این عکس 117 سال پیش در چنین روزی از مظفرالدین شاه گرفته شد ، جشن افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران کجا برگزار گردید؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، امروز 117 سال از سالروز صدور فرمان مشروطیت می گذرد. فرمانی که به وسیله مظفرالدین شاه قاجار امضا و به موجب آن مجلس شورای ملی تاسیس شد. این قاب تاریخی، مراسم افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران را نشان می دهد.

این عکس 117 سال پیش در چنین روزی از مظفرالدین شاه گرفته شد ، جشن افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران کجا برگزار گردید؟

وبلاگ نت قشم - حسن حسن زاده: چهاردهمین روز از مرداد ماه سال 1285 خورشیدی، روزی خاص در تقویم تاریخ معاصر ایران است. در همین روز بود که مدتی پس از امضای فرمان مشروطیت به وسیله مظفرالدین شاه قاجار، نخستین مجلس شورای ملی ایران افتتاح شد. اما این واقعه تاریخی در یکی از تالارهای باغ گلستان روی داد. تالار برلیان کاخ گلستان، میزبان جشن تاسیس مجلس شورای ملی بود. این قاب تاریخی که در مراسم افتتاح مجلس شورای ملی ثبت شده، مظفرالدین شاه قاجار را در تالار برلیان و میان جمع حاضران در مراسم افتتاحیه نشان می دهد.

قصه های خواندنی تهران را اینجا بخوانید

در منابع تاریخی آمده است که جشن افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران با خطبه خطیب الممالک شروع شد و پس از او مظفرالدین شاه در خطابه خود این روز را روزی میمون و مبارک خواند. او در ادامه نطق خود درباره مجلس گفت: مجلس رشته های امروز دولتی و مملکتی را به هم مربوط و متصل می دارد و علایق مابین دولت و ملت را متین و محکم می سازد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این عکس 117 سال پیش در چنین روزی از مظفرالدین شاه گرفته شد ، جشن افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران کجا برگزار گردید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عکس 117 سال پیش در چنین روزی از مظفرالدین شاه گرفته شد ، جشن افتتاح نخستین مجلس شورای ملی ایران کجا برگزار گردید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید