ظریف: آمریکا هر جا پا می گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند

به گزارش وبلاگ نت قشم، وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جایی را در دنیا سراغ نداریم که حضور آمریکا ثبات بخش باشد، گفت: هر جا که آمریکا پا می گذارد، در آنجا ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند.

ظریف: آمریکا هر جا پا می گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ نت قشم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفرش به نیویورک و در مقصد دوم این سفر به منظور شرکت در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد و انجام سفری دوجانبه صبح امروز (شنبه) وارد کاراکاس شد در بدو ورود به ونزوئلا در جمع وبلاگ نت قشم در واکنش به اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا درباره سفر ظریف به کاراکاس گفت: بسیار خوشحالم که برای اجلاس عدم تعهد و در سفری دوجانبه به کشور دوست و برادرمان ونزوئلا آمده ام.

وی افزود: برای ما مقاومت مردم ونزوئلا در برابر فشارهای مداخله جویانه آمریکا و همچنین برای آینده منطقه و دنیا هم بسیار مهم است.

به گفته ظریف، مردم ونزوئلا بدون مداخله ایالات متحده آمریکا، بلد هستند چگونه با هم زندگی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هر جا که آمریکا پا می گذارد در آنجا ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند، امروز در خلیج فارس، خاورمیانه و همچنین در منطقه آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین، ایالات متحده با حضورش ناامنی ایجاد می کند.

وی افزود: جایی را در دنیا سراغ نداریم که حضور آمریکا ثبات بخش باشد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: هر جا رفتند باعث فشار به مردم و افزایش تندروی و تروریسم شده اند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع وبلاگ نت قشم گفت: در پایان ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می شود و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می کنیم برای مصاحبه با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا کمک کند.

ظریف همچنین اعلام کرد: درباره همکاری های اقتصادی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز مصاحبه خواهم کرد.

وزیر خارجه ایران که در ادامه این سفر قرار است به نیکاراگوئه و بولیوی نیز برود، در این باره خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می کند و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می افزاید ، لازم است مجموعه هماهنگ از کشورهای مستقل در مقابل این سیاست ها مقاومت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف: آمریکا هر جا پا می گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا هر جا پا می گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید