اثربخشی ورزش صبح بیشتر است یا عصر؟

به گزارش وبلاگ نت قشم، با وجود کوشش های قابل توجه برای ترویج سبک زندگی سالم، نرخ اضافه وزن و چاقی در سرتاسر دنیا در حال افزایش است به طوری که چاقی اکنون به عنوان یک بیماری همه گیر در نظر گرفته می گردد.

اثربخشی ورزش صبح بیشتر است یا عصر؟

اگرچه مداخله رژیم غذایی موثرترین مداخله سبک زندگی برای کاهش وزن است اما ورزش نقش مهمی در مدیریت وزن دارد و حجم بالای ورزش ( 250 دقیقه در هفته) برای کاهش وزن بالینی قابل توجه برای افراد توصیه می گردد.

صبح و عصر پنجره های کلیدی فرصت برای ترکیب ورزش هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش در زمان مشخص هر روز برای نگهداری طولانی مدت مهم است.

بُعد زمان اجزای تجویز ورزش، عموما به عنوان مدت زمان ، فراوانی، شدت و نوع ورزش تفسیر گردد تا زمان روز.

سیستم شبانه روزی نقش مهمی در تنظیم چندین فرآیند فیزیولوژیکی ایفا می نماید که بر اشتها، چرخه خواب/بیداری و عملکرد ورزش تأثیر می گذارد. بنابراین، منطقی است که پیشنهاد کنیم که پاسخ های فیزیولوژیکی به ورزش می تواند در صبح در مقایسه با عصر متفاوت باشد.

در مطالعات اجرا شده، پژوهشگران دریافتند شرکت نمایندگانی که به طور تصادفی در تمرین صبحگاهی قرار گرفتند، به طور قابل توجهی وزن بیشتری نسبت به کسانی که به طور تصادفی در تمرین عصرگاهی انتخاب شدند، از دست دادند.

بنابراین ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد. این افراد در مقایسه با افرادی که در ساعت دیگر روز ورزش می نمایند، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری داشتند.

گرچه برترین زمان ورزش کردن هنوز شناخته نشده است. شواهد تازه حاکی از آن است که ورزش کردن بین ساعت 7 تا 9 صبح برترین تاثیر را برای کاهش وزن افراد دارد.

منبع: گردشبان

به "اثربخشی ورزش صبح بیشتر است یا عصر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثربخشی ورزش صبح بیشتر است یا عصر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید