاهمنامه هایی با اداره اوقاف و بنیاد مسکن خبر داد و گفت: در شهرستان ها و منطقه ها مختلف استانها بناهای تاریخی ارزشمندی وجود دارد که میتوان با همکاری این دو دستگاه آنها را بازسازی کرد و به آنها کاربری مناسب برای ارائه خدمات به مردم داد.

وی در ادامه به فرآیند ارائه مجوز به خانه مسافرها اشاره و بیان کرد: این فرآیند با اشکلاتی روبرو است که باید اصلاح شود و همچون دیگر مراکز اقامتی دستورالعمل های مربوطه را برای آنها اجرا کرد.

منبع: همگردی

به "تاکید بر ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید