اعتبار 5000 میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ نت قشم، معاون اجرائی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران کمبودهای آموزشی و یاری به ساخت و تجهیز مدارس در این استان 5 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است .

اعتبار 5000 میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ نت قشم، رضا سرحدی نیا در شورای آموزش و پرورش خاش اضافه کرد: سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و دارای وسعت و پراکندگی زیاد بوده که دولت برای برطرف مسائل آموزشی در این منطقه باید هزینه های فراوانی بپردازد.

وی اظهار کرد: با پوشش دادن افراد بازمانده از تحصیل و رشد بالای جمعیتی که هر سال در استان داریم و هر سال نیز به آمار دانش آموزان اضافه می گردد، مسائل کمبود مدارس و تجهیزات آموزشی دوچندان می گردد.

سرحدی نیا اظهار داشت: اجرای طرح های روستا مرکزی و مجتمع های شبانه روزی باید در این استان مورد توجه قرار گیرند و در اولویت کاری دولت باشند.

فرماندار شهرستان خاش هم گفت: وضعیت مدارس و امکانات آموزشی در این شهرستان نامناسب بوده و دانش آموزان در خاش با شرایط بد آموزشی و تحصیلی روبرو هستند.

حمیدالدین یوسفی اضافه کرد: در برخی نقاط شهرستان خاش دانش آموزان از نعمت داشتن مدرسه و کلاس درس مناسب و امکانات حداقلی مانند روشنائی، هوشمندسازی، آزمایشگاه، خوابگاه، سرویس بهداشتی، لوازم و زمین ورزشی و لوازم سرمایشی و گرامیشی و کارگاه و ... محروم هستند.

وی اظهار کرد: در چند روستای شهرستان خاش مانند منطقه چاه احمد دانش آموزان در شرایط گرما و سرما با موتورسیکلت خود را از راه های دوردست و طی مسافت 30 کیلومتر بیشتر و کمتر خود را به محل تحصیل می رسانند که از حیث فواصل طولانی جاده و بی کیفیت بودن محورهای ارتباطی و شلوغ بودن مسیرها و وقوع حوادث ناگوار رانندگی خطرات فراوانی را به جان می خرند .

فرماندار خاش ادامه داد: خانواده های محروم و نیازمند در شهرستان خاش امکانات حداقلی و منازل خود را در اختیار آموزش و پرورش گذاشته اند که فرزندان شان از درس و تحصیل باز نمانند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خاش هم گفت: سال جاری حدود 38 هزار دانش آموز در 332 مدرسه و 1 هزار و 599 کلاس درس به تحصیل علم می پردازند.

ام البنین کیخا اضافه کرد: سرانه آموزشی در شهرستان خاش کمتر از 3 متر بوده و 24 مدرسه دو شیفته و فاقد فضای مناسب هستند و در این شهرستان 12 مدرسه خشت و گلی و 32 مدرسه فرسوده وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتبار 5000 میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 5000 میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید