رشته های تحصیل پرطرفدار در ترکیه

به گزارش وبلاگ نت قشم، رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه می توانند شما را به عایدی و شغل های عالی در ترکیه برسانند که در این مقاله سعی کردیم بیشتر در خصوص این رشته ها با شما صحبت کنیم.

رشته های تحصیل پرطرفدار در ترکیه

کشور ترکیه، به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران روز به روز در حال پیشرفت است و سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی شروع به تحصیل در دانشگاه های ترکیه می نمایند. رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه می توانند فرصتی عالی برای دانشجویان جهت علم آموزی و کسب عایدی در ترکیه یا سایر کشورهای خارجی باشند. خوشبختانه دانشگاه های زیادی در ترکیه وجود دارند که با رنکینگ خوب فرصت عالی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. در هر صورت آشنایی با رشته های پرطرفدار ترکیه به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند یاری می نماید تا بهتر رشته تحصیلی مد نظر خودشان را انتخاب نمایند.

آنالیز رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه

رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه می توانند فرصتی عالی برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل باشند. در ادامه بعضی از رشته های پرطرفدار تحصیلی در ترکیه را به شما معرفی می کنیم که بسته به مدرک دیپلم خود می توانید هر یک از این رشته ها را انتخاب نمایید.

  • رشته مهندسی نرم افزار

رشته مهندسی نرم افزار یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار ترکیه است. این رشته در دانشگاه های مطرح در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می گردد تا دانشجویان بتوانند با یادگیری مهارت های برنامه ریزی، اجرای اپلیکیشن های موبایلی و ... به عرصه دیجیتال و فناوری اطلاعات وارد شوند و راهی برای توسعه نرم افزارها و سامانه های موجود پیدا نمایند.

  • رشته پزشکی

همانطور که رشته پزشکی در کشور ایران محبوب است، جزء رشته های پرطرفدار در ترکیه نیز محسوب می گردد. این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه تدریس می گردد. همه دانشجویان به غیر دانشجویان ممتاز باید یک سال پس از فارغ التحصیلی در مراکز درمانی خدمات ارائه نمایند تا بتوانند وارد عرصه طب و درمان شوند.

  • رشته دندانپزشکی

یکی دیگر از رشته های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه های ترکیه رشته دندانپزشکی است. این رشته پرستیژ کاری بسیار خوبی دارد و تقریبا جزء رشته های پرعایدی در ترکیه و سایر کشورها محسوب می گردد. دندانپزشکی دارای زیر شاخه های متنوعی است که می توانید بسته به علاقه خودتان هر کدام را انتخاب کنید.

  • رشته پرستاری

یکی دیگر از رشته های مربوط به علوم پزشکی که هواداران زیادی در ترکیه دارد، رشته پرستاری است. عایدی پرستاران در کشور ترکیه نسبتا بالا است. از طرفی پرستیژ کاری پرستاران ترکیه بسیار عالی بوده و این موضوع فرصت خوبی را برای بانوان و آقایان برای کسب عایدی در ترکیه فراهم می نماید.

  • رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب در ترکیه است. با تحصیل در این رشته راهی برای کسب عایدی خودتان پیدا می کنید و از همه مهم تر اینکه می توانید به مردم خدمت کنید. مزیت رشته فیزیوتراپی این است که پس از 4 سال تحصیل در آن می توانید وارد شغل و حرفه فیزیوتراپی شوید.

آنالیز شرایط تحصیل در رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه

خوشبختانه کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که هر ساله با شرایط نسبتا ساده دانشجویان بین المللی را با مدرک تحصیلی دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می نماید. با این حال شرایط تحصیل در هر یک از رشته های پرطرفدار در ترکیه بستگی به نوع دانشگاه مورد نظر دانشجو دارد. اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل در رشته های پرطرفدار ترکیه این است که افراد دارای مدارک ذکر شده باشند و اگر این مدارک را نداشته باشند باید حتما از کشور خودشان مدرک معادل را دریافت نمایند.

با تکمیل فرم پذیرش، ارسال رزومه (به ویژه برای مقاطع تحصیلی بالاتر)، ریز نمرات دانشگاه و مدرک تحصیلی، پرداخت هزینه درخواست نامه و سایر مدارک مورد احتیاج می توانید به دانشگاه مد نظر خودتان جهت تحصیل در رشته های پرطرفدار ترکیه درخواست بفرستید و در کوتاه ترین زمان ممکن در ترکیه مشغول به تحصیل شوید.

چالش ها و راهکارها در انتخاب رشته

انتخاب رشته در ترکیه چالش زیادی را به همراه ندارد. چرا که بیشتر رشته های دانشگاه های ترکیه در کشور ایران نیز وجود دارند و دانشجویان ایرانی می توانند از مقطع تحصیلی کارشناسی (یعنی پس از دیپلم) تا مقطع تحصیلی دکتری را در دانشگاه های ترکیه تحصیل نمایند. با این حال یکی از مهم ترین مواردی که باید برای تحصیل و انتخاب رشته در دانشگاه های ترکیه به آن توجه گردد، نوع زبان تحصیل است. در بعضی از دانشگاه های ترکیه امکان ادامه تحصیلی با زبان انگلیسی وجود دارد، ولی دانشجویان برای ورود به چنین دانشگاه هایی باید حتما دارای نمره قبولی آزمون SAT باشند.

علاوه بر این رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه در دانشگاه های مطرح به راحتی قابل پذیرش نیستند. ممکن است مجبور شوید برای تحصیل در ترکیه دانشگاه یا رشته مورد نظر خودتان را تغییر دهید. در ادامه راهکارهایی را برای انتخاب رشته اصولی در ترکیه به شما ارائه می کنیم.

  • حتما رشته تحصیلی مد نظر خودتان را در اولویت قرار دهید و سپس بر اساس رزومه و شرایط دانشگاه ها، درخواست پذیرش را ثبت کنید.

  • دانشجویانی می توانند راحت تر در ترکیه پذیرش بگیرند که به چند زبان از جمله زبان ترکیه استانبولی و انگلیسی تسلط داشته باشند.

  • حتما در هنگام انتخاب رشته به رنک دانشگاه انتخابی خودتان به ویژه در رشته مورد نظر توجه داشته باشید.

  • برای انتخاب برترین رشته جهت تحصیل در ترکیه، آینده شغلی خودتان را آنالیز کنید. هیچ گاه بدون توجه به آینده ای که برای آن برنامه ریزی نموده اید، رشته تحصیلی خود را انتخاب نکنید.

  • قبل از انتخاب رشته در هر یک از رشته های پرطرفدار ترکیه با مشاورین متخصص مشورت کنید. هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه پایین نیست. بنابراین برای ادامه تحصیل حتما رشته هایی که آینده مناسبی دارند را انتخاب کنید.

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی در ترکیه

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در هر یک از دانشگاه های ترکیه می توانند فعالیت خودشان را در حوزه های مختلف کاری شروع نمایند. رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه بسیار متعدد هستند و پس از فارغ التحصیلی از هر یک از این رشته ها می توان با عایدی بالایی در کشور ترکیه مشغول به کار گردد. برای اینکه اجازه کار در ترکیه داشته باشید، یا باید اقامت دائم برای شما ایجاد شده باشد یا اینکه ویزای کار ترکیه را دریافت کنید.

با توجه به پیشرفت های روزافزون ترکیه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند با مشاوران امیدار ویزا در یک شغل پرعایدی در ترکیه مشغول به کار شوند. بسته به نوع رشته انتخابی فرصت های شغلی در ترکیه نیز فرق دارد؛ اما تقریبا در همه حوزه ها، برای دانشجویان شغل وجود دارد و این دانشجویان هستند که باید با اثبات مهارت و دانش خودشان شغل مناسب در ترکیه اتخاذ نمایند. مدارک بسیاری از دانشگاه های ترکیه مورد تایید کشور ایران و سایر کشورها هستند و این یعنی اینکه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی علاوه بر اینکه می توانند در ترکیه مشغول به کار شوند، می توانند برای پیدا کردن شغل به کشورهای دیگر نیز بروند.

منبع: چمدان

به "رشته های تحصیل پرطرفدار در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های تحصیل پرطرفدار در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید