حقایقی در خصوص کشور هند که شاید نمی دانید!

به گزارش وبلاگ نت قشم، هندوستان هفته گذشته هفتادویکمین سالگرد استقلال خود را جشن گرفت. در اینجا، ما می خواهیم در خصوص این کشور آسیایی که اقلیم ادیان و فرهنگ های مختلف است حقایقی را بازگو کنیم که شاید کمتر شنیده باشید.

حقایقی در خصوص کشور هند که شاید نمی دانید!

1- کشور هند بزرگترین دموکراسی (مردم سالاری) را دارد.

2- پرچم هند سه رنگ دارد: رنگ زرد-نارنجی اش نشان از دلاوری و فداکاری دارد؛ رنگ سفیدش نماد صداقت و صلح است و رنگ سبزش سمبل ایمان، باروری و برداری است.

3- هندوستان 150 هزار اداره پست دارد که با این تعداد، عنوان بزرگترین شبکه پستی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

4- اگر به هندوستان سفر کردید، یادتان نرود که حتماً چای هندی را امتحان کنید. این کشور بزرگترین فراوریکننده چای دنیاست و چای هم یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیا به شمار می رود.

5- آیا تا کنون از بعضی افراد شنیده اید که می گویند فصل موزون (موسم) هند فرا رسیده است؟ خب، حالا به شما می گوییم که هند در هر سال 6 فصل دارد! تابستان، پاییز، زمستان، بهار، موزون تابستان (موسم تابستان) و موزون زمستان (موسم زمستان).

6- کشور هند 70 درصد از ادویه کل دنیا را فراوری می نماید؛ این ادویه ها در انواع بسیار گوناگونی کشت و فراوری می شوند.

7- این کشور 22 زبان رسمی ثبت شده و حدود 2 هزار لهجه گوناگون دارد. زبان رسمی مردم هندوستان هندی است که در بیشتر فیلم های بالیوود به آن تکلم می گردد.

8- عادات غذا خوردن: هیچ غذایی نباید دور ریخته گردد، بومی ها با دست راست خود غذا می خورند. خانم خانه بعد از اینکه همه غذایشان را خوردند و سیر شدند تازه آغاز به غذا خوردن می نماید!

منبع: فوت و فن

به "حقایقی در خصوص کشور هند که شاید نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی در خصوص کشور هند که شاید نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید