کاهش مدت فرصت مطالعاتی موقتاست، هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان طبق قانون پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ نت قشم، وزیر علوم با تاکید بر این که تغییری در آیین نامه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری خارج از کشور نداشتیم، گفت: این وزارتخانه به دلیل محدودیت های ارزی و اقتصادی، در حال حاضر فقط از دانشجویان فرصت مطالعاتی شش ماهه حمایت می نماید، اما اگر توان اقتصادی به وجود آید این مدت تا 9 ماه قابل تمدید است.

کاهش مدت فرصت مطالعاتی موقتاست، هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان طبق قانون پرداخت می گردد

دکتر منصور غلامی در گفت وگو با وبلاگ نت قشم، ضمن بیان این مطلب در مورد تمدید مدت فرصت مطالعاتی دانشجویان خارج از کشور، خاطر نشان کرد: آئین نامه فرصت مطالعاتی دانشجویان خارج از کشور هیچ تغییری ننموده است، اما به دلیل اینکه مقداری محدودیت های اقتصادی و تأمین ارز برای دانشگاه ها در این زمینه به وجود آمده، این مراکز هزینه های فرصت مطالعاتی شش ماهه دانشجویان را پرداخت و از آنها حمایت می نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توان اقتصادی و ارزی داشته باشند، از فرصت مطالعات دانشجویان دکتری خارج از کشور تا 9 ماه نیز حمایت خواهند کرد. بنابراین کاهش زمان فرصت مطالعاتی از 9 به 6 ماه به هیچ عنوان همیشگی نیست و تنها به دلیل بعضی محدودیت های اقتصادی به وجود آمده است.

وزیر علوم در ادامه همچنین در مورد سیاست این وزارتخانه برای پرداخت هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان سال گذشته مدت فرصت آنها به دلیل چاپ مقاله و انجام کارهای تحقیقاتی تا 9 ماه تمدید شده است نیز، گفت : من در این زمینه حضور ذهن ندارم، اما مطمئناً سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مورد این دانشجویان نیز مطابق آئین نامه موجود تصمیم گیری خواهم کرد و اگر در این آئین نامه قید شده است که باید هزینه ها پرداخت شوند طبیعتاً از سوی این سازمان هزینه دانشجویان پرداخت خواهد شد.

به گزارش وبلاگ نت قشم، پیش از این بعضی دانشجویانی که سال گذشته از این فرصت استفاده نموده بودند و حالا فرصت مطالعاتی آنها به اتمام رسیده در گفت وگو با وبلاگ نت قشم اعلام نموده بودند که با مشکلاتی در تسویه حساب و دریافت دانشنامه خود روبرو شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش مدت فرصت مطالعاتی موقتاست، هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان طبق قانون پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مدت فرصت مطالعاتی موقتاست، هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان طبق قانون پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید