ارتباط تجاری کرمان با 66 کشور دنیا، رایزن های مالی جلوی رفتارهای خصمانه ضد تجاری را بگیرند

به گزارش وبلاگ نت قشم، رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: استان کرمان با 66 کشور دنیا ارتباط تجاری دارد.

ارتباط تجاری کرمان با 66 کشور دنیا، رایزن های مالی جلوی رفتارهای خصمانه ضد تجاری را بگیرند

به گزارش خبرنگار ، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان درجمع سفرا ورایزنان مالی چند کشور دنیا ونیز بخش خصوصی استان کرمان که در هتل پارس کرمان برگزارشد،با اعلام اینکه استان کرمان به مهمان نوازی معروف است گفت:ما از خودمون تعریف نمی کنیم دنیاگرد معروف دنیا مارکوپولو در باره کرمان در سفرنامه اش زیاد می گوید.

او اضافه نمود:استان کرمان استان برترین ها است به طور مثال بزرگترین بنای خشتی دنیا در کرمان وبزرگترین معدن روباز دنیا نیز درکرمان واقع شده است.

طبیب زاده با اشاره به اینکه کرمان هفت هزار اثر تاریخی دارد که 700 اثر ثبت شده اند،اظهار کرد:کرمان در سال 96 حدود 65 میلیون واردت و صادرات داشت.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان داشت: بیشترین صادرات ما با کشور تاجیکستان بود که115 میلیون کالا به این کشور صادر شد.

امیری رییس مجمع نمایندگان استان نیز دراین همایش با اشاره به اینکه فشار یکطرفه و ظالمانه امریکا بر مردم زیاد است گفت:امیدوارم این سفر زمینه همکاری مالی و گردشگری باشد.

او اضافه نمود:تحربه تلخ که برای کشورهای امضا کننده برجام پیش آمد نشان داد سهمی درتصمیم گیری های کلان ندارند.

رییس مجمع نمایندگان استان اظهارکرد:وابستگی نقطه ای در دنیا درست نیست علی رغم همه فشارها ایران مثل آب راستا رودخانه را باز می نماید.

او با اشاره به اینکه ما اوج فشارها را پشت سر گذاشته ایم گفت:صندوق بین المللی پول تایید کرد فراوری ناخالص ایران در سال 2020 افزایش پیدا می نماید.

او با اشاره به اینکه همه فشارهای ارزی بر ایران در منطقه از نظر ارزی رتبه سوم را داریم اعلام کرد:ما با یاری مردم و مسئولین جنگ تمام عیار مالی را پشت سر گذاشته و رشد تورم را مهار کردیم.

رییس مجمع نمایندگان استان با اعلام اینکه رشد قیمت ها را مهار کردیم اظهار کرد:حضور صادرکنندگان در بازارهای دنیای بیشتر شده است.

او گفت:مردم ما از سفرا و رایزنان انتظاردارند نگذارند رفتارهای خصمانه یک کشور روابط تجاری را با کشور ما بهم بزند.

امیری اضافه نمود:ما انتظار داریم شرایطی به وجود بیاید تا بخش خصوصی ما هزینه کمتری برای همکاری ها بپردازد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه 50 درصد صادرات ما با کشورهای همسایه انجام می گردد، اظهار کرد:بیشترین صادرات کرمان خرما،پسته، محصولات گلخانه ای،فولاد و مس است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارتباط تجاری کرمان با 66 کشور دنیا، رایزن های مالی جلوی رفتارهای خصمانه ضد تجاری را بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط تجاری کرمان با 66 کشور دنیا، رایزن های مالی جلوی رفتارهای خصمانه ضد تجاری را بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید