جام جهانی را خوب تمام کردیم، حاشیه های بسکتبال درون خانوادگی است

به گزارش وبلاگ نت قشم، آرمان زنگنه درباره صعود تیم ملی بسکتبال ایران به بازیهای المپیک گفت: ما فکرش را می کردیم و تمرکزمان را در وهله اول روی صعود از گروهمان گذاشته بودیم اما بعد از بازی با پورتوریکو شرایط برای ما سخت شد و بازی تونس را هم بد آغاز کردیم و به انتها رساندیم در حالی که در هر دو بازی شانس برد داشتیم و در حالی که 17 امتیاز جلوتر بودیم در دقایق انتهای اتفاق بدی برایمان افتاد و بازی را به پورتوریکو واگذار کردیم.

جام جهانی را خوب تمام کردیم، حاشیه های بسکتبال درون خانوادگی است

وی اضافه نمود: این موضوع روی بازی با تونس هم تاثیر گذاشت. اما در بازی با اسپانیا که دیشب به فینال جام جهانی راه پیدا کرد، آنقدر بازی را خوب آغاز کردیم و اثرات باخت از بین رفته بود که تا یکی دو دقیقه پایین بازی مساوی بودیم و حتی جلو زدیم و به تجربه خیلی زیاد آنها بازی را باختیم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال که در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه تلویزیون پیدا نموده بود، درباره دلیل باخت مقابل پورتوریکو علی رغم امتیاز بالاتر شرح داد: یکی از بازیکنان آنها 11 امتیاز پشت سر هم آورد، چند سوت اشتباه زده شد، خود ما چند اشتباه داشتیم و همه چیز در این یکی دو دقیقه بد پیش رفت، در حالی که اگر یکی از این اتفاقات هم نمی افتاد نتیجه عوض می شد. در کل ما جام جهانی را خوب آغاز نکردیم اما توانستیم آن را خوب به خاتمه ببریم.

زنگنه یادآور شد: تیم ما از نسل قبلی که نسل طلایی بسکتبال بودند، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را در کنار خود دارد، خود ما هم چند سال است در کنار هم بازی می کنیم و یکدیگر را می شناسیم. نمی شود گفت تیم ما بی تجربه بوده، خیلی از بازیکنان سابقه بازی های آسیایی و جهانی را داشتند و بعضی بار دومشان بود که در جام جهانی بازی می کردند. خداراشکر ما آمادگی خوبی داشتیم، اردوهای خوبی رفته بودیم و نمی شود گفت تیم ما بی تجربه بود شاید فاصله بسکتبال آسیا با اروپا و آمریکا قدری زیاد است و ما با بازی خیلی زیاد می توانیم این فاصله را کم کنیم. همینطور که ما روسیه را در روسیه شکست دادیم، نیجریه که چین را شکست داد بردیم و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی تاکید نمود: لحظات آخر که فهمیدیم چین شکست خورده، اختلاف امتیاز ما با فیلیپین مهم بود و باید این تیم را با 15، 16 اختلاف می بردیم. چون چین هم با اختلاف شکست خورده بود و ما یک دقیقه آخر تمرکزمان را روی نگه داشتن این اختلاف گذاشته بودیم.

این بازیکن درباره بعضی نقدها گفت: انتقاد همواره هست اما انتقاد سازنده و به جا خوب است. وقتی ما با آن شرایط به پورتوریکو باختیم، مردم حق دارند ناراحت باشند و منتقدان نظر بدهند اما هیچ کس بیشتر از ما نمی خواهد این بازی ها را ببرد. ما سه ماه اردوهای سخت را پشت سر گذاشتیم، از خانواده هایمان دور بوده ایم و فشار تمرینات را تحمل نموده ایم بنابراین وقتی می بازیم فشار روی ما بیشتر است و نقد و نظرات فشار را بیشتر می نماید اما خداراشکر با نتیجه خوبی از بازی ها برگشتیم.

زنگنه درباره خواسته های تیم بسکتبال توضیح داد: اردوهای بهتر بازی های تدارکاتی سطح بالاتر و رسیدگی بیشتر به بسکتبال خواسته همیشگی ما است. هرچقدر با تیم های سطح بالاتر بازی کنیم می توانیم فاصله مان را با تیم های بزرگ کمتر کنیم و در المپیک هم نتیجه بهتری بگیریم.

پس از پخش آیتم تبادل نظر با مردم درباره صعود تیم بسکتبال به المپیک، این بازیکن درباره اطلاع مردم از این رشته اظهار کرد: پخش سه بازی اول از شبکه سه باعث شد مردم بیشتر درگیر شوند و پیگیری نمایند. مردم توقع دارند و تمام کوشش ما این است که بهترین نتیجه را بگیریم.

وی اضافه نمود: بعد از 2007 که قهرمان آسیا شدیم و مجوز حضور در المپیک را گرفتیم بعد از 12 سال آن هم با فرمت جدید فدراسیون ما این کار را کردیم. آن هم در کشور چین که سرمایه گذاری بسیاری برای این موضوع نموده بود و ما توانستیم مجوز المپیک را بگیریم بنابراین خیلی شاد بودیم. آن لحظه به ما تایید نمی کردند که ما صعود نموده بودیم اما وقتی اعلام شد با تمام وجود خوشحالی می کردیم.

زنگنه در مورد تحت فشار بودن بسکتبال به خاطر پیروزیت های والیبال گفت: اینکه مردم دوست دارند رشته های تیمی پیروز شوند طبیعی است و هیچوقت فشاری روی ما نبوده است. به هر حال فیزیک و قدرت بدنی تاثیر بیشتری روی رشته ما دارد و نمی شود این دو ورزش را با یکدیگر مقایسه کرد. به هر حال بسکتبال زودتر المپیکی شد، در دورانی هم دچار افولی شد و حالا دارد برمی شود.

وی در پاسخ به اینکه پس از سه بار جراحی زانو تصور می شد دیگر به بسکتبال برنمی گردی، اظهار کرد: بله. دفعه اول که آسیب دیدم 17 ساله بودم و دفعات دوم و سوم سالهای 2015 و 2016 بود که شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. خانواده ام خیلی کمکم کردند. در آسیب دیدگی آخرم خانمم خیلی کمکم کرد. به خاطر شخصیتی که خودم هم دارم هیچوقت کوتاه نمی آیم و همین باعث شد برگردم و جایگاهم را در تیم ملی به دست بیاورم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال درباره حواشی این تیم توضیح داد: نمی شود گفت بسکتبال خیلی حاشیه دارد به ویژه در مقایسه با دیگر رشته ها. مسائل درون خانوادگی است که در همه رشته ها وجود دارد. امیدوارم هیچ حاشیه ای نباشد و بسکتبال جلو برود.

وی که بیش از 2 متر قد دارد، درباره مسائل تهیه لباس و کفش و استفاده از وسایل نقلیه عمومی تاکید نمود: چرا همواره مشکل داریم و لباسی که سایزمان باشد سخت پیدا می کنیم. قدرت انتخاب کمتری داریم. سایز پایم 48 و نیم است و انتخاب کفش هم سخت تر است و فقط مدل های خاصی می شود پیدا کرد معمولا از آلمان سفارش می دهم. اغلب با ماشین خودم رفت و آمد می کنم اما اگر سوار اتوبوس و مترو شوم باید مراقب باشم سرم به میله ها نخورد.

زنگنه در خاتمه گفت: اول از همه از خانواده ام و بعد خانمم تشکر می کنم. من پارسال تازه ازدواج نموده بودم و خانمم شرایط سختی را تجربه کرد و من مدام در اردو بودم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جام جهانی را خوب تمام کردیم، حاشیه های بسکتبال درون خانوادگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی را خوب تمام کردیم، حاشیه های بسکتبال درون خانوادگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید