پاسخ رییس جشن به حواشی داوری مستندهای کوتاه، جلوی تخلف را گرفتیم

به گزارش وبلاگ نت قشم، داوری فیلم های مستند کوتاه در دهمین جشن مستقل سینمای مستند که چهارشنبه شب 31 مرداد در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار گردید، به واسطه اعلام اولیه فهرست نامزدهای مستند کوتاه در 2 بخش و نهایتا اهدای جایزه به یک فیلم، با گلایه برخی فعالان حوزه مستند کوتاه همراه گردید.

پاسخ رییس جشن به حواشی داوری مستندهای کوتاه، جلوی تخلف را گرفتیم

محسن خانجهانی رییس دهمین جشن مستقل سینمای مستند در مصاحبه با وبلاگ نت قشم، در توضیح داوری آثار کوتاه در این جشن گفت: واقعیت این است که تعداد فیلم های کوتاه فراوری گردیده در حوزه مستند همواره کم بوده و در این دوره از جشن هم مجموعاً هشت یا 9 فیلم به دست هیأت انتخاب رسید که از این تعداد مجموعا 6 فیلم را انتخاب کردند. 2 فیلم از این آثار در مراحل بعد و به واسطه پیگیری های بعدی کنار گذاشته گشتند که به دلیل همین کمیت پایین در فرآیند داوری عملا هیچ فهرستی به عنوان فهرست نامزدها اعلام نگشت، اما به اشتباه و در ردیف نامزدهای نهایی که برای رسانه ها ارسال گشت، نام این فیلم ها هم به عنوان نامزد رسانه ای گشت.

خانجهانی با تأکید مجدد بر اینکه مجموعا چهار مستند کوتاه در مرحله داوری جشن داشتیم ادامه داد: به دلیل همین مساله هم شب گذشته و هنگام اهدای جایزه این بخش، توضیح هیأت داوران درباره به حد نصاب نرسیدن قرائت گشت تا تعیین گردد هیچ نامزدی اعلام نگردیده بود.

رییس جشن سینمای مستند در توضیح تخلفاتی که موجب کنار گذاشته گشتن برخی فیلم های کوتاه گشت، گفت: جشن سینمای مستند اساسا یک جشن صنفی است و برخی دوستان که عضو صنف نبودند، نام فرد دیگری را در تیتراژ بعنوان تهیه کننده درج کردند تا فیلم امکان حضور در جشن را پیدا کند. برخی دیگر از آثار هم هرچند عوامل شان عضو صنف بودند اما از نظر آئین نامه شرایط حضور در جشن را نداشتند و مثلا فراوری یک سال گذشته نبودند.

خانجهانی اضافه نمود: به واسطه بررسی بازرسان و یا گزارش خود مستندسازان، حتی تا آخرین لحظه هم کوشش کردیم تخلفی در حضور فیلم ها صورت نگیرد به همین دلیل هم در آخرین روز پیش از برگزاری جشن یکی از همان چهار فیلم مرحله داوری که نامش در رسانه ها هم مطرح گردیده بود کنار گذاشتیم و اینگونه در روز جشن عملا 3 فیلم مورد داوری نهاده شدند که طبیعتا اعلام نامزد دیگر موضوعیتی نداشت و تصمیم هیأت داوران هم بر این نهاده شد که تنها یک جایزه به عنوان بهترین فیلم در این بخش اهدا گردد.

رییس دهمین جشن سینمای مستقل که شب گذشته در سخنرانی کوتاه خود بر حذف متخلفان تأکید نموده بود، گفت: برای برطرف ابهامات در سخنان کوتاهم فقط به همین نکته اشاره کردم که کوشش ما رعایت قواعد صنفی بوده و از سال آینده هم جشن به صورت خیلی صنفی تر برگزار خواهد گشت. از نگاه ما همه چیز کاملا روشن برگزار گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پاسخ رییس جشن به حواشی داوری مستندهای کوتاه، جلوی تخلف را گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ رییس جشن به حواشی داوری مستندهای کوتاه، جلوی تخلف را گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید