پرداخت 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور

به گزارش وبلاگ نت قشم، محسن صالحی نیا شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام گفت: 978 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که 807 از این تعداد در حال بهره برداری است.

پرداخت 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور

معاون صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 67 هزار واحد تولیدی در حوزه صنایع کوچک فعالیت می نمایند، اضافه نمود: 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشورطی امسال به عنوان سرمایه گردش در حل مسائل نقدینگی پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: طبق آنالیز های اجرا شده این میزان تسهیلات 28 درصد کل تسهیلات پرداخت توسط بانک ها بوده که باید این میزان حداق 37 درصد باشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت توضیح داد: حدود 11 هزار واحد صنعتی راکد در کشور داریم که برخی ازآنها با ظرفیت های پایین مشغول به کار هستند.

صالحی نیا با اشاره به ظرفیت های متعدد صنعتی در استان و وجود مرز مهران، گفت: مشوق ها و مزیت های مختلفی در مناطق محروم کشور از جمله ایلام برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی ادامه داد: بخشودگی مالیاتی، سود کمتر تسهیلات بانکی و صندوق توسعه، ارائه خدماتی در زمینه تخفیف زمین های ارائه شده و...از جمله این مزیت ها است ضمن اینکه سعی داریم مسائل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای بزرگ استان را نیز با روشهای مختلف حل کنیم.

وی توضیح داد: برای دهه فجر بیش از 370 طرح صنعتی در کشور به بهره برداری می رسد که سهم استان ایلام 11 طرح است.

صالحی نیا با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های خوبی در بخش نفت و گاز است، گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرداخت 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید