ملاقات مدیران فدراسیون چوگان با علی نژاد، نوزایی: برای ترویج چوگان نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم

به گزارش وبلاگ نت قشم، رئیس فدراسیون چوگان در ملاقات با معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، به لزوم حمایت بخش خصوصی برای ترویج این رشته تاکید نمود.

ملاقات مدیران فدراسیون چوگان با علی نژاد، نوزایی: برای ترویج چوگان نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم

به گزارش وبلاگ نت قشم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، رئیس این فدراسیون و همراهان ظهر امروز (سه شنبه 23 اردیبهشت ماه) با مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ملاقات کرد.

ابراهیم نوزایی در این ملاقات ضمن اشاره به پیشینه و تاریخ کهن ورزش چوگان گفت: یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب درخصوص ورزش چوگان، به احیای این رشته ورزشی اختصاص داشته است؛ زیرا چوگان بخشی از فرهنگ غنی ایرانی است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد فدراسیون چوگان در سال گذشته توضیح داد: خوشبختانه تقویم اجرایی فدراسیون طبق برنامه ریزی ها محقق شد، اما در سرانجام سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مبارزه با این بیماری، دو تورنمنت پیش بینی شده در اسفند ماه برگزار نشد.

رئیس فدراسیون چوگان همچنین از اهمیت توسعه این رشته در استان ها گفت و در ادامه بر لزوم حمایت دوچندان مسئولان ورزشی کشورمان از این ورزش تاکید نمود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان هم با بیان اینکه در فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی همیشه به چوگان اشاره شده است، گفت: بدون شک فدراسیون چوگان امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند انجام اقدامات عملی برای توسعه و ترویج چوگان در سراسر کشور است.

علی نژاد با اشاره به اینکه شرایط مالی کنونی سبب بروز بعضی مسائل برای توسعه ورزش شده، اما این موضوع نباید مانع رشد و یا ترویج چوگان گردد، توضیح داد: در واقع با حمایت مسئولان بخش ورزش کشور و همچنین جلب نظر بخش خصوصی می توان توسعه چوگان را سرعت بخشید.

وی ضمن بیان اینکه داشتن نگاه توسعه ای در هر صندلی می تواند سبب رشد یک مجموعه گردد که این مهم باید در چوگان مشهود باشد، گفت: به نظر می رسد باید با برنامه ریزی دقیق به سمت فراگیر کردن چوگان در جامعه گام برداریم؛ مثلاً شرایط آموزش و بازی چوگان برای افراد آماتور و همچنین کسانی که از قدرت مالی بالایی برخودار نیستند، فراهم گردد تا افراد با لذت و هیجان چوگان آشنا شوند.

در ادامه غزاله امیرابراهیمی نایب رییس، حجت الله دهخدایی مشاور ارشد فدراسیون و همچنین محمدرضا شاپوری رئیس و کاظمی دبیر هیئت چوگان استان تهران به مسائل، دغدغه ها و برنامه ریزی های آینده فدراسیون برای توسعه و ترویج این رشته ورزشی اشاره کردند.

در سرانجام کتاب گوی و چوگان از سوی ابراهیم نوزایی، رییس فدارسیون چوگان به مهدی علی نژاد اهدا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ملاقات مدیران فدراسیون چوگان با علی نژاد، نوزایی: برای ترویج چوگان نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مدیران فدراسیون چوگان با علی نژاد، نوزایی: برای ترویج چوگان نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید