برگزاری المپیک 2020 بدون بحران

به گزارش وبلاگ نت قشم، المپیک به عنوان تنها فرصت برای گردهمایی ورزشکاران دنیا همواره و در هر دوره ای حساسیت خاص خود را داشته است. البته این حساسیت تشدید هم شده زمانی که یک نوع بحران پیرامون المپیک و شرایط میزبان آن ایجاد شده است طوریکه بعضاً نگرانی بابت آن باعث فروکش هیجانات المپیک و تب داغ آن پیش از شروع بازی ها شده است.

برگزاری المپیک 2020 بدون بحران

این مسئله یعنی بحران ها و نگرانی های ایجاد شده به خاطر آنها در خصوص بسیاری از ادوار بازی های المپیک به نوعی به یکی از موضوعات محوری تبدیل شد به گونه ای که باعث تشدید توجهات به این رویداد بین المللی هم شد.

چینی ها در فاصله چندماه مانده به المپیک 2008 و برگزاری آن در پکن با معضل آلودگی هوا در این شهر روبرو شده بودند. پیش از آن نبودِ امنیت در سالت لیک سیتی آمریکا برگزاری المپیک زمستانی 2002 در این ایالات را تحت تاثیر خود قرار داده بود. پیش از برگزاری المپیک زمستانی 2014 در سوچی هم موضوع تروریسم به یک بحران برای برگزارنمایندگان بازی ها تبدیل شده بود.

این شرایط حتی برای المپیک دوره پیشین هم وجود داشت چرا که نگرانی های ویروسی به نام زیکا و شیوع آن در برزیل و بعضی دیگر از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی گریبان برگزارنمایندگان بازی ها را گرفته بود. ترس از ابتلا به این ویروس حتی برای ورزشکارانی که قصد شرکت در المپیک 2016 را داشتند و یا دیگر افرادی که می خواستند این بازی ها را از نزدیک تماشا نمایند هم نگرانی هایی ایجاد نموده بود طوریکه شاید کمتر ورزشکار، مسئول و حتی تماشاگری می توانست به جذابیت های المپیک یا حتی زیبایی ها و طبیعیت ریو فکر کند.

اینگونه بحران ها اگرچه برگزارنمایندگان بازی های المپیک در بسیار ادوار را گرفتار دغدغه های جانبی کرد اما به نوعی هم باعث مطرح شدن بیشتر آنها و میزبانی کشورشان از این رویداد بزرگ ورزشی می شد؛ موضوعی که به نظر می رسد ژاپنی ها هم بی میل به آن نیستند. آنها هفت ماه دیگر المپیک سی و دوم را میزبانی می نمایند اما به معنای واقعی با معضل جدی روبرو نیستند.

شاید گرما و موج مهلک آنکه در ماه های گذشته ژاپنی ها را با چالش روبرو کرد، تنها موضوع جدی مطرح در رابطه با المپیک 2020 باشد که آنهم جز دوی ماراتن برای ورزشکاران دیگر رشته ها دردسر آنچنانی نمی تواند داشته باشد به خصوص که به کارگیری بعضی تکنولوژی ها می تواند افزایش دما را کنترل کرد.

البته علاوه بر این موضوعات دیگری مانند حملات تروریستی سایبری و هشداری که ژاپنی ها بابت آن داده اند هم در خصوص المپیک سال آینده مطرح است اما در کل می توان مدعی شد که برگزارنمایندگان بازی های المپیک 2020 از مطرح کردن اینگونه موارد به عنوان اهرمی استفاده نموده اند فقط برای اینکه این المپیک و میزبانی آن را در سرخط اخبار رسانه های دنیا قرار دهند.

در واقع المپیک پیش رو یکی از معدود بازی های المپیک در قرن بیست و یکم است که بحران و چالش جدی پیرامون آن وجود ندارد مگر اینکه طی فاصله زمانی باقی مانده تا بازی ها چالش های جدیدی پیرامون این المپیک گرم ایجاد گردد و اینگونه خلاف این موضوع ثابت گردد.

به گزارش وبلاگ نت قشم، سی و دومین دوره بازی های المپیک تابستانی از 3 مردادماه سال آینده به میزبانی توکیو شروع شده و تا 19 مردادماه ادامه خواهد داشت. بیش از 11 هزار ورزشکار برگزارنماینده این دوره بازی ها هستند.

ایران تا به امروز با کسب 29 سهمیه شامل 24 سهمیه بخش مردان و 4 سهمیه بخش بانوان حضور خود را در این دوره بازی ها قطعی نموده است. این سهمیه ها در رشته های بسکتبال (12 سهمیه)، تیراندازی (6 سهمیه)، کشتی فرنگی (3 سهمیه)، کشتی آزاد (2 سهمیه)، دوومیدانی (2 سهمیه)، تکواندو (2 سهمیه)، تیروکمان (یک سهمیه) و دوچرخه سواری (یک سهمیه) به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری المپیک 2020 بدون بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری المپیک 2020 بدون بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید