آگهی های صوری دلالان خودرو جمع می گردد؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، چه تدبیری برای حذف آگهی های صوری دلالان خودرو اندیشیده شده است؟

آگهی های صوری دلالان خودرو جمع می گردد؟

به نقل از ایسنا، از سال 1398 چندین بار درج قیمت خودرو در پلتفرم های انتشار آگهی اینترنتی ممنوع شد و در نهایت آبان ماه سال جاری قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم افزار موبایل، شش قابلیت مهم شامل احراز هویت آگهی دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی های منتشر شده به وسیله یک آگهی دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی های خودرو را ایجاد نمایند.

به همین دلیل، علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، امروز، در نشست خبری ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو، با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو در سال 1398 و ایجاد فضای ذهنی، آگهی های صوری در پلتفرم های انتشار آگهی اینترنتی بود، اظهار کرد: مثلاً یک نفر بدون احراز هویت 100 آگهی برای یک خودرو منتشر و در آن قیمت ها را بالا می برد. این شرایط باعث افزایش قیمت حداقل 4 درصدی در یک هفته می شد.

این در حالی است که به گفته وی همه آگهی ها مربوط به یک نفر بود و اصلاً خودرویی که در بیشتر آن ها آگهی شده بود، در واقعیت وجود نداشت.

اما این مقام مسئول وعده داد که با ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو، ثبت آگهی صوری تا حد زیادی کاهش یابد گفت: البته نمی توان گفت این آگهی ها به صفر می رسد، اما باید با روش های خیلی سخت تر و پرهزینه تری درج شوند که امکان آنالیز و پیگیری آن ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده و روش های نظارت بر قیمت که به اطلاع سازمان حمایت نیز خواهد رسید، کنترل قیمت ها و جلوگیری از درج قیمت های غیرواقعی خودروها در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: استعلام خسارت وارده به خودروها که سابقه پرداخت بیمه داشته باشند نیز در دسترس خواهد بود که احتمالا برای خریداران مجذوب کننده است.

در ادامه یکی از فعالان کسب و کار درباره چگونگی محاسبه و کنترل قیمت ها نیز گفت: قیمت خودرو از جاهای مختلف از جمله قیمت کارخانه ای روز، مراکز تعویض پلاک و نمایشگاه داران دارای مجوز گرفته می گردد و کارشناسان رسمی دادگستری بر آن نظارت دارند. در این پلتفرم ها بعلاوه صفحاتی برای مشخص قیمت خودروهای کارکرده وجود دارد که بر مبنای وارد کردن بعضی اطلاعات، قیمت ها را در سه حد بالا، استاندارد و پایین در اختیار مشتری قرار می دهد.

بیمه هم به آگهی های خودرو اضافه می گردد

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز در این نشست با بیان اینکه با توسعه زیرساخت های فضای سایبری، امکان تغییر روابط تجاری سنتی را ایجاد می نماید، گفت: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی که بتوان از پتانسیل های فضای مجازی بیشتر استفاده کرد، برای توسعه عدالت اجتماعی در بخش بازرگانی و تجارت کشور یک ضرورت است. باید امکاناتی فراهم گردد که خریداران و مشتریان از صلاحیت فروشندگان و سلامت کالا آگاه شده و از کلاهبرداری و سوء استفاده جلوگیری گردد.

وی با بیان اینکه ایجاد این ابزارها در سکوها و پلتفرم های اینترنتی، به عرضه کالاهای استاندارد، تعادل قیمت و موضوع تنظیم بازار یاری می نماید، توضیح داد: به این ترتیب، عامه مردم در یک فضای رقابتی از قیمت ها آگاه خواهند بود، هر چند در مورد کالاهایی مثل مسکن و خودرو پیچیدگی های کار بیشتر است. امروز نخستین گام برای عرضه کالای استاندارد همراه با احراز هویت فروشندگان و احراز اصالت کالا در بخش خودرو برداشته شد و در مراحل بعدی بیمه با طراحی دیگر به این پلتفرم ها اضافه می گردد تا افراد در زمان رویت خودرو در فضای اینترنت، بتوانند با یک کلیک از سوابق پرداخت خسارت و تصادفات آن خودرو آگاه شوند و یک خودروی تصادفی را به جای خودرو سالم تحویل نگیرند.

منبع: تجارت نیوز

به "آگهی های صوری دلالان خودرو جمع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگهی های صوری دلالان خودرو جمع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید