مدیریت طرح و برنامه از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی است

به گزارش وبلاگ نت قشم، مدیر طرح و برنامه آستان کریمه اهل بیت (س) گفت: از این مدیریت می توان به عنوان یکی از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی نام برد چراکه در گذشته فعالیت های مرتبط با برنامه ریزی در آستان مقدس به صورت غیر متمرکز و پراکنده اجرایی شده است.

مدیریت طرح و برنامه از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی است

به گزارش وبلاگ نت قشم ، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، غلامرضایی مطرح نمود: ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم برکات فراوانی برای شهر قم، ایران و دنیا تشیع به همراه داشته است.

وی از نشر معارف دینی به همت این آستان مقدس یادکرد و اضافه نمود: شهر قم به برکت وجود آستان مقدس بانوی کرامت، خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و نقشی بی بدیل در پیروزی آن داشته است.

مدیر طرح و برنامه آستان کریمه اهل بیت (س) ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از توسعه خدمات معنوی و مادی آستان مقدس بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: طی این دوران بخشی از اراضی موقوفه حرم بانوی کرامت با رویکرد خدمات رسانی به زائران و مجاوران در اختیار دستگاه های خدماتی و دولتی، بعضی از بیمارستان ها، ادارات، مدارس علمیه، دفاتر مراجع تقلید و کلاس های درس حوزوی قرار داده شده است.

غلامرضایی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران نسبت به دوران ابتدای انقلاب افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: آستان مقدس به عنوان دومین حرم مطهر ایران طی 40 سال اخیر در بخش های مختلف به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است و تاکنون شبستان ها، صحن ها و رواق های مختلف در حرم مطهر ایجاد شده و به سازی و نوسازی بافت های قدیمی آن نیز در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی از نظارت بر اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه در مقاطع خاص، خدمات ارائه شده در حرم مطهر، ارزیابی عملکرد این فعالیت ها و تدوین گزارش های عملکرد دوره ای در آستان مقدس به عنوان امور واگذار شده به این مدیریت نام برد.

غلامرضایی با اشاره به اینکه مدیریت طرح و برنامه حرم مطهر از سال 1390 فعالیت خود را به عنوان یک مدیریت مستقل دنبال نموده است، اظهار کرد: می توان از این مدیریت به عنوان یکی از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی نام برد چراکه در گذشته فعالیت های مرتبط با برنامه ریزی در آستان مقدس به صورت غیر متمرکز و پراکنده اجرایی شده است.

وی اعلام نمود: تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های مورد احتیاج در زمینه های مختلف و اصلاح ساختار سازمانی آستان مقدس پس از تصویب کمیسیون منابع انسانی از دیگر وظایف این مدیریت به شمار می رود.

غلامرضایی ادامه داد: این مدیریت به عنوان دبیر کمیسیون سرمایه گذاری و دبیر کمیسیون تنظیم و تخصیص بودجه به انجام وظایف خود همانند آنالیز صلاحیت سرمایه گذاری، امکان سنجی، تهیه گزارش توجیه اقتصادی، انجام طرح ها و پروژه ها و کاربری های بهینه و همچنین تدوین برنامه بودجه سالانه مجموعه آستان مقدس، تهیه گزارش ها و عملکرد اقتصادی و اقتصادی برنامه ای در مقاطع مختلف می پردازد.

وی یادآور شد: در حوزه توسعه و سرمایه گذاری با هدف بهره برداری بهینه از موقوفات، فضاهای فیزیکی معتنابهی با رویکرد خدماتی و اقتصادی در اراضی موقوفه آستان مقدس در دست طراحی و احداث است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدیریت طرح و برنامه از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت طرح و برنامه از رویش های حرم مطهر در انقلاب اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید