کشف گورستان 6 هزار ساله انسان و حیوان

به گزارش وبلاگ نت قشم، باستان شناسان چندین گور ماقبل تاریخ را در مکانی کشف نموده اند که شرکت چندملیتی فناوری آمریکایی اینتل در حال برنامه ریزی برای ساخت دو کارخانه است.

کشف گورستان 6 هزار ساله انسان و حیوان

به گزارش وبلاگ نت قشم، اداره دولتی مدیریت میراث و باستان شناسی ساکسونی-آنهالت (LDA) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت این محوطه که در منطقه صنعتی اولنبرگ در نزدیکی شهر مرکزی ماگدبورگ آلمان واقع شده است، محل چندین گور مربوط به دوره نوسنگی یا عصر حجر نو است.

باستان شناسان از سال 2023 قبل از ساخت کارخانه های کمپانی اینتل در حال آنالیز این منطقه بوده اند.

در میان یافته ها، محققان با دو تپه تدفین را شناسایی نموده اند که گمان می رود مربوط به حدود 6000 سال پیش باشد. این تپه ها که تقریباً 650 فوت از یکدیگر فاصله دارند، بر فراز اتاق -گورهای چوبی ساخته شده اند که هر کدام حاوی چندین گور است.

به گزارش هریتیج دیلی، این گوردخمه ها با فرهنگ بالبرگ (حدود 4100 تا 3600 قبل از میلاد) دوران نوسنگی میانی مرتبط بوده اند.

در محوطه، محلی برای نگهداری و انجام آئین های سنتی متوفی وجود داشت که با خاک انباشته شدند تا تپه هایی را تشکیل دهند که از فاصله دور قابل مشاهده باشند.

باستان شناسان بعلاوه گور جالب دیگری را در منطقه بین دو تپه کشف کردن و در این محوطه محققان بقایای یک جفت گوساله حدود 2 تا 3 ساله را شناسایی کردند که به گفته آنها قربانی شده و در کنار یکدیگر دفن شده بودند. در مقابل گاوها، گور یک مرد 35 تا 40 ساله نیز کشف شده است.

به گفته باستان شناسان، یافته های دوره های مختلف در دوران نوسنگی نشان دهنده سازگاری حیرت انگیز در استفاده آیینی از این مکان است. شواهد نشان می دهد که این منطقه برای مدت طولانی برای مردم ماقبل تاریخ حائز اهمیت بوده است.

منبع: دنیای سفر

به "کشف گورستان 6 هزار ساله انسان و حیوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گورستان 6 هزار ساله انسان و حیوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید