فعالیت 287 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان

به گزارش وبلاگ نت قشم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان از فعالیت 287 واحد اقامتگاه بوم گردی در این استان اطلاع داد.

فعالیت 287 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان

به گزارش وبلاگ نت قشم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 25 مهر 97 با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 96 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است، اضافه نمود: خوشبختانه این استان دارای جاذبه های گردشگری متنوع و فراوانی است که می تواند هر گردشگری را به سوی خود سوق دهد.

او با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی در پایین آوردن هزینه های سفر نقش موثری دارند، اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی تمام خدمات لازم را با کمترین قیمت ارایه می دهند.

فرخی با اشاره به اینکه اقامتگاه های بوم گردی در ماندگاری روستائیان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی نقش بسزایی دارند، توضیح داد: اقامتگاه های بوم گردی آداب و رسوم روستایی و فرهنگ ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی نموده و به عبارتی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را به تصویر می کشند.

او با تاکید بر اینکه بالابردن کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه های بوم گردی طبق استانداردهای موجود یکی از اولویت های این اداره کل در امسال است، اظهار کرد: امسال آموزش دوره های مقدماتی و پیشرفته ویژه مدیران این واحدهای اقامتی در دستور کار است.

فرخی با بیان اینکه تاکنون بیش از 287 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان راه اندازی شده است، توضیح داد: بیشترین تعداد این اقامتگاه ها در بخش شهداد و کمترین تعداد در شهر ارزوئیه و قلعه گنج قرار دارند که در طول سال به ارائه خدمات گردشگری می پردازند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 100 متقاضی دیگر نیز برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان وجود دارد.

منبع: میراث آریا

به "فعالیت 287 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 287 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید