حکم سنگین فیفا علیه استقلال با شکایت بازیکن سابق ، پرونده 25 میلیاردی دردسر تازه آبی ها

به گزارش وبلاگ نت قشم، اگر استقلالی ها نتوانند کمیته انضباطی فیفا را توجیه نمایند باید رقم مطالبات بازیکن سابق را عینا به وی پرداخت نمایند و در این زمینه نیز جای بحثی هم باقی نخواهد ماند.

حکم سنگین فیفا علیه استقلال با شکایت بازیکن سابق ، پرونده 25 میلیاردی دردسر تازه آبی ها

به گزارش وبلاگ نت قشم عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی استقلال که در نیم فصل سال قبل (فصل بیست ویکم) به این تیم پیوست، انتها در اسفندماه سال گذشته و در شرایطی که باشگاه استقلال حق و حقوقش را نپرداخته بود، با استناد به بندی از قراردادش از این تیم جدا شد. این درحالی است که با بیرون ماندن این بازیکن از فهرست ساپینتو در بازی های پیاپی، آمانوف خودش به این نتیجه رسیده بود که ازلحاظ فنی به کار استقلالی ها نمی آید و بر همین اساس درست فردای شبی که پنجره نقل وانتقالاتی زمستانی بسته شد، وی قراردادش را فسخ نموده و راهی کشورش شد.

نکته قابل توجه اینکه این بازیکن پس از فسخ یک طرفه قراردادش با باشگاه استقلال مدعی شد که نوتیس قبل از فسخ قرارداد یک طرفه با استقلال را داده و این هشدار را به وسیله ایمیل به باشگاه ارسال نموده اما گویا مسئولان باشگاه عنوان نموده اند که چنین ایمیلی دریافت ننموده اند و این بازیکن این نوتیس را اشتباهی برای یکی از روزنامه های منتسب به ارگان این باشگاه ارسال نموده است!

درنهایت طرفین از یکدیگر به کمیته انضباطی فیفا شکایت کردند و حالا شنیده می گردد بازیکن ازبکستانی که سابقه پوشیدن پیراهم تیم ملی کشورش را در کارنامه دارد، رقمی معادل حدود 400 تا 500 هزار دلار را درخواست نموده که استقلالی ها با نوشتن لایحه ای قصد دارند تا با توجه به توضیح ماوقع برای فیفا این رای را شکسته و تقصیر را بر گردن این بازیکن بیندازند یا در خوشبینانه ترین حالت، مثل آرای میلیچ و دیاباته میزان آن را کاهش بدهند.

در همین خصوص بعضی رسانه ها مدعی شده اند در روزهای گذشته و در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال مشغول رایزنی با مسئولان دولتی برای دریافت پول جهت پرداخت طلب استراماچونی بودند، وکیل آمانوف درباره مطالبات این بازیکن اقدامات لازم را انجام داده و به وسیله کمیته انضباطی فیفا حکم فوری برای دریافت مطالبات بازیکنش را دریافت نموده است.

این در شرایطی است که باشگاه استقلال به تازگی بزرگ ترین پرونده مالی خود را بسته و درصدد است تا سایرین (طلبکاران داخلی) را هم به هر شکل ممکن راضی کند اما به نظر می رسد باز شدن یک پرونده خارجی دیگر یکی از مسائل پیش روی استقلال علاوه بر پرداخت نشدن مطالبات خارجی های فعلی استقلال ازجمله ساپینتو و دستیاران پرتغالی اش، یامگا و رافائل سیلواست که روزهای بدتری نسبت به امروز را برای استقلال به وجود خواهد آورد.

نکته جالب اینکه شنیده می گردد در روزهایی که آمانوف به صورت مخفیانه قصد جدایی از استقلال را داشت؛ با پیشنهاد یکی از اطرافیان باشگاه به فتح الله زاده از وی درخواست می گردد در نشستی با این بازیکن ازبکستانی با وی توافقاتی بر سر پرداخت مطالباتش صورت گیرد تا بعدا در این زمینه پرونده مالی جدیدی ایجاد نگردد اما هربار مدیرعامل اسبق آبی ها این موضوع را پشت گوش انداخته و با بی توجهی به این امر باعث می گردد سرنوشت ادامه همکاری این بازیکن با باشگاه استقلال پیچیده گردد.

در این خصوص اگر استقلالی ها نتوانند کمیته انضباطی فیفا را توجیه نمایند باید رقم مطالبات بازیکن ازبکستانی را عینا به وی پرداخت نمایند و در این زمینه نیز جای بحثی هم باقی نخواهد ماند.

اگرچه با تغییرات مدیریتی ایجاد شده طی روزهای گذشته استقلالی ها مدعی شدند مطالبات استراماچونی، پادوانی و باشگاه الاهلی را پرداخت نموده اند و با وجود آنکه این امر هنوز ازسوی این افراد و باشگاه اماراتی تایید نشده است اما از باشگاه استقلال خبر می رسد همچنان مطالبات احمد موسوی به وی پرداخت نشده و در این زمینه کوشش ها برای این اقدام ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حکم سنگین فیفا علیه استقلال با شکایت بازیکن سابق ، پرونده 25 میلیاردی دردسر تازه آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم سنگین فیفا علیه استقلال با شکایت بازیکن سابق ، پرونده 25 میلیاردی دردسر تازه آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید