نفوذ هنرهای معاصر در دبی

به گزارش وبلاگ نت قشم، از هنرهای معاصر در دبی بیشتر بدانید

بازار هنر معاصر و مدرن در خاورمیانه و به تبع آن کشور امارات و شهر دبی رونق زیادی یافته است. این رونق از سال 2001 رونق یافت و از سال 2006 حرکت آن سریع تر و تندتر شد. به طوری که در این روزها در دبی گالری ها و نمایشگاه های موقت و دائمی که در این باب راه اندازی می گردد، با استقبال زیادی همراه شده است. در این مطلب قصد داریم، شما را بعضی از آن ها آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

نفوذ هنرهای معاصر در دبی

گالری هنر

گالری هنر از زمان تاسیس خود در سال 1998 تا به امروز به صورت کامل به هدف حفاظت و توسعه دادن هنرهای مدرن در خاورمیانه متعهد بوده است. این گالری که نام خود را از کلمه فارسی هنر گرفته است، در طول دهه اخیر میزبان تعدادی از نمایشگاه های فوق العاده نوآورانه هنری بوده است. به این ترتیب گالری هنر جایگاه و اعتبار خود را به عنوان یکی از مراکز هنر امارات و خاورمیانه در دبی به اثبات رسانده است. این گالری خود را به عنوان میزبان هنرمندان جوان و جویای نام منطقه مطرح نموده است و برای ارتقای سطح آن ها و معرفی آن ها به دنیای بین المللی هنر کوشش می نماید.

گالری لاوری شبیبی

این گالری که در سال 2011 به وسیله ویلیان لاوری و اسماء الشبیبی در منطقه حی القوز افتتاح شده است، یک نمونه دیگر از مواردی است که جدیدا به مجموعه منظره هنری دبی افزوده شده است. این گالری در زمینه هنرهای معاصر و موارد مرتبط از هنرمندانی از خاورمیانه، آفریقای شمالی و آسیای جنوبی به عرضه هنر و فرهنگ و می پردازد. تمرکز این گالری در طول مدت زمان کوتاه فعالیت آن بر روی حمایت از هنرمندان در حال پیشرفت و میزبانی نمایشگاه های متعددی از آثار هنری هیجان انگیز هنرمندان محلی رو به رشد بوده است. علاوه بر این نیز انتشار کاتالوگ ها و سازمان دهی برنامه های عمومی نیز در فهرست برنامه های این گالری قرار دارند.

گالری کربن 12

این گالری در قلب هنرهای معاصر دبی و در منطقه حی القوز قرارگرفته است. گالری کربن 12 یک نمونه عالی دیگر از حس هنری رو به تعالی در دوبی است. برنامه های هیجان انگیز این گالری موجب برجسته سازی آثار هنری بعضی از هنرمندان رو به رشد معاصر شده است و به این ترتیب نیز توجه ها در سطح بین المللی به این گالری و هنرمندان آن جلب شده اند. این گالری بعلاوه انتشارات مخصوص به خود را داشته و کاتالوگ ها و نمایه های هنرمندان متعددی را منتشر ساخته است. نمونه ای از این آثار را می توان کتاب هایی درباره کاترین برنهاردت، اولاف بروئینگ، برنارد بومان، آندره باتزر و روی شیفز دانست. کشورهایی که هنرمندان آن ها در این گالری فعال هستند، بسیار متنوع تر از بسیاری از گالری های دیگر در دوبی است و همین امر نیز اشتیاق این گالری برای ارج نهادن به هنرهای مرتبط در اقصی نقاط دنیا را نشان می دهد.

گالری اعتماد

گالری اعتماد که هم در تهران و هم در دبی شعبه دارد، به صورت ویژه ای برای پرورش ارتباط و تبادلی فرهنگی در محیط داخلی خاورمیانه و بعلاوه در جوامع هنری در سطح بین المللی در حال کوشش است. این گالری با به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان محلی و جذب برترین هنرمندان معاصر آمریکا، اروپا و آسیا به دبی، در پی معرفی کردن خاورمیانه به عنوان رهبر دنیای تولیدات و نمایشگاه های هنری است. این گالری در محیطی بزرگ بنا شده است و ساختمان 930 مترمربعی آن در منطقه صنعتی حی القوز واقع شده است. این محیط بزرگ به صورت مؤثری بر روی کیفیت میزبانی رخدادها و نمایشگاه های بزرگ هنری مؤثر است.

منبع: الی گشت

به "نفوذ هنرهای معاصر در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ هنرهای معاصر در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید