شما بگویید: آیا خرید گوشی میان رده را به پرچم دار ترجیح می دهید؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشید، ترجیح می دهید به سراغ یک پرچم دار بروید یا میان رده خوب و باکیفیت؟

شما بگویید: آیا خرید گوشی میان رده را به پرچم دار ترجیح می دهید؟

این روزها گوشی های میان رده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند؛ چه از لحاظ کیفیت ساخت و چه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، تقریبا می توان گفت مرز بین یک میان رده پریمیوم با یک پرچم دار معمولی و گاهی اوقات حتی پریمیوم سال به سال کم رنگ و کم رنگ تر می گردد. برای مثال این روزها گوشی های میان رده فقط از لحاظ دوربین به شکل محسوسی پایین تر از گوشی های بالارده هستند اما در سایر بخش ها می گردد از خیلی چیزها چشم پوشی کرد.

برای مثال شما با نگاهی به گلکسی A54 می بینید که این گوشی پردازنده خوبی دارد، نمایشگر آن آنقدر باکیفیت هست که بتوانید از تماشا محتوای تصویری یا انجام بازی درون آن لذت ببرید، طول عمر باتری آن عالی است و حدبیشتر به 2 روز می رسد، مواد به کار رفته در ساخت آن اگرچه پلاستیک است اما آنقدر کیفیت دارد که در برابر آسیب های روزمره دوام داشته باشند. حتی از استاندارد IP67 هم بهره می برد که یعنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هم مقاومت بسیار بالایی دارد.

از لحاظ نرم افزاری هم این گوشی مشابه پرچم دارهای سامسونگ تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و 5 سال آپدیت امنیتی را دریافت می نماید. اگر دوربین را فاکتور بگیریم می بینیم که این گوشی واقعاً یک انتخاب ایدئال برای بسیاری از کاربران به شمار میرود و حتی می تواند جای یک پرچم دار پریمیوم را هم در صورتی که به عکاسی احتیاج مبرمی نداشته باشید، پر کند. هرچند دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد که تا چند سال قبل در گوشی های میان رده خبری از آن نبود.

البته نمی توان خیلی از این مشخصات خوب را در میان رده های سایر شرکت ها دید. برای مثال سری ردمی نوت شیائومی که هم قیمت با گلکسی A54 هستند ابدا تا 4 سال پشتیبانی نمی شوند. اما حتی پرچم دارهای شیائومی هم تا این مقدار آپدیت دریافت نمی نمایند. این یعنی گوشی های میان رده این شرکت چینی در مقایسه با پرچم دارهایشان شرایط خوبی دارند. از لحاظ امکانات سخت افزاری هم واقعاً گوشی های میان رده شیائومی خوب هستند و می توانند بسیاری از کارها را به همان خوبی و کیفیت پرچم دارها انجام دهند.

تمام این ها به کنار، آیا فکر نمی کنید این روزها گوشی های پرچم دار قیمت خیلی بالایی دارند؟ بیشتر پرچم دارها بیش از 1000 دلار قیمت دارند در حالی که میان رده های خوب بازار حدبیشتر 600 دلار قیمت دارند. حتی پرچم دارهای مالی نظیر سری فن ادیشن یا شیائومی T هم حدودا 700 دلار قیمت دارند. جا دارد این پرسش را از خود داشته باشید که آیا دوربین های باکیفیت تر و نمایشگری اندک روشن تر و زیباتر و البته پردازنده ای با آن همه توان پردازشی، واقعاً ارزش پرداخت حداقل 300 دلار بیشتر را دارند؟ البته گاهی اوقات این تفاوت قیمت به 500 دلار و یا حتی بیشتر هم می رسد.

فکر می کنید آیا این همه تفاوت قیمت برای بهره مندی از یک سری قابلیت ها که در بیشتر مواقع اصلا به آن ها احتیاجی هم نخواهید داشت لازم است؟ با این حال این موضوع به سلیقه و احتیاج کاربر بستگی دارد اما اگر قرار بود شما یک گوشی بخرید به سراغ میان رده می رفتید یا پرچم دار؟ علت انتخاب شما چیست؟

آیا خرید گوشی میان رده را به پرچم دار ترجیح می دهید؟

بله

خیر

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

6,982,500

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت

3,665,000

تومان

خرید محبوب ترین گوشی ها از وبلاگ نت قشم

مشاهده همه

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید: آیا خرید گوشی میان رده را به پرچم دار ترجیح می دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید: آیا خرید گوشی میان رده را به پرچم دار ترجیح می دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید