صندلی هواپیما از جنس پوست کاکتوس

به گزارش وبلاگ نت قشم، مسافران خطوط هوایی ممکن است به زودی روی صندلی های ساخته شده از پوست کاکتوس و تورهای ماهیگیری بنشینند، چرا که صنعت هوانوردی به سختی در کوشش است تا تقریباً هر کاری را برای تبدیل خود به یک صنعت حمل و نقل پایدار انجام می دهد.

صندلی هواپیما از جنس پوست کاکتوس

به گزارش وبلاگ نت قشم ، یک شرکت آلمانی به نام ریکارو (Recaro) در همین چارچوب صندلی هایی متشکل از مواد سازگار با محیط زیست ساخته است.

به نقل از یورونیوز، تشکچه این صندلی های کلاس مالی از فوم بازیافتی تشکیل شده که از تشک های قدیمی گرفته شده اند. تکیه گاه های این صندلی ها نیز حاوی چوب و ترکیبی از چوب پنبه است.

جیب توری این صندلی ها نیز که در پشت آنها نصب می گردد، از تورهای ماهیگیری رهاشده در دریاها و دریاچه ها ساخته شده است. از پوست کاکتوس نیز به عنوان جایگزینی برای چرم پلاستیکی یا چرم حیوانی روکش آنها استفاده شده است.

سازندگان می گویند یکی از ملزومات طراحی پایدار صندلی ها این بود که آنها سنگین تر از یک صندلی معمولی نباشند تا به این صورت به مصرف سوخت هواپیما اضافه نگردد.

مارک هیلر، مدیر اجرایی شرکت ریکارو، که با محصول تازه در نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت نموده بود در این باره گفت: قطعات به کار رفته باید وزن یکسان یا حتی کمتر از وزن قطعات سنتی صندلی ها داشته باشند. در غیر این صورت، کمکی نخواهند کرد.

بنابراعلام وی، این صندلی ها که 80 درصد از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند در امسال به صورت تجاری در دسترس خواهند بود و انتظار می رود اولین تحویل آنها حداکثر در سال 2025 انجام گردد؛ چرا که بعضی از قطعات آنها هنوز احتیاج به دریافت تاییدیه و مجوز دارند.

به گفته وی از هم اکنون شرکت های هواپیمایی ایر ایندیا هند و ساوت وست آمریکا به صف مشتریان این صندلی ها پیوسته اند.

خطوط هوایی در سراسر دنیا برای رسیدن به هدف صنعت عاری از کربن تا سال 2050 سخت در کوشش هستند، به ویژه که فشار دولت ها برای کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یافته است.

در نمایشگاه هوایی سنگاپور در ماه فوریه برطرف چالش های پایداری در صنعت هوانوردی به عنوان دغدغه ای غالب مطرح شد و غرفه ها در کوشش بودند هر کدام محصول فراوریی خود را در این چارچوب عرضه نمایند.

این در شرایطی است که بزرگترین آلاینده و عامل انتشار گازهای گلخانه ای در هواپیماها سوخت آنها است. در حال حاضر سوخت های پایدار و جایگزینی (برای مثال متشکل از روغن های پسماند یا مواد اولیه کشاورزی) برای این کار پیشنهاد شده است، با این حال فراوری این سوخت ها به زحمت 1 درصد از کل احتیاج این صنعت را تامین می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "صندلی هواپیما از جنس پوست کاکتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی هواپیما از جنس پوست کاکتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید