برگزاری نشست جاده ابریشم در چین

به گزارش وبلاگ نت قشم، در نشست یک روزه با موضوع جاده ابریشم و به میزبانی مرکز هنرهای تجسمی و تصویری شانگهای برپا شد، در مورد راه های توسعه همکاری کشورهای قرار گرفته در جهت این جاده و مسائل فرهنگی بحث و گفتگو صورت گرفت.

برگزاری نشست جاده ابریشم در چین

لیو هونک شینگ از بنیانگذاران سمینار احیای جاده ابریشم، در سخنانی از ایران به عنوان نقطه کانونی و کلیدی جاده ابریشم از گذشته تا به امروز نام برد و بر نقش کشورمان در احیای دوباره این جاده تاکید نمود.

او گفت که چین مصمم به همکاری با کشورهای قرار گرفته در جهت این جاده تاریخی جهت راه اندازی مجدد آن است و ایران به عنوانی یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار نقش ارزنده ای در این زمینه دارد.

لیو بعلاوه با اشاره به موانع و چالش های پیش رو برای تحقق این هدف بزرگ که از ایده های شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به شمار می رود، گفت:

چین در اجرای این پروژه نباید فقط در جستجوی مسائل تجاری و مالی باشد و برای رسیدن به اهداف مالی می بایست در راستای گفت وگوی فرهنگ ها و توسعه مناسبات فرهنگی نیز اقداماتی انجام دهد.

بهنام آزاد، وابسته فرهنگی کشورمان در سرکنسولگری ایران در شانگهای نیز بیان نمود:

جاده ابریشم یکی از معدود جهتهای تجاری بود که با فرهنگ، افکار، اندیشه و بویژه مسائل دینی، قومی و معماری مردم دنیا پیوند خورد و می بایست در نقش تازه خود نیز به رشد و شکوفایی تمدن های بزرگ و پیشبرد نوآوری ها نقش خود را ایفا کند.

آزاد با بیان اینکه عناصر فرهنگی ایرانی در طول تاریخ فراتر از مرزهای سیاسی، پیشرفته و گسترده شده است، گفت: ایران و چین از میراث داران مهمترین تمدن بشریت هستند و در این بین عناصر فرهنگی دو کشور به واسطه قدمت و سابقه طولانی خود به وسیله جاده ابریشم توانسته اند در فرهنگ یکدیگر تاثیرگذار باشند.

ار دونگ چینگ از مسئولان مرکز مستند تصویری چین نیز در سخنانی به تشریح سفرهایش به 150 شهر و کشور در جهت جاده ابریشم به ویژه ایران اشاره نمود و گفت که طی چند ماه سفری که به همراه گروهی به ایران داشتیم عظمت و شکوه ایران و اسلام را در این کشور احساس کردم.

منبع: کجارو / ایرنا

به "برگزاری نشست جاده ابریشم در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست جاده ابریشم در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید