استانبول کارت چیست

به گزارش وبلاگ نت قشم، استانبول کارت

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و تور استانبول را برای تفریح و گردش انتخاب نموده اید ، یکی از خدماتی که می توانید از آن استفاده نمائید ، استانبول کارت است. پیشرفت روزافزون دنیای امروزی و ایجاد فضاهای رقابتی در زمینه های مختلف از جمله دنیای گردشگری ،باعث شده است که شهرهای توریستی دنیا با ارائه خدمات متنوع، در کوشش برای جذب گردشگران اقصی نقاط دنیا باشند. یکی از خدمات نسبتا نوظهور کارت های گردشگری هستند. کارت گردشگری شامل مجموعه ای از خدمات و سرویس های متنوع در هر شهر در قالب یک بسته می گردد. این خدمات می توانند از مجوز بازدید موزه تا اینترنت رایگان باشند. گردشگران با خریدن این کارت می توانند تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. از آنجا که شهر استانبول عظیم ترین شهر ترکیه است و سالانه گردشگران زیادی به استانبول سفر می نمایند بنابراین می بایست کارتی مخصوص گردشگران داشته باشد که به این کارت گردشگری ،استانبول کارت می گویند.

استانبول کارت چیست

سعی کنید قبل از سفر به استانبول آمار کلی از این شهر بدست بیارین و برای سفرتان برنامه ریزی داشته باشید چون اینطوری می توانید از تمام لحظات سفرتان لذت ببرید و مدیریت زمان داشته باشید. یکی از مواردی که باید در سفر به استانبول با آن آشنایی داشته باشید سیستم حمل و نقل ترکیه است زیرا دارای تنوع زیاد و قیمت های متفاوت هستند. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهتر است استانبول کارت داشته باشید.استانبول کارت هم یه چیزی مثل کارتهای اعتباری مترو خودمان است .با دادن یک هزینه اولیه برای خرید کارت و شارژ آن می توانید از آن بهره ببرید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

امکانات استانبول کارت

کارت های گردشگری در استانبول انواع مختلفی دارند که باتوجه به هدف از سفر و نوع برنامه ریزی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. به طور کلی کارت های گردشگری استانبول می توانند امکانات زیر را در بر داشته باشند:

سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت

بازدید رایگان از جاذبه های مشخص

بازدید رایگان از موزه های مشخص

تجربه رایگان تفریحات مشخص

حمل و نقل رایگان یا تخفیف داده شده در سطح شهر

اینترنت رایگان در سطح شهر

راهنمای شبانه روزی به صورت آنلاین

مزایای استانبول کارت

با استفاده از امکانات استانبول کارت می توانید در زمان و هزینه سفر خود صرفه جویی کنید.بنابراین استفاده از استانبول کارت دارای مزایای زیر است:

صرفه جویی در هزینه ها به نسبت تعداد مکان های دیدنی

صرفه جویی در زمان به واسطه دور زدن صف های طولانی خرید بلیت

بازدید از مهم ترین مکان های دیدنی شهر در آسایش بیشتر

امکان انتخاب از انواع کارت های گردشگری

دسترسی به سرویس های مختلف اینترنتی به واسطه برخورداری دائمی از اینترنت

تردد راحت و ارزان به دلیل بهره مندی از بلیت های حمل و نقل

نحوه خرید استانبول کارت

خرید کارت گردشگری استانبول فعلا تنها به صورت اینترنتی امکان پذیر است. این کارت در پایه ترین حالت به صورت سه بسته مجزا به فروش می رسد:

کارت گردشگری 1 روزه برای هر بزرگسال: 125 یورو

کارت گردشگری 3 روزه برای هر بزرگسال: 150 یورو

کارت گردشگری 7 روزه برای هر بزرگسال: 175 یورو

بعد از این که این کارت ها را خریدید یک ایمیل به خریدار می فرستند که در آن لینک و کد فعالسازی کارت قرار داده شده است. در ضمن با خرید این کارت ها در تمامی طول سفر یک راهنمای آنلاین همراه خواهید داشت.

برای تهیه استانبول کارت به نکات زیر دقت نمائید :

این کارت به صورت دیجیتالی است و با دریافت و فعالسازی کد صدور می گردد.

برای استفاده راحت تر و حداکثری از این کارت پیش از سفر اقدام به تهیه آن کنید.

امکان لغو کارت پس از خرید آن با در نظر دریافت شرایط خاص وجود دارد.

امکان خرید بسته ای جداگانه موسوم به کارت موزه ها (Museum Pass) تنها برای بازدید از موزه ها وجود دارد.

برای آخرین مورد جالب است بدانید تنها هزینه ورودیه های جاذبه های مذکور به صورت مستقل و جداگانه بیش از 200 یورو است؛ در حالی که با خرید این کارت هزینه ها در همان بسته لحاظ شده اند.

نکات مهم

یک استانبول کارت را می توانید برای تعداد نامحدود افراد بهره ببرید و احتیاجی نیست که برای هر یک از افراد بصورت جداگانه یک کارت تهیه کنید. دفعه اولی که از استانبول کارت استفاده می کنید مبلغی را از کارت شما کم می نماید مثلا 2 لیر اما تا دو ساعت بعد از آن هر بار دوباره از همان کارت بهره ببرید مبالغ کمتری را نسبت به دفعه اول کسر می نماید و اینطوری باز هم به نفع شماست.

همانطور که گفتیم برای عبور و مرور در شهر استانبول و استفاده از امکانات تفریحی آن همه مدل وسیله از مترو و تراموا و تاکسی گرفته تا دلموش و اتوبوس های دریایی و قایق های تندرو و اتوبوس و .. وجود دارد. برای استفاده از تاکسی ، دلموش ، مینی بوس و قایق های خصوصی باید پول نقد پرداخت کنید اما برای استفاده از سایر وسایل می توانید از دو روش بهره ببرید : 1- ژتون 2- استانبول کارت. قیمت هر ژتون سه لیراست که در تمام ایستگاههای مترو و تراموا و … دستگاه فروش ژتون قرار گرفته است که راهنماش هم روش نصب شده و کار با آن خیلی آسان است . به ازای هر نفر برای هر بار سوار شدن به هر وسیله نقلیه به یک ژتون احتیاج دارید. اگر بیشتر از سه روز در استانبول میمانید و نفراتتان زیاد است، حتما یک استانبول کارت تهیه کنید چون در صورت استفاده از استانبول کارت به جای ژتون ، بسته به جهت و وسیله مورد استفاده ، میتوانیدحدود 30 الی 50 درصد تو هزینه های رفت و آمدتون صرفه جویی کنید .

نحوه شارژکردن استانبول کارت

دستگاه های شارژ کارت در تمامی ایستگاه های مترو ، تراموا و یا در نزدیکی آن ها قرار گرفته است و کارکردن با آن ها بسیار ساده است. برای شارژ کارت می توان از سکه یک لیری تا اسکناس های 5 ، 10 و 20 لیری استفاده کرد. در بعضی از مکان ها شکل دستگاه ها با هم متفاوت است ولی عملکرد همگی آن ها یکسان است و زبان همگی آن ها ترکی که می گردد به انگلیسی زبان را تغییر داد. این دستگاه ها با دستگاه های ATM متفاوت هستند.

مراحل شارژ کارت :

1-کارت را در جای مخصوص آن بر روی دستگاه قرار می دهیم و روی مانیتور می توان موجودی شارژ کارت را دید.

2- دستگاه به ما چند ثانیه فرصت می دهد که اسکناس را وارد دستگاه کنیم ، کارت را برداشته و سکه یا اسکناس را به دستگاه وارد می کنیم.

3- دوباره کارت را در جای مخصوص آن قرار می دهیم حالا کارت شارژ می گردد و دستگاه رسید می دهد و مانتیتور مبلغ اضافه شدن به شارژ را به ما نشان می دهد.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

شیوه استفاده از استانبول کارت

برای استفاده از استانبول کارت کافی است کارت را در مقابل دستگاه های مخصوص در ایتگاه های مترو و اتوبوس قرار دهید و وقتی صدای بوق دستگاه را شنیدید مبلغی از کارتتان کسر می گردد و راه برای شما باز می کردد. البته بر روی مانیتور همزمان می توان مبلغ کسر شده و به جامانده شارژ را دید. اگر می خواهید با مترو استانبول رفت و آمد کنید آشنایی با خطوط مترو به شما یاری می نماید به شما توصیه می کنیم که اطلاعات کامل مترو استانبول را مطالعه کنید.

منبع: دور و نزدیک

به "استانبول کارت چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول کارت چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید