سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است، کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست

به گزارش وبلاگ نت قشم، هادی ساعی با بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه کرد: بخشی از مسائل لیگ برمی گردد به ایرادات هوگوهای الکترونیکی که معتقدم بزرگترین مشکل برگزاری است. دائم مسابقات برای برطرف این ایرادات متوقف می گردد و همین موضوع تاثیر زیادی روی کیفیت فنی کار دارد. در دیدار دو تیم دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین مبارزه وزن ششم خیلی طولانی شد و حتی در زمان پخش زنده تلوزیونی هم شاهد آن بودیم و این یعنی از دست رفتن تمرکز تکواندوکار، افزایش احتمال آسیب دیدگی و ...

سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است، کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست

وی اضافه نمود: بزرگترین مسئله ای که در این دو هفته برگزاری مسابقات مشاهده شده، مشکل سیستم داوری است که به هیچ عنوان جوابگوی این سطح از مسابقات نیست. این سیستم رایانه ای مشکل دارد و به نوعی به روز نیست. ضربه هایی با قدرت بالا را امتیاز ثبت نمی نماید ، ولی برای ضربات به مراتب با قدرت کمتر امتیاز ثبت می نماید. فکر می کنم این سیستم مسائل فنی دارد که باید برطرف گردد. به همین دلیل است که کیفیت پائین می آید.

سرگروه پیشین تیم ملی تکواندو با بیان اینکه رقابتهای لیگ برتر بالاترین سطح مسابقات داخلی است، گفت: باید شرایط مسابقه در همان سطح بالا باشد و فدراسیون باید شرایطی برای ورزشکاران مهیا کند که ورزشکار بتواند از این شرایط استفاده بهینه ببرد. اگر قرار باشد که این نواقص، باعث از دست رفتن روحیه ورزشکار گردد و به حق خودش نرسد و این دست مسائل تاثیرات منفی روی همه تیم ها و ورزشکاران خواهد گذاشت. سرمایه ای که حامیان اقتصادی می گذارند تاثیر گذار است. هر رشته ورزشی اگر مسابقه ای برگزار می نماید باید استانداردهای همان رشته را رعایت کند و این هوگو ها چون استاندارد WT را ندارد فکر می کنم نباید در این شرایط مورد استفاده قرار گیرد.

ساعی در جواب سئوالی مبنی بر وجود تکواندوکار شاخص در لیگ گفت: به دلایلی که ذکر شد، مبارزات سطح بالایی را ندیدم. البته مبارزه وزن دوم شهرداری و دانشگاه قابل قبول بود که تکواندوکار جوان شهرداری مبارزه خوبی را به نمایش گذاشت ولی واقعا اگر در مورد این مشکل کاری صورت نگیرد بدون شک در ادامه لیگ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مدیر فنی تیم فرمانیه در مورد شرایط این تیم هم گفت: ما یک تیم جوان و تازه تشکیل شده را داریم که برای جا افتادن در لیگ احتیاج به تجربه و تمرین بیشتر دارد. تیم ما ضعیف نیست و رفته رفته بهتر خواهیم شد. در برابر دانشگاه گوشه هایی از آینده این تیم را مشاهده کردیم. اغلب بچه ها جوان هستند که در لیگ تا کنون مبارزه نکرده اند. البته این هفته مسائلی هم داشتیم، وزن پنجم ما مبارزه اول آسیب دید، محمد کاظمی به عنوان یکی از با تجربه ها به دلیل حضور در مسابقات انتخابی گرنداسلم چین غیبت داشت، یک وزن تکواندوکار نداشتیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال تکواندوکار شاخص و ملی پوش نبودیم که با استفاده از جوانان بیشتر هدف ما سازندگی است تا سالهای آینده بتوانیم از حاصل کوشش خود در لیگ بهره ببریم. نمی گویم نتیجه برای ما مهم نیست، ولی از این تیم جوان در حد توانشان انتظار داریم.هر چند معتقدم توان تکواندوکاران ما بیش از آن چیزی است که در این مسابقات شاهد بودیم.بی تجربه و در بعضی موارد بدشانس بودیم. مربیان ما در کوشش می نمایند.

پرافتخارترین تکواندوکار ایران در مورد حضور در سکوی تماشاچیان گفت: مهم نیست و من می خواهم کنار تکواندوکاران تیم خودم باشم و دنبال تشریفات نیستم و به باقی مسائل نیز اهمیت نمی دهم.

ساعی در سرانجام در مورد استقبال خانواده تکواندو از حضور وی در سالن مسابقات گفت: اهالی تکواندو همواره به بنده لطف داشتند و من هرچه دارم از تکواندوست و در سالن هم می آیند و ابراز لطف می نمایند و بنده را چون گذشته شرمسار می نمایند. بعضی ها هم دوست دارند بیایند پیش من ولی خوب از بعضی مسائل و برخوردهای احتاقتصادی می ترسند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است، کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است، کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید