آنالیز میدانی پانا از قیمت گوشت قرمز

به گزارش وبلاگ نت قشم، تهران (پانا) - اواسط بهمن ماه بود که قیمت گوشت قرمز سر به فلک کشید و با افزایش ناگهانی قیمت این کالای اساسی روبه رو شدیم. در همان زمان بعضی موضوع صادرات بی رویه را علت این افزایش قیمت عنوان کردند و بعضی دیگر این مسئله را به کمبود نهاده های دامی در ماه های گذشته ربط دادند اما وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله اقدام به فروش اینترنتی گوشت قرمز با قیمت تنظیمی کرد و توانست در مدت کوتاهی از ایجاد ترس در جامعه بکاهد.

آنالیز میدانی پانا از قیمت گوشت قرمز

علیرضا جاوید عربشاهی، مشاور سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با پانا از عزم دولت سیزدهم برای مهار گرانی ها سخن گفت و درباره توزیع در سامانه های اینترنتی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی داد. وی گفته بود که چگونه توانسته بودند در پلتفرم ها قیمت تخم مرغ را که بالای 60 هزار تومان بوده روی 43 هزار تومان نگه دارند و گوشت 170 هزار تومانی را با قیمت 98 هزار تومان توزیع نمایند. وی هدف این وزارتخانه را قطع دست دلال ها از زنجیره فراوری تا توزیع کالاهای اساسی عنوان نموده بود.

بعلاوه عباس عسکرزاده معاون وزیر جهاد کشاورزی در روزهای اخیر در نامه ای به مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور از ممنوعیت صادرات دام زنده سبک و خرید به جامانده دام های صادراتی اطلاع داد.

وقتی به بازار آزاد و قصابی های کوچه و برزن مراجعه می کنید متوجه تفاوت قیمت بالای گوشت قرمز در قصابی های مختلف می شوید. آنالیز های میدانی پانا نشان می دهد که در بازار آزاد قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی در بازار 139 هزار تا 155 هزار تومان است و هر کیلو گوشت گوساله 140 هزار تومان است. ران گوسفندی از 165 تا 180 هزار تومان متغیر است و ران گوساله در محدوده قیمت 160 هزار تومان است.

این قیمت ها در حالی است که خریداران معتقدند با مدیریت به موقع دولت قیمت ها تا حدودی کاهش یافته است.

آنالیز قیمت گوشت قرمز منجمد در فروشگاه ها هم چندان تفاوتی با بازار آزاد و میادین ندارد و هر فروشگاهی برای هر قلم جنس خود قیمت متفاوتی دارد. ران گوسفندی منجمد در فروشگاه ها از 132 تا 189 هزار تومان متغیر است. بعلاوه ران گوساله منجمد در فروشگاه ها از 120 تا 140 هزار تومان متغیر است.

بعد از ورود دولت برای معین قیمت گوشت قرمز در سامانه های وزارت جهاد کشاورزی عنوان قیمت تنظیم بازار اضافه شد. در سامانه بازرگام که یکی از پلتفرم های مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است قیمت ران گوسفندی منجمد 115 هزار تومان و ران گوساله منجمد 112 هزار تومان ثبت شده است.

بعلاوه قیمت سردست گوسفندی منجمد 108 هزار تومان و سردست گوساله منجمد 107 هزار تومان معین شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آنالیز میدانی پانا از قیمت گوشت قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز میدانی پانا از قیمت گوشت قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید