بیش از 60 درصد گیمرها مشغول تجربه بازی های قدیمی به جای بازی های تازه هستند

به گزارش وبلاگ نت قشم، یک گزارش نو نشان می دهد که بازی هایی که حداقل شش سال از طول عمر آن ها می گذرد، بیش از 60 درصد زمان بازی صرف شده به وسیله بازیکنان را در سال 2023 به خود اختصاص داده اند.

بیش از 60 درصد گیمرها مشغول تجربه بازی های قدیمی به جای بازی های تازه هستند

دومین گزارش سالانه بازی های رایانه های شخصی و کنسول ها به وسیله Newzoo منتشر شده و شامل داده هایی است که روند های بازی بازیکنان را تجزیه و تحلیل می نماید و نشان می دهد که چگونه زمان بازی کاهش یافته و بر تعداد کمتری از بازی ها متمرکز شده است. آثار سرویس محور و بازی های سندباکس بر اساس کاربران فعال ماهانه در سال 2023 بر زمان کلی بازی در صنعت غالب هستند. قابل ذکر است که بهترین بازی از این نظر، در همه پلتفرم های اصلی فورتنایت بوده است. از طرفی با تجزیه و تحلیل درصد کل ساعت های صرف شده روی بازی ها بر اساس تاریخ انتشار، 61 درصد از کل ساعت ها صرف بازی هایی با طول عمر 6 سال و بیشتر شده است. در این میان بازی های تازهتر با طول عمر زیر سه سال، 23 درصد از زمان را به خود اختصاص داده اند.

در واقع پنج بازی قدیمی برتر بیش از 25 درصد از کل زمان بازی صنعت را به خود اختصاص داده اند که شامل فورتنایت، روبلاکس، لیگ آو لجندز، ماینکرفت و جی تی ای 5 است. جالب است بدانید که میانگین زمان بازی بر اساس سه ماهه اول 2021، تقریبا 26 درصد کاهش یافته است و حتی سه ماهه چهارم سال 2023 علی رغم فصل تعطیلات نتوانسته رشد خاصی را به همراه داشته باشد. این گزارش 10 بازی برتر را در رایانه های شخصی، پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو سوییچ بر اساس میانگین میانگین ماهانه کاربران رتبه بندی می نماید که به غیر از سوییچ، مواردی مانند فورتنایت، روبلاکس، ماینکرفت، کال آو دیوتی و جی تی ای 5 همگی روی پلتفرم های ذکر شده آثاری محبوب هستند. در ادامه می توانید 10 بازی برتر هر پلتفرم را مشاهده کنید.

در سوییچ، این فهرست عمدتا شامل انحصاری های نینتندو مانند زلدا، ماریو و پوکمون است و Fall Guys، شاید در کمال تعجب، نیز گنجانده شده است. به طور خلاصه، این بدان معناست که رقابت بین بازی های تازه شدید است زیرا بازیکنان زمان کمتری را برای این آثار صرف می نمایند و عمدتا روی بازی های قدیمی تر و شناخته شده سرویس سرویس محور تمرکز می نمایند. بازی های تازه در سال 2023 تنها 8 درصد از کل زمان بازی را به خود اختصاص دادند و دیابلو 4 در صدر نهاده شد. این گزارش بعلاوه نشان می دهد که فرصت های رشد بازیکنان تازه در سال های آینده در کنسول ها و رایانه های شخصی کاهش خواهد یافت.

تام ویژمن (Tom Wijman)، تحلیلگر ارشد Newzoo، پیش بینی نموده است:

گزارش های دیگری در این راستا وجود دارد از جمله اظهارنظر های فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، درباره عدم رشد کلی صنعت بازی که منجر به اخراج گسترده کارکنان نه تنها در مایکروسافت بلکه در کل صنعت شده است. این بعلاوه شرح می دهد که چرا شرکت ها همچنان در پی کسب موفقیت بازی های سرویس محور هستند. سونی قبلا اعلام نموده بود که میخواهد بیش از 10 بازی تازه سرویس محور عرضه کند، اگرچه در نوامبر سال گذشته تایید کرد که تعداد بازی های سرویس محور این شرکت تا مارس 2026 از 12 به 6 نصف شده است. بعلاوه سال گذشته گزارش شد که تمرکز سونی روی آثار سرویس محور ممکن است آنطور که جیم رایان قبلا امیدوار بود، نتیجه ندهد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بیش از 60 درصد گیمرها مشغول تجربه بازی های قدیمی به جای بازی های تازه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 60 درصد گیمرها مشغول تجربه بازی های قدیمی به جای بازی های تازه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید